Er is 'n Europese typegoedkeuring, deze is vastgelegd in 'n conformiteitscertficaat, staat daar voor my 21 180 als vmax, ben je wettelijk gezien al uitgepraat..
Dan mag je heico of polestar heten maar dat maakt wel dat je welbewust 'n typegoedkeuring ongeldig maakt.
Lijkt mij echt geen optie, en dat volvo dan ook nog fabrieksgaranties hierop zou gaan geven lijkt me gezien de beperkingen van de door henzelf geformuleerde typegoedkeurings specificaties lijkt mij volledig uitgesloten..
Elke nieuwe Volvo haalt maximaal 180 km/u en wordt geleverd met een Care Key
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Maar Niels, dat is toch ook zo bij Audi en BMW. Dan zetten de limiter wat hoger dan 250 km/h.NielsPHEV schreef: ↑30.05.2020 - 11:04 Zoals het opgeschreven is zou Polestar en Heico tuning zijn "toegestaan" maar Vmax opheffen staat daarna apart genoemd het is niet gekoppeld aan tuning dus zelfs als Polestar dat zou doen of Heico (wat ik me niet kan voorstellen) vervalt de garantie althans dat is mijn interpretatie.
Echter een semantische discussie want de kans dat Volvo het opheffen van de Vmax zou gaan faciliteren op deze manier is natuurlijk nul nada niets noppes.
Ik zou de Vmax opheffing koppelen aan het volgen van een periodieke gevorderde rijopleiding. Standaard 180 volg je elke twee jaar een extra training halen we hem er af. Dit gekoppeld aan jou persoonlijke sleutel.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6929
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Zei hij, leunend aan de bar.....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Klopt doen ze voor speciale top modellen hoger dan 250 hoeft van mij overigens niet en met 230 zou net als de 2019 xc en cc modellen zou ik ook geen moeite hebben. Als het doel awareness is zoals men claimt kan je veel bereiken met een opleiding en een opleiding werkt ook onder de 180!RoaldH schreef: ↑30.05.2020 - 15:24Maar Niels, dat is toch ook zo bij Audi en BMW. Dan zetten de limiter wat hoger dan 250 km/h.NielsPHEV schreef: ↑30.05.2020 - 11:04 Zoals het opgeschreven is zou Polestar en Heico tuning zijn "toegestaan" maar Vmax opheffen staat daarna apart genoemd het is niet gekoppeld aan tuning dus zelfs als Polestar dat zou doen of Heico (wat ik me niet kan voorstellen) vervalt de garantie althans dat is mijn interpretatie.
Echter een semantische discussie want de kans dat Volvo het opheffen van de Vmax zou gaan faciliteren op deze manier is natuurlijk nul nada niets noppes.
Ik zou de Vmax opheffing koppelen aan het volgen van een periodieke gevorderde rijopleiding. Standaard 180 volg je elke twee jaar een extra training halen we hem er af. Dit gekoppeld aan jou persoonlijke sleutel.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Enige tijd terug tussen Bremen en Hamburg een les auto de snelweg op, ik denk een eenmanszaak want er zijn maar weinigen die een 330D als lesauto in het wagenpark hebben.
Ik maak ruimte voor de auto en dat ding gaat vol op het orgel de snelweg op waarna hij op 160 blijft zitten, de leerling achter het stuur de instructeur er naast.
Ik heb liever dat beginnende bestuurders de eerste ervaring met een instructeur hebben die ze bij brengt over remafstand en hoe ver voor uit te kijken dan dat ze het zelf moeten uitzoeken.
Overigens denk ik dat die 250km/u hard zat is, die 280 of 305 is verdienmodel voor dealers.
Ik maak ruimte voor de auto en dat ding gaat vol op het orgel de snelweg op waarna hij op 160 blijft zitten, de leerling achter het stuur de instructeur er naast.
Ik heb liever dat beginnende bestuurders de eerste ervaring met een instructeur hebben die ze bij brengt over remafstand en hoe ver voor uit te kijken dan dat ze het zelf moeten uitzoeken.
