Hi,
De XC60 staat op de oprit! (zie 'mijn' topic)
Ik heb nog wat vragen mbt verlichting:
1. Is het mogelijk om de Halogeen koplampen te vervangen voor Xenon? Dit zal waarschijnlijk niet meevallen dus maar even kijken of het kan en of het kosten-technisch interessant is.
2. Is de middelste stand automatische verlichting? Als ik die aan zet dan brand de dagrijverlichting (voor en achter) maar als ik de auto op slot doe dan blijft dat nog branden. Of zit er bij die van mij geen automatische verlichting op?
Thanks!
Halogeen naar Xenon? Automatische verlichting?
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Stand 2 is bij jouw XC60, de parkeerverlichting, de “stadslichten”. In 2011 was DRL nog niet verplicht en het zit er dus ook niet op.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
In bestelling: EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
In bestelling: EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Je mist de mechanische hoogteregeling op de achteras en de aansturing daarvan. Enige wat je kan doen is een Xenon met H7 fitting er in prutsen en hopen dat het licht de weg raakt.
- Quadrantz
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25
Wil geen andere mensen tot last zijn (strooilicht), auto is ook al wat hoger. Vind dat zelf ook irritant .Jelmer de Jong schreef: ↑06.06.2020 - 23:30 Je mist de mechanische hoogteregeling op de achteras en de aansturing daarvan. Enige wat je kan doen is een Xenon met H7 fitting er in prutsen en hopen dat het licht de weg raakt.
Heb er best 500-700 voor over maar dan moet het wel goed werken...
. .Jelmer de Jong schreef: ↑06.06.2020 - 23:30 Je mist de mechanische hoogteregeling op de achteras en de aansturing daarvan. Enige wat je kan doen is een Xenon met H7 fitting er in prutsen en hopen dat het licht de weg raakt.
Wat heeft de mechanische hoogteregeling op de achteras met Xenon te maken? Hoogteregeling zit toch in de koplampunit?
Ik heb Xenon af-fabriek maar zeker geen hoogteregeling op achteras. Dat was een andere optie die los stond van Xenon verlichting.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Denk aan 3000.- als je het goed wilt doen, en het daadwerkelijk lukt.
Hoogtesensor was een betere omschrijving geweest, heeft inderdaad niets met nivomat of luchtvering te maken.
Laatst gewijzigd door Jelmer de Jong op 07.06.2020 - 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4638
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Mijn schoonvader in zijn XC60 ja. Heeft het hier vandaan: https://www.xenonjan.nl/
Werkt probleemloos, maar geen idee of het ook leidt tot meer en beter zicht.
HIj heeft in ieder geval geen problemen met APK of verblinding van tegenliggers.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
De XC60 heeft reflector behuizingen. Andere dan originele halogeen lampen (Xenon of LED) zal een verstoring van het lichtbeeld opleveren omdat de lichtbron noot exact op de zelfde positie zit als de gloeidraad van een halogeenlamp.Gouwe schreef: ↑07.06.2020 - 11:13Mijn schoonvader in zijn XC60 ja. Heeft het hier vandaan: https://www.xenonjan.nl/
Werkt probleemloos, maar geen idee of het ook leidt tot meer en beter zicht.
HIj heeft in ieder geval geen problemen met APK of verblinding van tegenliggers.
Je kunt beter er een paar goede halogeen lampen in doen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Om de hoogteverstelling in de koplamp te laten weten wat of hij moet doen zit er een niveauregeling op de achteras.OnnoJ schreef: ↑07.06.2020 - 10:03. .Jelmer de Jong schreef: ↑06.06.2020 - 23:30 Je mist de mechanische hoogteregeling op de achteras en de aansturing daarvan. Enige wat je kan doen is een Xenon met H7 fitting er in prutsen en hopen dat het licht de weg raakt.
Wat heeft de mechanische hoogteregeling op de achteras met Xenon te maken? Hoogteregeling zit toch in de koplampunit?
Ik heb Xenon af-fabriek maar zeker geen hoogteregeling op achteras. Dat was een andere optie die los stond van Xenon verlichting.
