ph 1 ophogen (low budged oplossing)

Geproduceerd bij NedCar in Born
General
3rd Gear member
Contacteer:

Als je een sleurhut trekt, en je auto gaat doorhangen... dan heb je dus gewoon je caravan niet goed beladen!

(max. 70 kilogram kogeldruk bij een S/V40 )
Afbeelding
_________";Some people and performances are beyond words";________
v40pokemon
3rd Gear member

ook tijdens het optrekken trekt die caravan de auto nog iets naar beneden (trouwens ook zonder caravan..)
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
General
3rd Gear member
Contacteer:

Dat is nou VERING!
Dat hoort zo.
En daarom moet je er dus geen stukken... puk tussen meppen!
Afbeelding
volv40
2nd Gear member

oke nog eens bekeken en heb de boel afgeborgd. gaatje erin en en met kabelbinders om de spiraal vast gezet.
het is niets anders dan de rubberen hulpblokjes die je koopt in de winkel en die tussen je spiraal in maakt en vervolgens weer verliest. deze zijn ook van rubber en blijven zitten.
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
laheije
4th Gear member

Als je een sleurhut trekt, en je auto gaat doorhangen... dan heb je dus gewoon je caravan niet goed beladen!
Nou dat hoeft niet altijd het geval te zijn, want ,
1) heb je ook al wat bagage in de kofferbak liggen en
2) 70 kg is toch 70 kg. nietwaar. Ik belaad mijn sleurhut altijd zo dat ik aan die 70 kg. kom maar naar mijn gevoel mag de auto best wat hoger op zijn poten staan en daarom ben ik aan het overwegen om progessieve veren te monteren.
Dus General niet te vlug conclusie`s trekken er zijn ook mensen die de sleurhut wel goed beladen.
gr. Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
General
3rd Gear member
Contacteer:

Als ik mijn hele kofferbak en achterbank vol laad met bagage hangt ie niet door.
De 70 kilogram kogeldruk is MAX !
(ik geloof dat 50 kg werd aanbevolen, maar pin me er niet op vast)

Natuurlijk zal de auto iets inveren, maar doorhangen zal bij een juiste belading niet gebeuren.

Maar de meeste mensen (nee, niet allemaal!) beginnen hun hele hebben en houden in een caravan te proppen alvorens ze op vakantie gaan.. en beginnen dan gewoon vanaf de voorzijde van de caravan te stapelen totdat ze bij de deur (bijna achteraan) aankomen en er niets meer in past.
dan ben je dus verkeerd aan het beladen.
waarom denk je dat de politie zoveel controles uitvoert in de vakantie periode?
Da's om te voorkomen dat die maloten met hun doorgehangen auto's (200 kg kogeldruk) zichzelf in de vangrail torpederen op weg naar hun vakantie bestemming.

Maar je hebt gelijk...
Ik zal niet te vlug conclusie`s trekken ,er zijn ook mensen die de sleurhut wel goed beladen.

Overigens, progressie veren verhogen de auto niet!
Hoe verder de wagen wordt ingeveerd, des te stugger wordt deze vering.
Je wagen zal dus 'ongeveer' dezelfde verende eigenschappen behouden, ondanks een volbeladen wagen.
Dit staat dus helemaal los van het meppen van stukken rubber tussen de windingen van de vering!
Afbeelding
volv40
2nd Gear member

laheije schreef:Waar heb je deze ingeslagen dan onder of boven?
Zou je een foto willen maken en plaatsen zodat het wat duidelijker word want dit lijkt mij ook interesant om te doen als je een sleurhut trekt.

