Nee auto moet terug naar garage...henkchroom schreef:Je hoeft toch alleen maar op het "DAB" icoontje te drukken?Nu alleen nog de DAB werkend krijgen...
Ik heb verder niets hoeven doen.
Nog een V60 T8 besteld
-
- 2nd Gear member
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
-
- Starter
Verbruik schommelt hier tussen 6,8 en 6,9 ltr. / 100km, zoals ik hierboven lees moet ik mijn rechtervoet beter in bedwang houden
Haha, onmogelijk.
Mijn verbruik 10.9 l/100 km. Heb deze auto niet gekocht om er traag mee te rijden die alsook 100% fiscaal aftrekbaar is.

Haha, onmogelijk.
Mijn verbruik 10.9 l/100 km. Heb deze auto niet gekocht om er traag mee te rijden die alsook 100% fiscaal aftrekbaar is.

-
- 2nd Gear member
ernie69 schreef: Verbruik schommelt hier tussen 6,8 en 6,9 ltr. / 100km, zoals ik hierboven lees moet ik mijn rechtervoet beter in bedwang houden![]()
Haha, onmogelijk.
Mijn verbruik 10.9 l/100 km. Heb deze auto niet gekocht om er traag mee te rijden die alsook 100% fiscaal aftrekbaar is.![]()
![]()

Je kunt ook gewoon valsspelen door je teller te resetten

440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
-
- 3rd Gear member
Nog een kleine maand en eindelijk zou ik de T8 moeten hebben.
Voor degenen die al een V60 hebben (welk model dan ook - huidige generatie) - Wat is jullie ervaring tov het vorige model?
De nieuwe is uiteraard een stuk groter en knapper maar andere zaken?
Voor degenen die al een V60 hebben (welk model dan ook - huidige generatie) - Wat is jullie ervaring tov het vorige model?
De nieuwe is uiteraard een stuk groter en knapper maar andere zaken?
Laatst gewijzigd door Voodoo077 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Ik rijd nu een kleine 3 maand / 7000km rond met een nieuwe V60 T8. In aanloop naar de levering had ik een V60 D2. Die twee zijn natuurlijk ver van gelijkwaardig maar hier toch een aantal dingen die mij wel opvallen:
De automaat schakelt een heel pak vlotter, ook als de batterij leeg is merk je de overgang tussen de versnellingen veel minder sterk.
De nieuwe V60 is zoals je zelf al aanhaalde een pak groter. De draaicirkel is hetzelfde gebleven, dus van de extra lengte merk je maar weinig als je ermee rijdt.
De automaat schakelt een heel pak vlotter, ook als de batterij leeg is merk je de overgang tussen de versnellingen veel minder sterk.
De nieuwe V60 is zoals je zelf al aanhaalde een pak groter. De draaicirkel is hetzelfde gebleven, dus van de extra lengte merk je maar weinig als je ermee rijdt.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Oef een D2 is geen slak maar als je meerdere maanden in een T8 stuurt en dan je D2 afgeleverd krijgt denk ik wel dat je permanent het gevoel hebt dat de handrem er nog op staatwilfro2018 schreef: Ik rijd nu een kleine 3 maand / 7000km rond met een nieuwe V60 T8. In aanloop naar de levering had ik een V60 D2. Die twee zijn natuurlijk ver van gelijkwaardig maar hier toch een aantal dingen die mij wel opvallen:
- teebee
- 7th Gear member
Het is precies andersom; Wilfro2018 had een D2 in aanloop naar de aflevering van zijn nieuwe T8 
Wellicht heeft hij nu achteraf wel het idee dat al die tijd de handrem er op heeft gestaan van die D2......

Wellicht heeft hij nu achteraf wel het idee dat al die tijd de handrem er op heeft gestaan van die D2......
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 1st Gear member
Nee die T8 motor geef ik niet meer zomaar af. Rijdt toch wel een heel stukje fijner. 

