Ik heb sinds een dikke maand een Volvo V4 T2 (2016 5000km). Op zich een meer dan prima blok dat goed me kan met het verkeer.
Ni heb ik aan bsr een offerte gevraagd.
Wat blijkt. Origineel hebbeden de T2's 132 pk en 269 nm (dit is natuurlijk nooit identiek bij elke wagen). Ze kunnen deze laten stijgen met hun nieuwe afgewerkte software naar.... 236pk en 360nm. Het verschil is enorm daar zoals geweten volvo dezelfde motor lepelt in de T2-T4. Met een T4 kom je op dezelfde waarden en is het verschul normaal.
Ook zijn deze waarden op papier. Hebben net een T2 gedaan en ging wel rond de 205pk.
Ik vraag me enerzijds af of dit wel gezond is en de T2 effectief zo geknepen is vanuit fabriek? Geen andere onderdelen
Hebben hier mensen ervaring met BSR?
Bsr nieuwe benzinemotoren T2-T4
- BDP
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 13.04.2015 - 15:50
Op hun website worden de waarden bevestigd zoals persoonlijke offerte. http://www.bsr-tuning.be/tuning-kits/t/ ... 7-b4204t38
Laatst gewijzigd door BDP op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016 V40 T2
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Sjeu... 1000 euro
das wel een hoop geld
das wel een hoop geld
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik heb een paar dagen de T2 gereden. Als je gewoon met het verkeer meerijdt, voelt het blok best krachtig aan. Maar kickdown is een enorme teleurstelling. Alsof het blok softwarematig wordt geknepen. Dus wel veel toeren maar geen vermogen of koppel na 3000/4000 toeren. Ik denk dat je een aardig eind richting de 200 pk zou kunnen komen, mits de turbo hetzelfde is als de T4.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- BDP
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 13.04.2015 - 15:50
Klopt is 900 euro maar als je er pakweg een 70pk bijkrijgt is dat heus niet zo veel geld naar mijn mening.Nu al redelijk wat opgezocht en ik lees overwegend postiieve reacties, bsr heeft ook een naam hoog te houden lijkt me? Hier in Belgie zijn ze wel niet zo bekend.
Wel ik had ergens gelezen dat de T4 en T5 wel een andere turbo zouden hebben. Nu los hiervan, als je niet als een malle constant op de limiet gaat rijden lijkt me dat ook geen euvel?
Verder sluit ik me aan bij RoaldH. De T2 is een heel fijn blok onderin de toeren maar hogerop werpt hij snel de handdoek. Dat is ook aan de curve te zien die dit bevestigd. Een enorme teleurstelling zou ik het niet noemen, liever zo een loop dan atmosferisch met het verkeer hier in Antwerpen.
Wel ik had ergens gelezen dat de T4 en T5 wel een andere turbo zouden hebben. Nu los hiervan, als je niet als een malle constant op de limiet gaat rijden lijkt me dat ook geen euvel?
Verder sluit ik me aan bij RoaldH. De T2 is een heel fijn blok onderin de toeren maar hogerop werpt hij snel de handdoek. Dat is ook aan de curve te zien die dit bevestigd. Een enorme teleurstelling zou ik het niet noemen, liever zo een loop dan atmosferisch met het verkeer hier in Antwerpen.
Laatst gewijzigd door BDP op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016 V40 T2
- BDP
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 13.04.2015 - 15:50
Ner even gekeken of ik nog andere waarden vond voor de T2 en Rica geeft gelijkwaardige waarden op zie ik. Toch ook redelijk gerenomeerd bedrijf voor Volvo dacht ik.
http://www.rica.nl/chiptuning.php#chiptuning
Dan zijn de waarden van bsr zo gek toch nog niet. En laat ons eerlijk zijn een 2liter turbomotor met 122pk kan eigenlijk niet anders dan geknepen zijn.
http://www.rica.nl/chiptuning.php#chiptuning
Dan zijn de waarden van bsr zo gek toch nog niet. En laat ons eerlijk zijn een 2liter turbomotor met 122pk kan eigenlijk niet anders dan geknepen zijn.
2016 V40 T2
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27676
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Blijft de tuning behouden na een onderhoudsbeurt bij de dealer met een software update. Zo niet dan moet de tunings software weer worden ingevoerd door het tunings bedrijf.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Tuning wordt altijd gewist als de dealer een update van het motormanagement doet, sommige tuners verkopen een apparaatje waarmee je zelf weer de extra pk's terug kan toveren.
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik heb dezelfde dealer en heb daar al twee Volvo's met BSR-software laten tunen. Geen enkel probleem mee gehad. Voor meer info, stuur PM.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- BDP
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 13.04.2015 - 15:50
Normaliter zal deze enkel overschreven worden bij specifieke softwareupdates lijkt me en niet bij een regulier onderhoud?
Ik krijg een unit bij waarbij de originele of tunigsoftware zo kan worden overgezet.
Ik krijg een unit bij waarbij de originele of tunigsoftware zo kan worden overgezet.