B.V.D. Huub
ik heb ze beneden dus zolaag mogelijk geplaatst. dus niet bij het bewegendedeel van de schokbreker( het vastedeel van de schokbreker 4.5 cm dik) en daar er tussen gemonteerd. het systeem bleek al in the off road jeeps zoals Wrangler al bekend te zijn met pucks hogen hun de hele carrosserie op + veren. was dus niet de eerste. de pucks zijn 7.5 cm breed dit is ook de wenteling van je spiraal en ik heb ze van af het eerste moment dat ik hem ertussen krijg ertussen gedaan + 2 erboven. letop iedere puck vertegen woordigt een ophoging van +- 1.5 cm ook word de auto stugger bij iedere puck die je gebruikt. en veerweg is even lang want je blokkeerd de veerweg toch niet.
Ludo
6th Gear member

volv40 schreef: en veerweg is even lang want je blokkeerd de veerweg toch niet.
Afbeelding

je plaatst 3 blokken tussen de windingen van de veer.
op die plaatsen zal de veer dus niet meer kunnen inveren.
je blokkeerd de veerweg dus wel degelijk.

als je het nu nog niet wil geloven, doe jezelf dan eens een plezier: plaats tussen iedere winding een blok en kijk hoeveel veerweg er nu nog overblijft. :roll:

<edit>typefoutje aangepast.
Volvorijden
3rd Gear member

Volgen mij is je onderschrift verkeerd,
Beun. Als ik reguliere oplossingen wil ga ik wel naar de dealer!

dit klinkt mij nou als gebeun van de eerste klas
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
MDA
5th Gear member

Nou nou nou jongens... een beetje vriendelijk blijven...
Geef gewoon je mening over deze oplossing voor het doorzakken van de veren vanuit je eigen perspectief ("ik zou het persoonlijk niet doen" of iets dergelijks), zonder iemand als peroon aan te vallen. Dat moet toch kunnen?

@volv40: Ik zou denk ik ook kiezen voor progressieve veren ipv pucks ertussen slaan, maar je onderschrift moet je vooral laten staan... Iedere keer dat ik zo'n standaard e-klasse voorbij zie zoeven is het eerste wat in me opkomt ook "TAXI!" ;-)
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
volv40
2nd Gear member

he ik probeerde mijn idee te delen, nu wordt ik nu aangevallen. maar goed, laat maar.

van mij mag hier een slotje op!
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ergo
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Ben
Executive Member
Contacteer:

Toch maar even heropend.
Ludo had nog wat mooie aanvullende informatie gevonden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvorijden
3rd Gear member

Je hebt ook wel gelijk Volv40 ik had je niet persoonlijk moeten aanvallen.
Ik reageerde te impulsief.

Wat ik het bezwaarlijke vind aan de oplossing is dat het volgens mij de verkeersveilighied in gevaar brengt. JE gaat zoals hierboven al door een ander lid beschreven de krachten verplaatsen naar andere onderdelen van de wielophanging. Je hebt sitauties in het verkeer niet altijd goed in de hand en je kan wel een in een gekke kuil rijden en wat gebeurt er dan? OF als je wordt aangereden? Onderdelen die je zelf toevoegt aan de wielophanging zijn niet doorgerekend en getest wat er gebeurt als er een kracht opkomt. (bij de ontwikkeling van een auto wordt 60% van de tijd besteed aan testen, niet omdat het een lolletje is maar bittere noodzaak) Daarom vind ik je idee erg discutabel.
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
volv40
2nd Gear member

Ben schreef:Toch maar even heropend.
Ludo had nog wat mooie aanvullende informatie gevonden.
perfect die link en dit is wat ik bedoel deze setjes zijn 12 euro en springen er steeds tussen uit. het komt een beetje rot over zoals ik het uitleg maar ik bedoel er niets kwaads mee, ook wil ik niet dat andere schade krijgen door mijn actie of dat ze het zo uitvoeren. maar ik heb ze inmiddels geborgd rij er nu al 5000km mee en ze zitten er nog steeds goed tussen en slijten en springen er niet tussen uit.
Rode T4
2nd Gear member

Ik zou zeker voor progressieve veren gaan. Ik heb eerst een paar keer met gewone veren gedaan. Het kan maar daar is ook alles mee gezegd. 1 flinke hobbel en je zit op het eind van je vering. En maar niet over het zwabberen te spreken. En he 70 kg op de haak, ook nog wat in de achterbak en wat op de achterbank en je stijgt op.

Dus gewoon progressief. Lager staat mooier maar je mot wat :(
V40 T4 & V40 1.8 LPI
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”