-
- 3rd Gear member
ok bedankt wilfro2018 en de anderen voor de reactie.
Ik heb sinds vorige week donderdag ook een V60 D3 ontvangen tot mijn nieuwere er is.
Ik ben geen fanboy, van geen enkel merk, maar dit moet wellicht één van de minst leuke auto's zijn waar ik mee gereden heb sinds meer dan 10 jaar.
Sommige auto's zijn niet luxueus, hebben geen nieuwe high tech opties maar zijn wel fijn om te rijden. Andere dan weer zijn mooier van binnen, hebben een knappe GPS, zitten goed.
Deze heeft echt niets van dit alles, ik kan echt niet begrijpen dat iemand deze moedwillig gekocht heeft. Als je een firmawagen krijgt dan heb je natuurlijk geen keuze en ik begrijp dat de V60 een favoriet is bij vele fleet klanten. Anderzijds kan ik hem ook niets echt aanrekenen, behalve zeer slechte zetels!, en dus begrijp ik dan wel weer dat het een goed verkopende wagen was.
Maar voor mezelf zou ik deze V60 nooit gekocht hebben en toch heb ik een paar vienden dat dit gedaan hebben, zo zie je maar
Maar die D3 die ik heb is een slak, stuurt echt niet lekker, zit niet lekker (rugpijn here I am!) en ziet er echt passé uit van binnen.
Dan zal de stap naar de V60 T8 des te mooier zijn zoals supra al vermeld is en hoop ik snel dat de wagen er is om te genieten!
Ik heb sinds vorige week donderdag ook een V60 D3 ontvangen tot mijn nieuwere er is.
Ik ben geen fanboy, van geen enkel merk, maar dit moet wellicht één van de minst leuke auto's zijn waar ik mee gereden heb sinds meer dan 10 jaar.
Sommige auto's zijn niet luxueus, hebben geen nieuwe high tech opties maar zijn wel fijn om te rijden. Andere dan weer zijn mooier van binnen, hebben een knappe GPS, zitten goed.
Deze heeft echt niets van dit alles, ik kan echt niet begrijpen dat iemand deze moedwillig gekocht heeft. Als je een firmawagen krijgt dan heb je natuurlijk geen keuze en ik begrijp dat de V60 een favoriet is bij vele fleet klanten. Anderzijds kan ik hem ook niets echt aanrekenen, behalve zeer slechte zetels!, en dus begrijp ik dan wel weer dat het een goed verkopende wagen was.
Maar voor mezelf zou ik deze V60 nooit gekocht hebben en toch heb ik een paar vienden dat dit gedaan hebben, zo zie je maar

Maar die D3 die ik heb is een slak, stuurt echt niet lekker, zit niet lekker (rugpijn here I am!) en ziet er echt passé uit van binnen.
Dan zal de stap naar de V60 T8 des te mooier zijn zoals supra al vermeld is en hoop ik snel dat de wagen er is om te genieten!
-
- 3rd Gear member
Ik heb het over de vorige generatie hé dus niet degene van de titels MY2019 maar ervoor.IkeV70 schreef:Is die V60 D3 een oud model?Voodoo077 schreef: ...
en ziet er echt passé uit van binnen.
Ja die is echt passé. Mijn Insignia die ik meer dan 10 jaar geleden had was moderner binnen ...
-
- 2nd Gear member
Tja als we appels en peren gaan vergelijken... Ik heb een "oude" V40 uit 2012 gehad met D3 motor en juist die combinatie maakte het een hele fijne auto. Vlot, goeie koppel en heeerlijk rijden tot 180 km/uur. Echt zo makkelijk. Tuurlijk is de V40 kleiner/lichter, maar qua motor moet er toch weinig veranderd zijn? Nog ff wachten en de wereld is ook mooi voor jou..