Overigens denk ik dat die 250km/u hard zat is, die 280 of 305 is verdienmodel voor dealers.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Zou dat echt een les geweest zijn, 130 kmh blijft adviessnelheid 160 is dan wel erg fors anyway portee van de boodschap is geen slecht idee ik sta er ook open voordiesel01 schreef: ↑31.05.2020 - 10:44 Enige tijd terug tussen Bremen en Hamburg een les auto de snelweg op, ik denk een eenmanszaak want er zijn maar weinigen die een 330D als lesauto in het wagenpark hebben.
Ik maak ruimte voor de auto en dat ding gaat vol op het orgel de snelweg op waarna hij op 160 blijft zitten, de leerling achter het stuur de instructeur er naast.
Ik heb liever dat beginnende bestuurders de eerste ervaring met een instructeur hebben die ze bij brengt over remafstand en hoe ver voor uit te kijken dan dat ze het zelf moeten uitzoeken.
Overigens denk ik dat die 250km/u hard zat is, die 280 of 305 is verdienmodel voor dealers.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27621
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Wel eens een stukje gezien over rijlessen in Duitsland en er zijn voor zover toen voorbij kwamen heel wat rijscholen die een leerling eens 200 km/h lieten ervaren.
Dit zodat ze goed voorbereid de weg op gaan.
Dit zodat ze goed voorbereid de weg op gaan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Geen idee maar lesbordje er op, en omdat het best stevig ging keek ik even in de auto en had de indruk dat het gewoon les was.NielsPHEV schreef: ↑31.05.2020 - 11:03Zou dat echt een les geweest zijn, 130 kmh blijft adviessnelheid 160 is dan wel erg fors anyway portee van de boodschap is geen slecht idee ik sta er ook open voordiesel01 schreef: ↑31.05.2020 - 10:44 Enige tijd terug tussen Bremen en Hamburg een les auto de snelweg op, ik denk een eenmanszaak want er zijn maar weinigen die een 330D als lesauto in het wagenpark hebben.
Ik maak ruimte voor de auto en dat ding gaat vol op het orgel de snelweg op waarna hij op 160 blijft zitten, de leerling achter het stuur de instructeur er naast.
Ik heb liever dat beginnende bestuurders de eerste ervaring met een instructeur hebben die ze bij brengt over remafstand en hoe ver voor uit te kijken dan dat ze het zelf moeten uitzoeken.
Overigens denk ik dat die 250km/u hard zat is, die 280 of 305 is verdienmodel voor dealers.
Knaap van een jaar of 18 aan het stuur en een 40tiger er naast.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik zou 230 ook een prima (tussen)oplossing vinden. Het doel van Volvo was om de uitstoot op hoge snelheid te verlagen. Met 230 i.p.v. 250 km/h is dat ook het geval.NielsPHEV schreef: ↑31.05.2020 - 08:34Klopt doen ze voor speciale top modellen hoger dan 250 hoeft van mij overigens niet en met 230 zou net als de 2019 xc en cc modellen zou ik ook geen moeite hebben. Als het doel awareness is zoals men claimt kan je veel bereiken met een opleiding en een opleiding werkt ook onder de 180!RoaldH schreef: ↑30.05.2020 - 15:24Maar Niels, dat is toch ook zo bij Audi en BMW. Dan zetten de limiter wat hoger dan 250 km/h.NielsPHEV schreef: ↑30.05.2020 - 11:04 Zoals het opgeschreven is zou Polestar en Heico tuning zijn "toegestaan" maar Vmax opheffen staat daarna apart genoemd het is niet gekoppeld aan tuning dus zelfs als Polestar dat zou doen of Heico (wat ik me niet kan voorstellen) vervalt de garantie althans dat is mijn interpretatie.
Echter een semantische discussie want de kans dat Volvo het opheffen van de Vmax zou gaan faciliteren op deze manier is natuurlijk nul nada niets noppes.
Ik zou de Vmax opheffing koppelen aan het volgen van een periodieke gevorderde rijopleiding. Standaard 180 volg je elke twee jaar een extra training halen we hem er af. Dit gekoppeld aan jou persoonlijke sleutel.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Sinds 100 kmh in NL ‘het nieuwe normaal is’ ben ik een paar maal naar Nijmegen gereden vanaf de kip van Noord-Holland. Mijn ervaringen: ten opzichte van de eerder maximum snelheid van 130 heb je geen echt tijdverschil, wel rijdt het veel relaxter.
