All season banden

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27700
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

diesel01 schreef: En wie is hij??
Ik zie in de bewoording van deze heer hetzelfde terug in de politiek, waarbij het ene kamp iets vindt van het andere kamp.
Geen nuance, generaliserend een ik weet alles mentaliteit die ik ook hoor wanneer ik gedwongen meekijk naar DWDD of Pauw.
Ik hoop wel dat hij lekker thuis blijft bij winters weer.
Met een paar weken weer op wintersport, heerlijk genieten van sneeuw, winterbanden en awd.
Vast een deskundige :sleep: Daar hebben wij er in Nederland ontzettend veel van.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

diesel01 schreef: En wie is hij??
Ik zie in de bewoording van deze heer hetzelfde terug in de politiek, waarbij het ene kamp iets vindt van het andere kamp.d
Geen nuance, generaliserend een ik weet alles mentaliteit die ik ook hoor wanneer ik gedwongen meekijk naar DWDD of Pauw.
Ik hoop wel dat hij lekker thuis blijft bij winters weer.
Met een paar weken weer op wintersport, heerlijk genieten van sneeuw, winterbanden en awd.
Ik heb het puur gepost voor wat het is. Een ieder moet zelf zijn conclusies trekken.
Het is denk ik ook erg afhankelijk van hoe je je auto gebruikt.
Wintersport of moeten rijden in NL op besneeuwde wegen? Dan zijn winterbanden duidelijk in het voordeel
Als je in de positie bent dat je in NL bij sneeuw de auto kunt laten staan, dan denk ik niet dat je winterbanden nodig hebt.
Maar zoals ik in een eerdere post aangaf, zou het wel eens nuttig zijn als er een test wordt gedaan onder welke omstandigheden, niet zijnde sneeuw of ijs, een winterband in het voordeel is.
In ieder geval stel ik de bandenwissel met de weersverwachting voor de komende tijd (ruim boven 0 en regen) nog even uit.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12282
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Idealiter zou je steeds moeten wisselen, all season is mijns inziens een heel bruikbaar compromis
Gebruikersavatar
Snipes@fryslan
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 30.12.2016 - 17:46

Zo er zijn al weer heel wat meningen en ervaringen gedeeld sinds mijn laatste bezoek 8-)

Zoveel mensen, zoveel testverslagen, zoveel meningen, zoveel ervaringen. Mooi dat je dat dan allemaal kunt delen op een forum en dat iedereen dan zijn eigen keuze kan maken.

Ik ben er blij mee en dat geldt niet alleen voor mijn all season banden O-)

Oja zolang jullie allemaal maar kiezen voor de Conti's natuurlijk........ :P
Volvo S40, 2.4i Summum, MY08

Volkswagen Golf 1.6 FSI, MY08
Gebruikersavatar
xelor
3rd Gear member
Berichten: 292
Lid geworden op: 22.05.2018 - 21:22

Snipes@fryslan schreef: Zo er zijn al weer heel wat meningen en ervaringen gedeeld sinds mijn laatste bezoek 8-)

Zoveel mensen, zoveel testverslagen, zoveel meningen, zoveel ervaringen. Mooi dat je dat dan allemaal kunt delen op een forum en dat iedereen dan zijn eigen keuze kan maken.

Ik ben er blij mee en dat geldt niet alleen voor mijn all season banden O-)

Oja zolang jullie allemaal maar kiezen voor de Conti's natuurlijk........ :P
amen O-)
I've got this theory that there is a dark olive green Volvo in any sane person's future
Gebruikersavatar
hogie
4th Gear member
Berichten: 651
Lid geworden op: 10.07.2005 - 14:59
Locatie: Brabant

Nog even een vraag , nu liggen er bij mij 225 /55 r 16 winterbanden op , zomer zijn volgens mij wat breder. Welke maat kies je dan voor all seasons banden?
V70, 2.5T, MY 2008
Laatst gewijzigd door hogie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 Inscription MY 2021
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe

Austin metro
Dejeeper
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12

De reden voor een smallere winterband is dat er dan meer druk per vierkante centimeter op het weg dek komt. Ik zou dus denken dat je bij all seasons banden zou moeten kiezen voor een iets smallere variant dan de zomerband. Maar dit is alleen maar een gedachte die ik heb.
Zoals ik al eerder schreef, maak ik gebruik van 3 soorten banden waarbij mij wel is opgevallen dat de winterbanden (al of niet voorzien van dupp's) hier in Zweden een aanzienlijk meer open profiel hebben dan in NL.
Dus ook in winterbanden zit een groot verschil.
Mijn bandenboer kon mij zelfs vertellen dat de Noord Europese winterbanden van zachter rubber gemaakt zijn dan in West Europa.
Ik ben bang dat deze discussie nooit tot een eind zal komen.
Belangrijk is hoe het gevoel achter het stuur is, voel jij je prettig met wat soort band dan ook, rij voorzichtig en maak veel veilige kilometers.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4638
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Gewoon de standaard maat (gelijk aan zomerbanden dus).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4638
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Snipes@fryslan schreef: Oja zolang jullie allemaal maar kiezen voor de Conti's natuurlijk........ :P
Die slijten veel te hard joh.....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”