- teebee
- 7th Gear member
Zo zie je maar, smaken verschillen.Maar die D3 die ik heb is een slak, stuurt echt niet lekker, zit niet lekker (rugpijn here I am!) en ziet er echt passé uit van binnen
Een D3 als slak ervaren, dat zijn er niet veel; wellicht is er wat mis met die wagen.
Stoelen, tja... daar zijn over het algemeen de meningen uiterst positief over, maar niet ieder lijf is hetzelfde tenslotte.
Passé van binnen.... nja... dat is maar waar je het mee vergelijkt en wat zoal je ‘eisen’ zijn cq smaak. Maar passé? zo kan je hem imho beslist niet noemen.
Gelukkig zijn er nog heel veel zeer tevreden eigenaren van zo’n “trage, slecht sturende, niet zittende, passé Volvo”

Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

- NielsPHEV
- 7th Gear member
Opvallend maar zoveel smaken zoveel ...IkeV70 schreef:Ik vond de stoelen in de vorige generate V60 beter dan degene die ik nu heb in mijn huidige generatie V60.Voodoo077 schreef: ... zit niet lekker (rugpijn here I am!)
-
- 3rd Gear member
Tuurlijk ieder zijn ding.teebee schreef:Zo zie je maar, smaken verschillen.Maar die D3 die ik heb is een slak, stuurt echt niet lekker, zit niet lekker (rugpijn here I am!) en ziet er echt passé uit van binnen
Een D3 als slak ervaren, dat zijn er niet veel; wellicht is er wat mis met die wagen.
Stoelen, tja... daar zijn over het algemeen de meningen uiterst positief over, maar niet ieder lijf is hetzelfde tenslotte.
Passé van binnen.... nja... dat is maar waar je het mee vergelijkt en wat zoal je ‘eisen’ zijn cq smaak. Maar passé? zo kan je hem imho beslist niet noemen.
Gelukkig zijn er nog heel veel zeer tevreden eigenaren van zo’n “trage, slecht sturende, niet zittende, passé Volvo”![]()
Als ik de wagen in Sport zet dan valt het mee. Ik heb gewoon de indruk dat deze wagen gemaakt is voor de brave huisvader (wat ik zou moeten zijn

Het gaat me niet zuiver over de snelheid, het is meer hoe de wagen aanvoelt als je ermee rijdt... dat kan je niet uitleggen. Rij bijvoorbeeld met een Ford Focus en erna met een auto van dezelfde grootte en de meesten voelen verschil niet maar die Focus rijdt stukken beter en ik voel dat wel en is voor mij belangrijk, een auto is niet enkel om van punt A naar B te gaan.
Over de zetels tja ... de kwaliteit van het leder is top maar zoals ik ook al gezegd had elders voelt voor mij de standaard Volvo zetel niet goed aan. Ook niet in de V90 of V60 nieuwe generatie. Ik heb snel rugpijn en met een zetel waarbij je van links naar rechts schuift constant en je steeds moet herzetten is het niet leuk en heb ik snel rugpijn. De sportzetels daarentegen konden me wel bekoren!
Ik heb nu sinds vrijdag iemand bij mij die blind is en die dus enkel op gehoor en gevoel kan zeggen wat hij vindt van een wagen. Ik ben hem gaan afhalen op de luchthaven en toen zei hij dat de Volvo goed zat en goed reed. Zondag zijn we dan weggeweest met de goedkopere Seat en van zodra we een paar honderd meter gereden hadden zei hij ... hopelijk vat je het niet slecht op want je rijdt nu met de Volvo maar deze auto voelt veel beter dan de Volvo. Zit beter, beter geluid, betere demping ...
Ik wil geen peren en appels vergelijken zoals supra vermeld. Ik reed nu 2 jaar met een Seat Ateca, ervoor 4 jaar met een BMW 5 touring M en ervoor 4 jaar met een Opel Inisgnia dat is dus 10 jaar auto's en elk van deze auto's is beter dan deze V60. Mijn Mustang heb ik zelf niet in deze lijst opgenomen
Dus ik moet al meer dan 10 jaar teruggaan om een auto te vinden die minder goed was en dat vind ik niet normaal. De BMW is een stuk duurder en kan je dus moeilijk vergelijken. Maar de Inisignia die ik meer dan 10! jaar geleden gekocht had reed beter, zat beter, was sneller (maar goed we zijn toch gelimiteerd hier).
Daarvoor had ik een Audi A4 avant en dat moet de auto zijn die het dichtst in de buurt komt. Maar gewoon om een idee te geven dat ik niet rij zoals iedereen. Op 15000km waren de 4 banden er al door op die Audi en na 30000km de remmen ...