Nemen mensen plaats op de achterbank of gooi je bagage in de kofferbak veert de auto in op de achteras, de niveauregeling op de achteras merkt dat en zegt tegen de koplamp dat hij naar beneden moet bijstellen.
Een halogeen systeem heeft dit niet en wanneer iemand met halogeen vergeet om aan het wieltje te draaien met bijvoorbeeld fietsen op de twinnyload dan stralen ze vliegtuigen aan, rete irritant.
Druk er dan xenon of led in met veel meer lichtsterkte en dan word het ronduit gevaarlijk voor tegenliggers, helemaal wanneer het regent en donker word, dan krijgt men van mij vaak even een seintje dat ze verblindend zijn en ik heb full led af fabriek met 6 tot 800meter reikwijdte
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Quadrantz
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25
Dit onderwerp zorgt voor een boel reacties
Verblinden/strooilicht is zeker niet mijn bedoeling. Vooral dat ik zelf beter/helderder licht heb en het kijkt wat mooier.
collega oppert deze optie:
Osram H7 Nightbreaker laser Duo
Al wat filmpjes van gezien en ziet er niet verkeerd uit. Wel het proberen waard.
Verblinden/strooilicht is zeker niet mijn bedoeling. Vooral dat ik zelf beter/helderder licht heb en het kijkt wat mooier.
collega oppert deze optie:
Osram H7 Nightbreaker laser Duo
Al wat filmpjes van gezien en ziet er niet verkeerd uit. Wel het proberen waard.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Die had ik, gingen helaas binnen het jaar stuk. Gelukkig de oude halogeen lampen nog niet weggegooid en die zitten er al weer bijna een jaar in, plus de paar jaar die ze daar voor al overleefd hadden.Quadrantz schreef: ↑07.06.2020 - 13:25 Dit onderwerp zorgt voor een boel reacties
Verblinden/strooilicht is zeker niet mijn bedoeling. Vooral dat ik zelf beter/helderder licht heb en het kijkt wat mooier.
collega oppert deze optie:
Osram H7 Nightbreaker laser Duo
Al wat filmpjes van gezien en ziet er niet verkeerd uit. Wel het proberen waard.
Maar dat is een enkele ervaring, N=1
- Quadrantz
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25
Ze hebben (helaas) ook en stuk minder lange levensduur dus het is de vraag hoeveel km's je gemaakt hebt in dat jaar . Maar ik wil ze weleens testen . Op Amazon zijn ze iets van 18 euro dus zelfs als het jaarlijks is valt het mee .Jelmer de Jong schreef: ↑07.06.2020 - 14:03Die had ik, gingen helaas binnen het jaar stuk. Gelukkig de oude halogeen lampen nog niet weggegooid en die zitten er al weer bijna een jaar in, plus de paar jaar die ze daar voor al overleefd hadden.Quadrantz schreef: ↑07.06.2020 - 13:25 Dit onderwerp zorgt voor een boel reacties
Verblinden/strooilicht is zeker niet mijn bedoeling. Vooral dat ik zelf beter/helderder licht heb en het kijkt wat mooier.
collega oppert deze optie:
Osram H7 Nightbreaker laser Duo
Al wat filmpjes van gezien en ziet er niet verkeerd uit. Wel het proberen waard.
Maar dat is een enkele ervaring, N=1
Wat vond je van de lichtopbrengst vs de standaard?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Het lijkt iets meer omdat het wit is, maar zonder metingen ook niet echt representatief. In ieder geval geen Holy Shi$t, dit had ik jaren eerder moeten doen. Verder blijft het een lamp met een reflector er achter, dat is geen eerlijke wedstrijd met een projectorbehuizing en/of led.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Van halogeen naar oem xenon, mits deze goed schoon is met frisse xenonlampen is dat wel.
De stap naar Led is wederom een grote verbetering, helemaal wanneer dit adaptief is.
De stap naar Led is wederom een grote verbetering, helemaal wanneer dit adaptief is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]