Zit er bij mij al,een tijdje onder. Remt zoveel beter. De ‘bite’ is weer terug.Jelmer de Jong schreef:Materiaal van een D6 kan je er zo op schroeven. 336 voor, 280 geventileerd achter.Blue-Eyes schreef:
Is dit nog steeds van toepassing, en in hoeverre ook voor V60 dan van toepassing?
Remmen upgrade
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
300.- 2x ruilklauwThe Mechanic schreef: Wat kost zo'n XC90 rem upgrade?
300.- 2x schijf
130.- setje blokken
60.- 2x remslang
160.- 2x houder
50.- pinnen, klemmen, veren en het bekende 'kleinmateriaal'.

+/- 1000.-
Dan nog arbeidsloon als je het niet zelf doet.
- Plein69
- 4th Gear member
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
- Locatie: Voorschoten
Klauwen heb ik 100 euro voor betaald.
Remslangen ATE kosten bij motointegrator 20 per stuk.
4 bouten 15 euro (of zorgen dat ze erbij zitten)
Remschijven 2 stuks ATE 90 euro (motointegrator.de)
remblokken 2 stuks ATE 42 euro
Remvloeistof 7 euro.
Boor 14mm 10 euro
Hammerite 10.99
kwast 1 euro.
En dan huur ik een brug bij hobbyhal in Amsterdam zodat me rug heel is na een dag sleutelen.
Remslangen ATE kosten bij motointegrator 20 per stuk.
4 bouten 15 euro (of zorgen dat ze erbij zitten)
Remschijven 2 stuks ATE 90 euro (motointegrator.de)
remblokken 2 stuks ATE 42 euro
Remvloeistof 7 euro.
Boor 14mm 10 euro
Hammerite 10.99
kwast 1 euro.
En dan huur ik een brug bij hobbyhal in Amsterdam zodat me rug heel is na een dag sleutelen.
Laatst gewijzigd door Plein69 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
Ik heb werkelijk nog geen idee. In een V70 topic heeft iemand deels 2e hands gekocht en was in totaal zo'n 400 euro kwijt.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

- nd-photo
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 14.04.2018 - 23:14
- Locatie: Sevenum
- Contacteer:
Dat valt wel mee voor zo'n "flinke" upgrade
- Mnemosyne
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26.05.2024 - 18:44
Hallo Forumleden. Nu is dit een al wat oudere topic maar mijn V70II heeft nu ook de remmen van de XC90 voor. Remt prima maar het klinkt alsof de remschijf ruw is of zo. Zoemend geluid dat harder is bij hogere remdruk en een hogere toon bij hogere snelheid. Normaal in het dorp niet zo`n issue maar als je van een beetje gang even stevig in de ijzers moet dan vergaat het horen en zien je ongeveer. Alles hebben we inmiddels al 2x gecontroleerd, schoongemaakt, nagetrokken gesmeerd enz. Niets te vinden.......
ABS doet het ook prima, konden we laatst nog even testen, remt niet scheef of haperend. Alleen dat geluid...
Iemand ervaring met dit fenomeen?
Willem
ABS doet het ook prima, konden we laatst nog even testen, remt niet scheef of haperend. Alleen dat geluid...
Iemand ervaring met dit fenomeen?
Willem
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Je zou kunnen proberen de remmen opnieuw in te remmen Willem.
https://alconkits.com/blogs/news/the-re ... ake-rotors hier een uitleg.
Bij piepende remmen wilde men vroeger de rechte randen van de blokken met een vijl wat afschuinen. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat met de huidige blokken nog verschil maakt.
Even nog inhakend op grotere voorremmen en remkracht verdeling.
Als je ebd hebt dan zorgt het systeem zelf continu aan de hand van meting via de abs sensoren voor een optimale remkracht verdeling tussen voor en achter.
Auto's zonder ebd remmen hoofdzakelijk op de voorremmen en gebruiken de achterremmen eigenlijk enkel voor stabiliteit.
Deze auto's hebben een vast verloop tussen belasting en remkracht verdeling.
De kans is er dan dat je de remkracht verdeler af moet stellen als je enkel de voorremmen vergroot.
Auto's die wel ebd hebben stellen de remdruk tussen voor en achter continu electronisch bij, waardoor ze de achterremmen veel beter kunnen benutten.
Deze past zich aan naar de omstandigheden en heeft geen vast verloop in remkracht verdeling.
https://alconkits.com/blogs/news/the-re ... ake-rotors hier een uitleg.
Bij piepende remmen wilde men vroeger de rechte randen van de blokken met een vijl wat afschuinen. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat met de huidige blokken nog verschil maakt.
Even nog inhakend op grotere voorremmen en remkracht verdeling.
Als je ebd hebt dan zorgt het systeem zelf continu aan de hand van meting via de abs sensoren voor een optimale remkracht verdeling tussen voor en achter.
Auto's zonder ebd remmen hoofdzakelijk op de voorremmen en gebruiken de achterremmen eigenlijk enkel voor stabiliteit.
Deze auto's hebben een vast verloop tussen belasting en remkracht verdeling.
De kans is er dan dat je de remkracht verdeler af moet stellen als je enkel de voorremmen vergroot.
Auto's die wel ebd hebben stellen de remdruk tussen voor en achter continu electronisch bij, waardoor ze de achterremmen veel beter kunnen benutten.
Deze past zich aan naar de omstandigheden en heeft geen vast verloop in remkracht verdeling.