Afstandsbediening Volvo V70 classic uit 1997

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Peter Bruijnen
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.05.2016 - 16:56

Sinds kort ben ik eigenaar van deze Volvo. Een Zwitserse import in 1997. Nog geen 200.000 km op de teller. Recent de lpg installatie laten ombouwen. Een speaker in de deur vervangen en een Grom module ingebouwd zodat ik Spotify kan afluisteren. De volgende stap is om afstandsbediening erbij te krijgen. Er zit centrale vergrendeling op en midden op het dashboard voor de voorruit zit het lampje wat erop duidt dat er afstandsbediening bij hoort te zitten. Hoe kan ik dit zelf doen? Bij mij in de gemeente zit een sloper die heeft een Volvo V70 type 1 staan met afstandsbediening, 2 stuks erbij. Ik neem aan dat er meer moet gebeuren dan enkel de afstandsbediening kopen. Wie geeft me een duidelijk advies zodat ik hiermee aan de slag kan?
Hartelijk bedankt.
Caravantrekker
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22.05.2020 - 17:43

Hoi Peter,
Vorige week heb ik me laten voorlichten:
Donorauto zoeken van exact hetzelfde type en misschien zelfs bouwjaar.
Binnenspiegel hieruit halen. Daar zit de sensor in. De twee werkende ab’s die hierbij horen meenemen.
Overzetten in je eigen auto.
Voor een ervaren monteur schijnt dat ongeveer 45 minuten werk te zijn.
Hoe en waar je allemaal op moet letten, kan ik je niet vertellen.
Ook ik moet namelijk nog heel veel leren.

Groet Ruud
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Ruud, dat is de V70N, niet de classics van 1997-2000.


Bij de 1997 is het veel simpeler, zo lang er een ontvanger in de wagen zit, en je een willekeurige afstandsbediening vind kan die dit alles op elkaar inleren.

Als het niet lukt heb ik nog een stuk of 10 ontvangers liggen, afstandsbedieningen zijn erg gewild, zou ik even moeten nakijken of ik die nog heb.
Peter Bruijnen
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.05.2016 - 16:56

Bedankt voor de adviezen. Ik heb een afstandsbediening liggen. Batterij vervangen en de contact sleutel 5 keer op stand 2 gedraaid en vervolgens de knopjes ingedrukt van de afstandsbediening. Contact uit gezet. En het werkte niet. Wat gaat er fout? Ik zag ergens dat er een Identificatie nummer op een kastje achter het handschoenenvakje moet zitten welk overeen dient te komen met het identificatie nummer op de afstandsbediening. Klopt dit? Of zijn er nog andere adviezen? En dat kastje, is dat de ontvanger? Ik heb al een deel van internet afgezocht maar nog zonder succes. Alle adviezen zijn welkom. Hartelijk bedankt
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

de ontvanger zit op je klokken, net onder het dash.

en alleen de dealer of iemand met software en toegang kan dit inleren, is wel erg eenvoudig, dus een hobbyist €20 geven en klaar is kees.
Peter Bruijnen
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.05.2016 - 16:56

Dan is het probleem dat ik die hobbyist bij mij in de buurt ( Beringe, Regio Venlo) moet zien te vinden. Dank je.
wolff24v
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 11.08.2012 - 22:10
Locatie: Zeeland

Destijds had mijn Classic ook geen AB. Ik heb een set AB'en en ontvanger bij de dealer gekocht en ingebouwd. Kans is groot dat er geen ontvanger in je dashboard zit. Het was bij mij een kwestie van bovendek verwijderen (gaat relatief simpel) en je ziet direct of er een kastje bovenop je combi instrument is geplaatst. Inleren was iets van EUR 25,-- bij de dealer; ik weet niet meer wat de set destijds kostte. Is iets van 12 jaar geleden....
2019 Volvo V60 T5 Inscription
2017 Mercedes-Benz CLA 200dShooting brake aut
2014 Volvo V60 D4 gt Momentum
2004 Volvo V70 2.5t AWD gt
1997 Volvo V70 2.5 20v aut
1992 Volvo 440
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

Bij deze haal ik even een oud topic onder het stof vandaan......

Toen ik mijn classic (04/1999) kocht was er nog maar 1 afstandsbediening bij. Die ene is later verloren gegaan toen ik net op tijd mijn dochter uit het water hengelde vlak nadat ze koppie onder ging en bijna verdronk ; de afstandsbediening zat toen in mijn broekzak . Enfin, dochter gelukkig boven water, dat was natuurlijk het belangrijkste, maar toen was de afstandsbediening dus ook koppie onder gegaan en die heeft het avontuur niet overleefd.

Nu vraag ik me af of ik nu nog aan twee (of drie) nieuwe afstandsbedieningen kan komen en hoe die ingeleerd moeten worden. Ik weet dat er dus wel een ontvanger in mijn auto zit, maar doordat mijn classic intussen ook bijna 3 jaar in een stalling gestaan heeft weet ik niet eens meer of er een twee- of drieknops afstandsbediening bij hoort.

Wie kan mij helpen?

Groet,

Xander
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11503
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Ik heb voor mijn C70 2 nieuwe sleutels gekocht via Auto-sleutel.nl, maar deze waren ter vervanging van de losse afstandsbedieningen. Ik zou mijn licht eens opsteken bij bv. Auto Rima of zij iets hebben, inleren kan dus gewoon bij de dealer.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
S13b
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13.07.2021 - 23:22

Ik wil ook mij AB inleren maar mijn dealer vraagt er 75 euro per stuk voor. Weet iemand nog een adresje.
Denniss70
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07.11.2022 - 19:36

V70R^2 schreef: 23.05.2020 - 22:57 Ruud, dat is de V70N, niet de classics van 1997-2000.


Bij de 1997 is het veel simpeler, zo lang er een ontvanger in de wagen zit, en je een willekeurige afstandsbediening vind kan die dit alles op elkaar inleren.

Als het niet lukt heb ik nog een stuk of 10 ontvangers liggen, afstandsbedieningen zijn erg gewild, zou ik even moeten nakijken of ik die nog heb.
Hoe is de 2 knops in te leren bij een s70 classic bj 1997 ? Ik lees verschillende dingen namelijk.

Gr Dennis
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”