aankoop v40 diesel 2002 ADVIES??!!

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
bartje2
1st Gear member

Zo ik heb de wagen even bekeken.

Ik heb er verder geen verstand van, maar hij reed best goed.

Het is een ex lease auto, met hier en daar wat krassen (niet diep, maar wel lak weg). NIet heel storend, tis een auto van 5 jaar oud he..) Van binnen verder netjes.

Knipperlamp kast li voor is kapot, zal een nieuwe op moeten, tevens een beschadiging van de lamp kast re voor en barst in de achterlamp li achter.
Iemand een idee wat het kost om deze te laten vervangen?

Tijdens het rijden brandje links onder in het dash board het groene lampje vd cruise control: is dit normaal??

Auto heeft nieuwe distr riem onlangs (deze maand), en zo te zien geen 120000 km beurt gehad verder.
Thans dus 131000 op de teller.

Welke onderdelen van beurt zou ik nog moeten laten uitvoeren? Wat kost dat ongeveer?

HEt leek of het rempedaal maar een heel klein beetje ingedrukt kon worden, hij remde wel natuurlijk,.... is dat normaal bij volvo?

NU is het verhaal een beetje compleet....

En doen of laten ? (11000euros)
bartje2
1st Gear member

o ja...

de boardcomp gaf volgens mij een gemiddeld verbruik aan van 15,7 ofzo.... lijkt me wat veel.... Kan dit een storing zijn?

De accu vd wagen bleek bij aankomst leeg te zijn (zat net een nieuwe in en niet meer me gereden). Is dat logisch?

dank voor de reacties!
NOS
7th Gear member

Die accu kan best los leeg zijn als er een paar weken niet mee gereden is.
NielsPHEV
7th Gear member

heb zelf een 115 pk sportedition gehad enige probleem was de turbo slang en kleppen stellen bij ca 16o K km
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Tja, hoe krijgt ie het voor elkaar dat al die lampen zo beschadigd zijn? Wel een mooie kans om er meteen black-duals in te zetten 8)

Ik vindt het wel een vreemd verhaal dat er deze maand een nieuwe distributieriem in is gekomen zonder dat ie een beurt heeft gehad. Dat gaat er bij mij niet in. Vraag om de garagerekening van de riem. Heeft de verkoper deze niet ( is het een particulier?) dan heeft de wagen gewoon zijn laatste 120000 beurt incl riem niet gehad. Geeft niet, maar dat gaat je een honderd of acht kosten. Trek die vast van de 11000 af. Verder kost een knipperlicht iets van €45,- . Dat zijn de kosten niet. Maar ja, als je koplamp stuk is en de achterlampbehuizing vervangen moet gaan worden....

Verder moet de wagen gewoon 1:20 kunnen lopen. Gemiddeld 1:18 zou ook moeten kunnen. Als het goed is kun je tijdens het rijden de boardcomputer het actuele verbruik laten weergeven. Stel je rijdt 80 km/u constant, dan moet de BC 5 l/100km aan gaan geven (of minder).

Dat lampje van de cruise control. In mijn auto, maar ik heb er een met de nieuwe klokken, staat gewoon "cruise" in het display. Maar het kan goed zijn dat bij jouw exemplaar gewoon het lampje brandt omdat de cruise control aanstaat. Je hoeft dan alleen maar met één tipje op de richtingaanwijzer de CC te activeren.

Die lege accu: raar verhaal. Waarom moet er een nieuwe accu in gekomen zijn. Die is na 4 jaar en 130000 km echt niet op.

Ik zou als je lid bent van de ANWB de wagen laten keuren. Kost je €200,-
Je weet dan wel zeker of er geen schade mee is gereden, of de km-stand klopt, en hoe de wagen er verder technisch voor staat.
Bij twijfel....er staan er zat te koop!!

En ik denk dat je voor €11000,- ook een mooie "phase III" kan vinden met blokjesgrill, nieuwe klokken a la de grote broers, evt. black duals, spoilers voor en achter en roofrails. Dan heb je een gelikte V40. (beetje kwestie van smaak).
En die 130000 km op de teller is niet heilig hoor. Ik heb er dan liever één met 160000 (bijv) op de teller waar wel goed op is gepast.

