Voorstelrondje particuliere Volvo V60 PIH rijder

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Volvo V60 1983
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 26.02.2019 - 20:28

Polestar lijkt ook meer "refinen" in plaats van tunen, voor die 15pk hoef je het niet te doen.

Bij Rica tillen ze hem voor €745 naar 345PK en 736Nm.
Mij lijkt het wel wat voor de lange ritten met caravan op vakantie. Het is toch een wagen van twee ton. Met de familie in de auto plus belading en caravan aan de knobbel is de 215PK Diesel misschien zelfs wat aan de krappe kant..
[/quote]

Inderdaad als ik hem laat tunen zal denk ik Rica mijn voorkeur hebben, ben benieuwd wie het van de forumleden al gedaan heeft en wat de ervaringen zijn. Zal het forum eens afspeuren en mocht er iemand ervaringen willen delen, graag!
-Volvo V50 2.4 5 cilinder 140PK 2004 verkocht.
-Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 235PK 2010 verkocht.
-Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI Squadra tuning 290 pk 2015 verkocht.
-Audi A4 1.8 TFSI S-line 170 PK 2013 verkocht.
-Opel insignia 2.0 CTDI 140 Pk 2
013 verkocht.
-Volvo V60 2.4 PIH 2013-My2014.
Volvo V60 1983
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 26.02.2019 - 20:28

S80 Executive schreef: Mooie uitvoering. Ik heb recent een D4 gekocht, heb de hybride wel overwogen, maar toch maar niet gedaan. Veel heerlijke kilometers gewenst.
Bedankt! Beleef er tot nu toe erg veel plezier aan! Ik vindt het elektrisch rijden super! Kan alle ritten zowel werk als privé elektrisch rijden, wat enorm scheelt in het verbruik, ook als je in snelle bui bent schakel je hem op power, en dat is zo nu en dan heerlijk die powerstand, hoe meer PK hoe beter als je mijn mening vraagt, helemaal met een verbruik van 4,0 op de 100KM waar ik nu op zit (is zelfs nog dalende, heb nu bijna 1000km gereden)

Waarom had je trouwens voor de D4 gekozen i.p.v. de PIH?
-Volvo V50 2.4 5 cilinder 140PK 2004 verkocht.
-Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 235PK 2010 verkocht.
-Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI Squadra tuning 290 pk 2015 verkocht.
-Audi A4 1.8 TFSI S-line 170 PK 2013 verkocht.
-Opel insignia 2.0 CTDI 140 Pk 2
013 verkocht.
-Volvo V60 2.4 PIH 2013-My2014.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Volvo V60 1983 schreef: Polestar lijkt ook meer "refinen" in plaats van tunen, voor die 15pk hoef je het niet te doen.

Bij Rica tillen ze hem voor €745 naar 345PK en 736Nm.
Mij lijkt het wel wat voor de lange ritten met caravan op vakantie. Het is toch een wagen van twee ton. Met de familie in de auto plus belading en caravan aan de knobbel is de 215PK Diesel misschien zelfs wat aan de krappe kant..
Inderdaad als ik hem laat tunen zal denk ik Rica mijn voorkeur hebben, ben benieuwd wie het van de forumleden al gedaan heeft en wat de ervaringen zijn. Zal het forum eens afspeuren en mocht er iemand ervaringen willen delen, graag!
[/quote]

Polestar levert ongeveer 240pk op de rollenbank. Dus het is 25pk winst.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

V70/2.4D/2003 schreef: Even hoor, je hebt een PIH gekocht met....wat heeft dat ding, 215 pk? Verder ondersteuning door elektrische toestanden waardoor dat ding als een dolle van zijn plek komt. Je hebt hem goed een dag en wil er Rica in pompen? Ik neem aan "omdat het kan" want van "nodig hebben" kan met goed fatsoen geen sprake zijn.

Desondanks, ik hoop dat je er geluk mee hebt want de meeste 2e hands PIH's gaan op export omdat het particulier eigenlijk niet te betalen is. Veel rijplezier.
Particulier is een gebruikte PIH juist heel goed te betalen door het enorme aanbod zijn de prijzen erg concurrerend voor zo'n heerlijke twin turbo D5 met electrohulp. Het enige punt is dat het nogal van je af kan lopen als er technisch dingen fout gaan maar dat blijkt vooralsnog flink mee te vallen op airco pompen na (wat nogsteeds meestal coulance) daarbij is het een stuk psychologie wat zoals je weet kan je ook met een niet electrieke D5 flink pech hebben.
Gebruikersavatar
Autowina
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
Locatie: Groningen

Onze PIH is niet getuned. Een paardentrailer van 2.000 kg is geen enkel probleem. Je kunt zelfs electrisch een stuk rijden.
En op de snelweg even inhalen gaat super, als het nodig is blaas je er voorbij. Al doe ik dat maar niet met paarden erin :)
Verder is het heel fijn dat het accupakket zo stabiliseert door het gewicht.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
Gebruikersavatar
Tukker999
4th Gear member
Berichten: 776
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Ik heb Polar en merk geen verschil tussen voor en na.
Behalve dan in de portemonnee en in het idee.
Het koppel is in beide gevallen gigantisch.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1280
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Volvo V60 1983 schreef:

Bedankt! Beleef er tot nu toe erg veel plezier aan! Ik vindt het elektrisch rijden super! Kan alle ritten zowel werk als privé elektrisch rijden, wat enorm scheelt in het verbruik, ook als je in snelle bui bent schakel je hem op power, en dat is zo nu en dan heerlijk die powerstand, hoe meer PK hoe beter als je mijn mening vraagt, helemaal met een verbruik van 4,0 op de 100KM waar ik nu op zit (is zelfs nog dalende, heb nu bijna 1000km gereden)

Waarom had je trouwens voor de D4 gekozen i.p.v. de PIH?
Lastig te zeggen. De D6 is wel erg zwaar en kent ook veel storingen. Eigenlijk was een T4 of T5 mijn eerste doel, maar ik kon geen geschikte uitvoering vinden. T4 viel uiteindelijk af omdat ik per se de 8-traps automaat wilde. De T5-jes zijn schaars en import leek ook niet echt voordelig. Uiteindelijk een heel mooie D4 gevonden en niet onbelangrijk, bij deze garage kreeg ik een heel een heel goede prijs voor mijn inruiler.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”