Ik vond het prima en vind 180 hard zat.
Ik vond het prima en vind 180 hard zat.
C40 Ultimate Twin
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40650
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zo is dat.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Rob M
- 5th Gear member
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
- Locatie: Westerwolde
Ik maak een hoop kilometers en heb een enorm drukke tijd gehad tijdens de COVID-19 crisis, dus al veel op de weg met 100Km/u, zelfs met vrijwel lege snelwegen en het is prima te doen. Muziekje aan of een luisterboek en je komt ontspannen aan. En eigenlijk maar een paar minuten later.
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 2956
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Dat ligt onder andere aan het overige verkeer(s aanbod)
en hoe de mede-passagiers het ervaren
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20673
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik merkte dit weekend weer dat 100 op de weg een rustiger verkeersbeeld geeft, zeker als je 90 a 95 rijdt met caravan aan de haak gaat het overige verkeer maar nauwelijks harder of zachter.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik merk in het noorden vooral dat mensen harder rijden.
Met 100 een paar vrachtwagens inhalen duurt een eeuwigheid, helemaal als de snelweg leeg is en er een stoet auto’s achter je zit.
Ik rijdt nog steeds 120 op PA en 3 strepen op de radar, halen mensen in met 100 of steeds vaker met 95 dan zit ik er op ruime afstand achter.
Zijn ze klaar dan pakt de PA weer op en doet zijn ding...
Met 100 een paar vrachtwagens inhalen duurt een eeuwigheid, helemaal als de snelweg leeg is en er een stoet auto’s achter je zit.
Ik rijdt nog steeds 120 op PA en 3 strepen op de radar, halen mensen in met 100 of steeds vaker met 95 dan zit ik er op ruime afstand achter.
Zijn ze klaar dan pakt de PA weer op en doet zijn ding...
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Cygnus
- 3rd Gear member
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 03.03.2010 - 21:42
- Locatie: Groningen
Zijn ze klaar dan pakt de PA weer op en doet zijn ding...
Precies, en alleen dat gedrag is al een zegen. Sinds de 100 lijkt het veel meer geaccepteerd dat een ander ook eens naar links gaat en houden de 'snelle' jongens en meisjes netjes afstand
Precies, en alleen dat gedrag is al een zegen. Sinds de 100 lijkt het veel meer geaccepteerd dat een ander ook eens naar links gaat en houden de 'snelle' jongens en meisjes netjes afstand
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27621
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Gisteren met 115 km/h op de teller aan het inhalen, komt er eentje half over het strookje naast de linkerbaan aan met de verwachting dat ik direct op het gas zou gaan of de vrachtwagen naast me in zou duiken...
Maar over het algemeen klopt die stelling wel meer lijkt het, al is het ook wel een beetje afhankelijk van het type auto dat je mee hebt.
Zaterdag een lange rit over de snelweg met de trailer op de planning staan, ben benieuwd hoe dat me gaat bevallen nu met de 100 km/h regeling.
Maar over het algemeen klopt die stelling wel meer lijkt het, al is het ook wel een beetje afhankelijk van het type auto dat je mee hebt.
Zaterdag een lange rit over de snelweg met de trailer op de planning staan, ben benieuwd hoe dat me gaat bevallen nu met de 100 km/h regeling.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Overigens is er ook een nieuw fenomeen ontstaan, vanmorgen komt mij met een behoorlijk verschil een Superb achterop terwijl ik al "20" te hard rijdt.
Zoekt de kont van de V90 op en blijft daar op een metertje of 4á5 achter hangen maar haalt niet in...
Doordat de voorruiten van Vag een coating hebben kunnen je daar onder een bepaalde hoek niet doorheen kijken en ik hield al rekening met een stille.
Deze man heeft vanaf Assen noord tot het Julianaplein op het vinkentouw gezeten en ik vraag mij dan af of dat prettig rijdt.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]