Laatst gewijzigd door BDP op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016 V40 T2
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24357
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat laatste zou ik eens navragen bij Volvo België als ik u wasBDP schreef: het wordt door eigen dealer gedaan die de wagen kent met behoud van fabrieksgarantie.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- yauwera
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02
Hallo BDP,
Ik wou eens horen hoe de BSR tuning je bevalt. Van 120 naar 236pk is inderdaad wel een grote sprong. Op mijn T4 zou de sprong veel kleiner zijn.
Heb je ondertussen iets gemerkt van problemen vanwege de tuning?
Ik overweeg wel een tuning, maar zit een beetje te twijfelen vanwege het eventueel te grote koppel voor de geartronic.
Ik wou eens horen hoe de BSR tuning je bevalt. Van 120 naar 236pk is inderdaad wel een grote sprong. Op mijn T4 zou de sprong veel kleiner zijn.
Heb je ondertussen iets gemerkt van problemen vanwege de tuning?
Ik overweeg wel een tuning, maar zit een beetje te twijfelen vanwege het eventueel te grote koppel voor de geartronic.
V40 T4 Geartronic 2017
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Ben ook wel benieuwd hier naar! BSR is wel een goede tuner. @Yves: je hebt waarschijnlijk wel in andere topics gelezen dat Aisin (fabrikant van de GT bak) 300nm als max koppel opgeeft? BSR brengt koppel naar 360nm, wel iets om rekening mee te houden. De optie om er een PPC set bij te kopen zodat je na een eventuele softwareupdate bij de dealer de tuning er zelf weer op kan zetten ipv terug te moeten naar de dealer is wel echt top.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- yauwera
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02
@RZA: ik heb het een tijdje geleden met Obbe van Volvotune gehad over het max koppel van de GT6. Dit is inderdaad 300Nm maar wel bij continu belasting. Dit haal je normaal gezien niet tenzij op circuit.
Hij zei daarbij wel dat er nog niet genoeg ervaring was opgedaan met de recente GT bakken. Toch tuned hij de T4 met GT6 naar 225PK/400Nm, maar laat het koppel geleidelijk opkomen bij schakelen. Of het op lange termijn allemaal heel blijft, is afwachten.
Ik kende BSR al, ook de PPC. Volgens de invoerder in Belgie hebben ze bij BSR ook telkens de nieuwste ECU update van Volvo dewelke ze dan tunen en die je dan kan downloaden op je PPC en zo naar je ECU. Want als Volvo een software update doet en jij zet zelf je oude software er weer op, dan ben je de eventuele oplossingen van Volvo in hun nieuwe software weer kwijt. Ik vermoed dat er al goede reden moet zijn om een software update door te voeren, dus die zou ik dan ook wel willen blijven behouden.
Al vind ik BSR net zoals Rica vrij duur, zeker in vergelijking met Volvotune.
Hij zei daarbij wel dat er nog niet genoeg ervaring was opgedaan met de recente GT bakken. Toch tuned hij de T4 met GT6 naar 225PK/400Nm, maar laat het koppel geleidelijk opkomen bij schakelen. Of het op lange termijn allemaal heel blijft, is afwachten.
Ik kende BSR al, ook de PPC. Volgens de invoerder in Belgie hebben ze bij BSR ook telkens de nieuwste ECU update van Volvo dewelke ze dan tunen en die je dan kan downloaden op je PPC en zo naar je ECU. Want als Volvo een software update doet en jij zet zelf je oude software er weer op, dan ben je de eventuele oplossingen van Volvo in hun nieuwe software weer kwijt. Ik vermoed dat er al goede reden moet zijn om een software update door te voeren, dus die zou ik dan ook wel willen blijven behouden.
Al vind ik BSR net zoals Rica vrij duur, zeker in vergelijking met Volvotune.
V40 T4 Geartronic 2017
- yauwera
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02
Nog dit: op de site van Shiftech zegt men voor de D3: On the automatic gearbox, the torque is limited at 350Nm.
Voor de T4 zegt men dit niet, al is de GT6 van de D3 voor zover ik weet dezelfde als van de T4.
Ik heb dit aan hen gevraagd maar geen duidelijk antwoord gekregen.
Voor de T4 zegt men dit niet, al is de GT6 van de D3 voor zover ik weet dezelfde als van de T4.
Ik heb dit aan hen gevraagd maar geen duidelijk antwoord gekregen.
V40 T4 Geartronic 2017
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11
BSR heeft een projectje lopen met een T2 op dit moment, daar halen ze toch een flink aantal pk uit met standaard internals.
Dus het lijkt erop dat de blokken het wel houden, hoelang is de vraag alleen..
Dus het lijkt erop dat de blokken het wel houden, hoelang is de vraag alleen..
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
- yauwera
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02
De blokken houden het wel denk ik. Ik ben bang voor de 6-traps geartronic (in de T4) als ze daar 400Nm op los laten, vermits dit slechts een 'medium-torque' automaat is.RB64 schreef: BSR heeft een projectje lopen met een T2 op dit moment, daar halen ze toch een flink aantal pk uit met standaard internals.
Dus het lijkt erop dat de blokken het wel houden, hoelang is de vraag alleen..
V40 T4 Geartronic 2017