PS: Toegevoegd ... Maar ook die andere wagens die ik hier heb opgesomd waren niet perfect, ik kan ook van die iets vermelden wat me niet bevalt maar ik wil gewoon eerlijk mijn mening geven over de vorige V60 die ik heb zonder dat ik iemand wil aanvallen! En tegelijk ook de feedback kennen van de mensen die zowel de vorige als de nieuwe generatie V60 rijden om zoveel mogelijk info te hebben.
Ik ben ook vooral blij dat ik keyless genomen heb op de nieuwe V60 ... elke keer aan de wagen komen en beseffen "doeme die deur gaat niet open"

Wat wel positief is, is het verbruik. Bij de Seat moet ik om de paar dagen naar de pomp, dit lijkt een grotere tankinhoud gecombineerd met een lager verbruik.
Ik had gehoopt op een XC40 als tijdelijke wagen want die kon ik dan ook echt vergelijken met de Ateca maar is dus die V60 ...
Hoe dan ook nog even doorbijten en dan gaat het plezier des te beter zijn om de overstap te maken naar de nieuwe V60.

Laatst gewijzigd door Voodoo077 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- teebee
- 7th Gear member
Zoals gezegd, smaken verschillen.
Zeker qua zit indien een zwakke rug een rol speelt. In dat geval kan je niet echt van een slechte zit spreken maar wel van een slechte rug....
Ik heb rijervaring in de V60 oud model, ik heb een D3 (163 pk) gehad, welke ‘als de brandweer’ ging.... in alle situaties meer dan genoeg vermogen om de klinkers uit de weg te trekken. Qua comfort: uitstekend, maar daarbij vermeld dat ik een tiptop gezond lijf (en dus ook rug) heb. Geluid heeft ook te maken met banden en wegdek uiteraard, maar ook daaromtrent niets dan prima.
Ik heb de wagen met zeer veel plezier gereden, en menig passagier was zeer onder de indruk van zowel comfort als kracht.
De nieuwe V60 welke ik nu rij (T5) is een enorme sprong voorwaarts; dus mijn uitstekende ervaringen mbt de vorige V60 worden nog eens heel dik overtroffen.
Mijn mening, mijn ervaring.
Overigens merken als bv Opel en Seat in een vergelijk noemen met een Volvo gaat in mijn optiek totaal scheef, die merken leggen wat mij betreft ver onder het nivo van Volvo.
Audi en BMW bewegen zich op hetzelfde nivo, echte imho op een geheel eigen (andere) manier (zijnde niet ‘my cup of tea’).
Maar nogmaals: ieder zn smaak.
Zeker qua zit indien een zwakke rug een rol speelt. In dat geval kan je niet echt van een slechte zit spreken maar wel van een slechte rug....
Ik heb rijervaring in de V60 oud model, ik heb een D3 (163 pk) gehad, welke ‘als de brandweer’ ging.... in alle situaties meer dan genoeg vermogen om de klinkers uit de weg te trekken. Qua comfort: uitstekend, maar daarbij vermeld dat ik een tiptop gezond lijf (en dus ook rug) heb. Geluid heeft ook te maken met banden en wegdek uiteraard, maar ook daaromtrent niets dan prima.
Ik heb de wagen met zeer veel plezier gereden, en menig passagier was zeer onder de indruk van zowel comfort als kracht.
De nieuwe V60 welke ik nu rij (T5) is een enorme sprong voorwaarts; dus mijn uitstekende ervaringen mbt de vorige V60 worden nog eens heel dik overtroffen.
Overigens merken als bv Opel en Seat in een vergelijk noemen met een Volvo gaat in mijn optiek totaal scheef, die merken leggen wat mij betreft ver onder het nivo van Volvo.
Audi en BMW bewegen zich op hetzelfde nivo, echte imho op een geheel eigen (andere) manier (zijnde niet ‘my cup of tea’).
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.

