kapotte gasklep

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Plaats reactie
chantal01
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 16.02.2012 - 16:21

hallo,

Ik heb net van de automonteur te horen gekregen dat de gasklep of kleppen dat weet ik niet van onze volve s60 bifuel kapot is. Deze moet uiteraard gemaakt worden. Heeft iemand enig idee wat dat gaat kosten? (ik bedoel qua onderdelen niet de garagekosten)

alvast bedankt

groetjes Chantal
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Bij de dealer koop je een ETM voor € 250,00 ex montage, BTW en software. Wel de oude daar inleveren.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
chantal01
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 16.02.2012 - 16:21

Oke, bedankt...

staan ze erom bekend dat ze moeten worden vervangen? de volvo heeft bijna 3 ton gelopen
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Die van de beginjaren (V70N '00-'02) zijn inderdaad niet de beste gebleken. Ik heb hem ook al eens vervangen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1320
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

3 ton is al veel, meestal ben je rond de 2 aan de beurt. En de nieuwe heeft dezelfde ontwerpfout, dus gaat ook uiteindelijk stuk.
2000 S60 2.4 Intro Edition 170PK automaat->exit
Afbeelding
chantal01
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 16.02.2012 - 16:21

oke dan mogen we dus eigenlijk niet klagen:D

we krijgen ook al een nieuwe distributieriem met pomp e.d. dus dat wordt een duur geintje. gelukkig hebben we iemand die het voor ons doet en hoeven we hem niet naar de garage te brengen...

het olielampje begon te branden, dus was eerst bang dat het iets met de olie te maken had (heb al eens een een yaris in de soep laten lopen, omdat er niet genoeg olie op zat en dat gebeurt me (hopelijk) geen tweede keer.

Heb ook meteen de auto aan de kant gezet en de olie gecontroleerd, maar die was prima, zat vol tot zover het mocht. Ik neem aan omdat hij dan geen brandstof krijgt dat daarom het lampje ging branden.

vorig winter liep onze auto ook slecht op gas, dus misschien dat het al niet meer helemaal in orde was, hoewel ze volgens mij wel alles hebben gecontroleerd toen
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Hoe is je koelvloeistofpeil?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
chantal01
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 16.02.2012 - 16:21

dat weet ik niet want hij staat bij de monteur...iemand anders zei dit idd ook al tegen mij dat het daar iets mee te maken kon hebben?
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Om je weekend niet te vergallen, kunnen we beter niet gaan speculeren wat het allemaal wel niet kan zijn. Beter is het nu om af te wachten waar de monteur mee komt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
chantal01
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 16.02.2012 - 16:21

Oceanracer schreef:Om je weekend niet te vergallen, kunnen we beter niet gaan speculeren wat het allemaal wel niet kan zijn. Beter is het nu om af te wachten waar de monteur mee komt.
haha tnx;)

ik heb me er al op ingesteld dat het met distributieriem e.d. zeker 1000,- gaat kosten...komt natuurlijk nooit gelegen, maarjah dan moet je maar niet volvo gaan rijden, dan weet je dat de onderdelen etc duur zijn:D
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

chantal01 schreef:
Oceanracer schreef:Om je weekend niet te vergallen, kunnen we beter niet gaan speculeren wat het allemaal wel niet kan zijn. Beter is het nu om af te wachten waar de monteur mee komt.
haha tnx;)

ik heb me er al op ingesteld dat het met distributieriem e.d. zeker 1000,- gaat kosten...komt natuurlijk nooit gelegen, maarjah dan moet je maar niet volvo gaan rijden, dan weet je dat de onderdelen etc duur zijn:D

Dure distributieriem wordt het dan, de monteur denkt dat het gasklephuis stuk is?,staan de kleppen niet te strak per ongeluk,dat kan ook nog!
chantal01
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 16.02.2012 - 16:21

naast de distributieriem wordt ook de pomp e.d allemaal vervangen, vandaar de hoge kosten:s

kunnen de kleppen ineens te strak gaan staan dan? ik weet dat hij afgelopen winter (wel dit jaar nog) ook iets heeft schoongemaakt m.b.t. de kleppen, omdat de auto heel veel ging zuipen en soms niet meer op gas wilde lopen...weet niet wat hij nu precies allemaal gecontroleerd heeft, maar hij werkt veel met volvo's dus zal dat moeten weten hoop ik:D
Gast

Voor de kleppen lees hier even, dit ooit onder "handleidingen" gemaakt: klepspeling controleren
Vervolgens kwam dit er later over heen (was te laat): cilinderkop revisie
chantal01
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 16.02.2012 - 16:21

heeej Alex,

bedankt, ik zal het aan hem meededelen:d

je hebt de vorige keer ook gereageerd op mijn topic en gaf toen idd ook aan dat het waarschijnlijk iets met de kleppen was geloof ik....misschien dat hij van het winter hier ook al wel last van heeft gehad?
Malmö
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38

Ik weet niet of dit het goede topic is.
Maar heb momenteel een Volvo S60 Bi-Fuel op het oog voor een familielid van mij.
Deze Volvo heeft erg veel gelopen, ver over de 4 ton, maar draait als een zonnetje en is van nieuw tot nu volledig Volvo dealer onderhouden.
Toen ik de auto bekeek onder de motorkap zag ik tot mijn verbazing dat er nog het oude type ETM in zit ondanks dat de S60 een modeljaar 2004 is.
Kan het zijn dat de oude types ETM toen nog werden toegepast speciaal voor de Bi-Fuel modellen? De ETM schijnt al een keer te zijn vernieuwd want deze ziet er nog zeer nieuw uit en heeft een lichtere metaalkleur dan de rest van de motor.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Klopt, de bi-fuel had de oude Magneti Marelli gasklep nog...
Malmö
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38

The Mechanic schreef: Klopt, de bi-fuel had de oude Magneti Marelli gasklep nog...
Dankjewel voor het antwoord The Mechanic.
De gasklep in deze Volvo met inmiddels meer dan 4 ton op de teller ziet er nog vrij nieuw uit. Lijkt me recent nog een keer vervangen.
Ik hoor verhalen dat deze ETM's ongeveer 2 ton meegaan dus dit zal dan de derde ETM zijn in deze Volvo.
De motor draait verder als een zonnetje.
Zijn er verder nog typische problemen waar je bij een Bi-fuel op moet letten?
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”