Dit heb ik zelf ook ervaren bij Audi/Volkswagen, het heeft schijnbaar erg lang geduurd voordat ze de WLTP type goedkeuring hadden voor bepaalde modellen. In mijn geval kon er geen offerte opgemaakt worden voor een nieuwe A4/A5 en ik kon alleen kiezen uit voorraadmodellen. Uiteindelijk werd ik vorige week gebeld door Audi dat nu pas de 2019 prijzen bekend waren, helaas voor hem was mijn V60 toen al besteldIkeV70 schreef:Dat kreeg ik afgelopen zomer bij de Volkswagen dealer ook te horen. Ze konden geen offertes maken omdat de nieuwe WLTP metingen nog niet bekend waren en ze dus geen idee hadden hoe duur ze hun auto's moesten verkopen.Voodoo077 schreef:Wel zoals het er staat ... Hij beweert dat de V60 T8 momenteel testen ondergaat om de correcte CO2 te bepalen en dat daardoor hij niet kan garanderen dat de CO2 die op de offerte staat correct is en dus wil hij er geen maken... onbegrijpelijk...JoopXC schreef: Huh, verkoper wou geen offerte maken? Hoe dat zo dan?
Hopelijk snel wel anders zoek ik me een andere garage!

Nieuwe 2019 prijslijst van de V60 obv CO2 tabel 2019 is er inderdaad sinds vorige week, nieuwprijs van mijn auto is met 500€ omhoog gegaan en de BPM toeslag op mijn 19-inch velgen is €600 omhoog gegaan. Verhogingen hebben geen invloed op lease prijs (auto is tenslotte besteld) maar deze zijn wel van invloed op de fiscale waarde, deze wordt namelijk ten tijde van de aflevering vastgesteld en is momenteel nog indicatief.