-
- 3rd Gear member
Die andere man die nu mee rijdt heeft een zeer goede rug en zegt hetzelfde dat de Seat veel betere zetels heeft en een betere zit is net als mijn vrouw en kindjes die ook allemaal een goede rug hebben dus er zal toch een reden zijn...teebee schreef: Zoals gezegd, smaken verschillen.
Ik moet er wel bij vertellen dat al mijn wagens sportzetels hebben dus ik kan alleen maar mijn sportzetels van die wagens vergelijken met die van de V60.
Heb je met één van deze wagens gereden? Dan pas kan je oordelen.
Je hebt het hier weer over snelheid en 163pk ... ik denk dat we naast elkaar praten. Het is meer een gevoel dat je hebt bij sommige wagens, een 90pk in een lichte kar die perfect stuurt kan plezanter zijn dan die 163pk als de wagen niet deftig reageert op je commando's. Wellicht heeft de V60 D3 een mooie topsnelheid maar de wagen voelt totaal niet snel aan. Zie heel stuk supra, ik heb de V90 T8 getest en deze voelt ook niet snel, ja hij trekt snel op aan de lichten maar hij geeft je niet dat "plezier" en dat had ik wel met de V60 in diesel die veel minder pk had.
Teebee je wil niet vergelijken met een Seat of Opel omdat je die minder vindt, ik vergelijk net wel en kan alleen maar zeggen dat die beiden beter rijden en zitten dan deze V60 ... Ik vind ook dat het merk Volvo een hoger aanzien heeft dan deze twee merken en ben ervan overtuigd dat de nieuwe modellen V60, V90, XC40 ... beter zullen zijn dan de twee wagens waarmee ik vergelijk. Echter de vorige generatie is minder dan die wagens en dat zeg ik in alle objectiviteit, ik win niks door iets anders te beweren. Anderzijds aanzie ik Audi en BMW dan weer een stapje hoger dan Volvo en dat uit eigen ervaring ook
Zoals je zegt is deze generatie een stap vooruit en dat is voor mij de essentie en dat was de insteek van mijn oorspronkelijke vraag om wat ervaringen te mogen ontvangen van mensen zoals jij die de 2 gereden hebben en dus best kunnen vergelijken.
Nu al weet ik door me in te lezen op dit forum dat er een aantal zaken ontbreken op de V60 die ik spijtig vind (bandendruk!) maar dat zal geen spelbreker zijn en ik kan nog nauwelijks wachten sinds ik die V60 gekregen heb als vervangwagen omdat die imo een stap achteruit is met wat ik had ... goed keuze dus van de garage

-
- 3rd Gear member
Update: Om het over iets anders te hebben.
Mijn vriend die de zijn 1 week voor mij heeft besteld heeft pech ... de V60 T8 is binnen gekomen maar hij is in vakantie tot en met 22 juli. Maar dus wel vroeger dan voorzien.
Dus ook even mijn garage gebeld en mijn wagen loopt van de productieband vandaag. Ik vermoed dat dit in Zweden is? Enig idee hoelang het dan nog duurt vooraleer de wagen in de garage is (in België)? Thx!
Mijn vriend die de zijn 1 week voor mij heeft besteld heeft pech ... de V60 T8 is binnen gekomen maar hij is in vakantie tot en met 22 juli. Maar dus wel vroeger dan voorzien.
Dus ook even mijn garage gebeld en mijn wagen loopt van de productieband vandaag. Ik vermoed dat dit in Zweden is? Enig idee hoelang het dan nog duurt vooraleer de wagen in de garage is (in België)? Thx!