Sinds begin dit jaar ben ik de trotse eigenaar van een Volvo V70 T6 AWD Summum

Ik ben zeer tevreden met de auto. Heerlijk comfortabel en uiteraard een beest van een motor. De auto heeft echter een groot issue: zo nu en dan wil de auto niet starten. De accu is dan helemaal leeg. Ik had het vermoeden dat er een stroomlekkage was. Ik heb hem hiervoor een aantal keer bij de Volvo dealer laten doormeten maar er is niks gevonden. Dit komt waarschijnlijk doordat het probleem zich maar sporadisch voordoet (5-6 keer tot nu toe). Ik heb nu voor de zekerheid een kickstarter in de auto liggen maar jullie begrijpen dat dit niet bijdraagt aan de wife-acceptance-factor...
Doordat het probleem sporadisch voorkomt is het lek er waarschijnlijk nooit geweest wanneer de meting door de dealer werd gedaan. Ik heb voor mezelf proberen na te gaan of ik iets specifieks gedaan heb vóórdat de auto met lege accu stond (stoelverwarming, radio, etc.) maar hier lijkt geen duidelijk patroon in te zitten. Afgelopen weekend was het verhaal echter anders. Ik kwam terug uit Frankrijk en had zeker twee uur aan een stuk gereden (accu zou dus vol moeten zijn). Ik stopte heel even bij een tankstation en bij het starten gaf de auto aan dat de accuspanning laag was (ik kon gelukkig nog wel starten).
Lang verhaal kort:
- de accu ontlaadt sporadisch tijdens stilstand
- de accu ontlaadt soms ook tijdens het rijden
Kan iemand hier een touw aan vast knopen?
Alvast bedankt!