Met onze oude XC70 (185 pk met handbak) haalden wij ook 1:13 (over ruim 150k km). Dus ik vind die 1:13 met een D5 met meer pk’s en de ‘oude’ GT6 nog helemaal niet verkeerd.
Betekend dat dan niet dat de ontluchting van de tank/vulbuis beter/anders werkt en de tank tot bovenaan de vulbuis gewoon in 1 keer vol brandstof zit (of blijft zitten). Ook bij de XC70 (zonder klepje in vulopening) en de huidige V70 (met klepje) duurde/duurt het eventjes voor de vulbuis leeggelopen is en ik er nog wat brandstof bij kan doen.diesel01 schreef: Klopt, trechter is voor het bijvullen met jerrycan.
De nieuwe tank laat bij het afslaan van het pistool geen diesel meer toe.
Bij het afslaan kreeg ik bij de XC60 door langzaam te vullen nog 4 tot 5 liter diesel erbij maar met de V70 en 90 gaat dat niet meer lukken.
Anders ben ik toch wel benieuwd hoe dat dan werkt, afslaan tankpistool werkt nl. gewoon op ‘luchtverplaatsing’ (brandstof erin = lucht eruit), daar kan dat klepje in de tankopening m.i. niks mee. En hoe zou dat dan werken als je het tankpistool tussentijds zou laten schieten? Op het eerste gevoel zegt dit mij vooral dat de ontluchting van de tank anders/beter werkt.