Suces met je beslissing. Ik zou zeker nog een keer teruggaan en wat kritische vragen stellen. Het is een mooie wagen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
bartje2
1st Gear member

dank voor je reactie.

de wagen heeft geen 120000 km beurt gehad. Ik denk dat ie toen aan het einde vd leasetermijn zat. De huidige verkoper heeft de wagen vd leasemaatschappij gekocht en verkoopt ze door. Hij heeft de distr riem late vervangen.

Wat lampen betreft betreft het alleen het glas dat geraakts door een steen (voorkant). Ik weet niet wat dat gaat kosten.

Dat van die accu weet ik ook niet.....

OP zich denk ik dat ie omdat ie dealeronderhouden is, dat ie wel ingoede staat verkeerd, maar ja misschien is de bestuurder af en toe ergens langs geschaafd,,,, haha
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Kijk dan of er en stikker in het motorcompartiment zit. Waarmee aangetoond is dat er een nieuwe riem inzit. Die laatste beurt moet ie sowieso hebben. Misschien is het wel zo veilig om dat gewoon incl. de riemen te doen. Dat is natuurlijk aan jou.
Het glas van de koplampen is makkelijk apart te vervangen. Ik heb dit ook gedaan en heb er een topic aan besteed incl. foto's. Glaasje kost bij www.autorima.nl €30,-
Ik zou in elk geval die beurt eraf proberen te kletsen...makkelijk verdiend toch?

Volvo V40 D2 MY2013
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Ik heb trouwens eens op autotrader gekeken bij de 115pk versies die zo'n 11000 euro kosten, en daar stonden toch een paar hele mooie "phase III" modellen tussen. Completer als waar jij nu mee bezig bent hoor!

Volvo V40 D2 MY2013
bartje2
1st Gear member

hans anesthesie schreef:Kijk dan of er en stikker in het motorcompartiment zit. Waarmee aangetoond is dat er een nieuwe riem inzit. Die laatste beurt moet ie sowieso hebben. Misschien is het wel zo veilig om dat gewoon incl. de riemen te doen. Dat is natuurlijk aan jou.
Het glas van de koplampen is makkelijk apart te vervangen. Ik heb dit ook gedaan en heb er een topic aan besteed incl. foto's. Glaasje kost bij www.autorima.nl €30,-
Ik zou in elk geval die beurt eraf proberen te kletsen...makkelijk verdiend toch?
ik heb de rekening gezien dus dat geloof ik wel.....
bartje2
1st Gear member

hans anesthesie schreef:Ik heb trouwens eens op autotrader gekeken bij de 115pk versies die zo'n 11000 euro kosten, en daar stonden toch een paar hele mooie "phase III" modellen tussen. Completer als waar jij nu mee bezig bent hoor!
welke bijvoorbeeld???
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Dit ziet er mooi uit:

Bamboo green

http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 5259789402
Hier staan wat mooie exemplaren met een wat hogere kilometerstand. Dit bedrijf ken ik. Heeft ook gewoon dealeronderhouden ex-leasewagens staan. worden netjes gepoetst en verder verkocht.
http://www.autocentrumstiphout.nl/vooraad.htm

Volvo V40 D2 MY2013
bartje2
1st Gear member

hans anesthesie schreef:Kijk dan of er en stikker in het motorcompartiment zit. Waarmee aangetoond is dat er een nieuwe riem inzit. Die laatste beurt moet ie sowieso hebben. Misschien is het wel zo veilig om dat gewoon incl. de riemen te doen. Dat is natuurlijk aan jou.
waar vind ik die topic....????
heb even zitten zoeken maar ja....
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Volvo V40 D2 MY2013
bartje2
1st Gear member

update

Allereerst hartelijke dank voor al jullie adviezen...

Helaas hebben ze niet mogen helpen en ben ik toch niet voor (de) volvo gegaan....

Maar volgens mij heb ik eens gelezen dat vele van jullie indien ze geen volvo zouden hebben een audi zouden kiezen...

dus ik heb een A4 uit 2001 gekocht!

Tot nu toe ben ik er erg blij mee....

Als gast zal ik dit forum uit interesse blijven bezoeken....

ik ben natuurlijk ook te vinden op audiforum.nl;)

groet!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”