Banden voor de 740

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Ik was rond aan het kijken voor een paar nieuwe banden (geen winterbanden, dat is me nog te prijzig gezien ik nog niet weet wat voor volvo ik volgend jaar zal rijden).
Na wat onderzoek zagen de Pirelli P6 er goed uit, maar deze worden me afgeraden doro mijn bandenboer. Hij zegt dat ze maar een kilometer of 15.000 echt goed zijn en daarna het een beetje af laten weten.
De nieuwe Fulda Carat Progresso zagen er ook goed uit, daar had de bandenboer niet veel anders op te zeggen dan dat het over het algemeen goede bandjes waren.
Mijn bandenboer raad de Michelin e3's aan, en het is over het algemeen wel een goede band maar ik ben nog niet direct 100% overtuigt.
Ook raadde hij me de Flamingo's aan die hij als huismerk verkoopt. Ik ben alleen bang dat ik daarmee weer eindig met een setje banden als de Tyfoon Connexion's die ik nu achter er onder heb.

Voor heb ik een mix van een Viking en Fulda diadem linero. Deze 2 heb ik overgehouden van een ongelukje waarbij een band en velg overleed en een min of meer lekke band, welke nu als reserverband dient.
Dus ik kan daar niet goed over zeggen welke nou goed zijn.

Wie heeft positieve of negatieve ervaringen met bepaalde merken(niet perse degene die ik genoemd heb) onder een van de rwd volvo's en zou deze willen delen.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
The Driver
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 14.03.2005 - 11:57
Locatie: Breda

Alle tests staan op : www/autobandenmarkt.nl

Pirelli, goed maar slijtvastheid minder
Michelin : minder op nat wegdek
Fulda : beter op nat wegdek
Flamingo : niet aan beginnen, minder dan een B-merk
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Hoe is dan bijvoorbeeld het comforten slijtvastheid van die Fulda?
En tsja Flamingo, het schijnt van conti te zijn, maar toch wie noemt z'n bandenmerk zo als ie serieus genomen wil worden.....
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
roever
4th Gear member
Berichten: 564
Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
Locatie: Maasbree

We hebben een keer Ceat banden onder een auto gehad, werden verkocht als een B-merk van Pirelli (profiel had er ook wel wat van weg), waren de meest waardeloze banden die ik ooit meegemaakt heb. Op nat was het alsof je op kale stalen velgen reed of zo, bij een beetje gas slipten de wielen door, en bij bochten schoof je alle kanten op.

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik geen B-merk meer hoef, ook al wordt er de naam van een "echt" merk bij genoemd. Geen idee of alle B-merk banden zo slecht zijn, maar voor die paar cent die je er mee bespaard ga ik het niet meer proberen!
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Ja zo'n idee had ik ook al.
Misschien is het design wel gelijkend/gelijkwaardig.
Maar het rubber en de precieze compound verschilt waardoor de band toch beduidend minder is.
Dan nog je bespaart 100 euro of misschien 150, maar je zet wel je leven op het spel omdat alles wat contact maakt met de weg zoveel minder is dan het zou kunnen zijn voor dat beetje geld meer.
Ga maar eens remmen in de regen met een paar van die blijstuiters of neem een beetje een snelle scherpe bocht, dan ben je met een RWD volvo echt je achterkant kwijt....
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Ik heb nog wat rondgekeken en zowel bij ANWB en ADAC testen de Turanza300 van bridgestone er erg goed uit. Ik zat dus te denken die te nemen enige maar is nog wat zijn jullie ervaringen??
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

gewoon een gangbare maat michelin's eronder. Koop je een andere volvo, dan kun je deze over het algemeen daarop ook nog wel gebruiken
Probeer een setje velgen op de kop te tikken in 16" en dan daar de michelin primacy onder of pilot HX. Die blijven bij mijn vader gemiddeld 80.000km zitten op de V90
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
Gebruikersavatar
Peter1080
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 09.01.2007 - 20:08

Wat mij betreft is Uniroyal Rainsport de beste keus. Een goede compromie tusen comfort, veiligheid en sportivieteit. Goed slijtvast en de naam zecht het al, zeer veel grip op nat wegdek. De rainsports hebben vrij stijve wangen waardoor ze ook op hogere snelheden zeer stabiel in de bocht liggen. Helaas heb ik ze nog niet op mijn V70 awd liggen, maar wanneer deze michelin's op zijn komen ze er zeker weer onder.

Qua comfort presteert Pirelli beter dan welke band dan ook, maar zijn zeker bij de 740 en 940's af te raden vanwege de overmatige slijtage (met name de voorbanden). Wat Michelin betreft prima band, maar duur en qua grip en slijtvastheid zeker niet beter dan Uniroyal. Vredestein Sporttrack aan te raden als je onderstuur houdt. Ben zeer ontevreden over deze band. De service van Vredestein daarentegen is prima. Na klachten over deze koersvastheid en het extreme onderstuur bij mijn destijds 960 heb ik een nieuwe set (serie II) kunnen laten monteren, maar heeft niks verbeterd.
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”