Woensdag bij Obbe (VolvoTune ) en VolvoService geweest in Elst om wat meer paardjes te vinden onder de motorkap en Bak en stuurhuis laten flushen bij Dennis.
Wat een feestje nu die T6 .
Volgens Obbe nu 342 Pk en 500 Nm na de software tuning .... Auto trekt super gelijkmatig op zonder horten of stoten.
Heerlijk smooth, lijkt wel een vette 8 cilinder nu !
Bak schakelt weer als boter met de verse olie erin .
Dit wordt een feestje straks op vakantie naar Oostenrijk , laat die bergen maar komen
Tuning gedaan bij Obbe
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Heerlijk, erg mooie waardes. Geniet ervan!
Maar die badge Had Obbe niet een mooier lettertype (en andere kleur, en vorm, en grootte etc ) kunnen kiezen... Doet in mijn ogen beetje afbreuk aan je wagen nu.
Maar die badge Had Obbe niet een mooier lettertype (en andere kleur, en vorm, en grootte etc ) kunnen kiezen... Doet in mijn ogen beetje afbreuk aan je wagen nu.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4537
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Gefeliciteerd met de upgrades! Vind de sticker inderdaad ook niet het mooiste model.... Maar goed als jij in de auto zit merk je daar niets van. Alleen degenen die je in het stof nu achter je laat
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13720
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Niet het mooiste ne niet lelijkste. Eigelijk gewoon "neutraal" toch. Is toch duidelijke sticker lijkt me?
Verder ben je tevreden met je aanpassing motormanagement. Dat is elke kilometer genieten zeker met een AWD kun je vermogen uitstekend kwijt!
Veel plezier,
Bob
Verder ben je tevreden met je aanpassing motormanagement. Dat is elke kilometer genieten zeker met een AWD kun je vermogen uitstekend kwijt!
Veel plezier,
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- Quadrantz
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25
Dat zijn flink wat pktjes! Ik zit er zelf ook nog aan te denken met mijn D3 (163pk) die ik pas net heb. Ik vind de winst nog tegenvallen bij deze dus moet er nog even goed over nadenken .
Hiervoor reed ik een E61 530D met 231pk, die toen wel laten kietelen naar 275pk (en DPF/EGR off). Was een combi pakket die erg voordelig was.
Hiervoor reed ik een E61 530D met 231pk, die toen wel laten kietelen naar 275pk (en DPF/EGR off). Was een combi pakket die erg voordelig was.
- Echo
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27.09.2012 - 17:08
- Locatie: Gorinchem
Ik ga over een paar weken met de caravan achter de XC60 D3 (163pk) naar Frankrijk. Die 22pk extra ga ik niet merken, maar de 80 Nm waarschijnlijk wel, al denk ik dat de huidige set up (163/400) mar dan voldoende is... twijfel, twijfel hier ook. Voordeel is wel dat de EGR ook dichtgezet wordt dus het rijgedrag en oppakken wordt wel soepeler. Keuzes....Quadrantz schreef: ↑26.06.2020 - 21:37 Dat zijn flink wat pktjes! Ik zit er zelf ook nog aan te denken met mijn D3 (163pk) die ik pas net heb. Ik vind de winst nog tegenvallen bij deze dus moet er nog even goed over nadenken .
Hiervoor reed ik een E61 530D met 231pk, die toen wel laten kietelen naar 275pk (en DPF/EGR off). Was een combi pakket die erg voordelig was.
Vorig: 20 jaar Ford Mondeo Wagon MK3 (3x)
Nu: Volvo XC60 D3 (5-cyl, 163pk) MY2011
Mods: R-Design stuur, R-Design achterbumper met dubbele eindpijpen, Volvotune 163/400>185/480.
Nu: Volvo XC60 D3 (5-cyl, 163pk) MY2011
Mods: R-Design stuur, R-Design achterbumper met dubbele eindpijpen, Volvotune 163/400>185/480.
- Quadrantz
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25
Precies gaat maar om 22pk, 80nm is idd wel de moeite. Bij m'n 530D ging ik van 500 naar 600nm maar heb zelf nooit iets achter de auto gehad en achter deze waarschijnlijk ook niet dus daar hoef ik het niet voor te doen .Echo schreef: ↑26.06.2020 - 22:28Ik ga over een paar weken met de caravan achter de XC60 D3 (163pk) naar Frankrijk. Die 22pk extra ga ik niet merken, maar de 80 Nm waarschijnlijk wel, al denk ik dat de huidige set up (163/400) mar dan voldoende is... twijfel, twijfel hier ook. Voordeel is wel dat de EGR ook dichtgezet wordt dus het rijgedrag en oppakken wordt wel soepeler. Keuzes....Quadrantz schreef: ↑26.06.2020 - 21:37 Dat zijn flink wat pktjes! Ik zit er zelf ook nog aan te denken met mijn D3 (163pk) die ik pas net heb. Ik vind de winst nog tegenvallen bij deze dus moet er nog even goed over nadenken .
Hiervoor reed ik een E61 530D met 231pk, die toen wel laten kietelen naar 275pk (en DPF/EGR off). Was een combi pakket die erg voordelig was.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 15.06.2020 - 20:54
heb sinds kort een V70 D2 2.0 diesel 120pk van mei 2015 motor type D4204T20. Deze wil ook laten tunen bij volvotune in Elst.
mijn vorige auto een Ford Mondeo MK3 had ik ook laten tunen en de EGR dicht laten zetten je merkt echt het verschil, dat hoop ik nu ook weer te voelen, zeker met een caravan aan de haak is dat wel erg lekker.
mijn vorige auto een Ford Mondeo MK3 had ik ook laten tunen en de EGR dicht laten zetten je merkt echt het verschil, dat hoop ik nu ook weer te voelen, zeker met een caravan aan de haak is dat wel erg lekker.
- Ruud Berk
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 26.12.2019 - 11:40
- Locatie: Loosdrecht
Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten.... ik vind het juist lekker neutraal... het hoeft niet schreeuwerig te zijn . En ik zit nu met grote grijns achter het stuur... lol
Volvo XC60 T6 AWD Black/Black USA Import ( eerder V60 D4, V50 2.0 , V40 1.8 , 343 1,7 )
- Ruud Berk
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 26.12.2019 - 11:40
- Locatie: Loosdrecht
precies.... beetje anoniem hou ik wel van ...laat die dure Polar sticker maar zitten.... eat my dust... lol
Volvo XC60 T6 AWD Black/Black USA Import ( eerder V60 D4, V50 2.0 , V40 1.8 , 343 1,7 )
- Ruud Berk
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 26.12.2019 - 11:40
- Locatie: Loosdrecht
Dank je Bob , inderdaad prachtige koppelkromme nu ! Hij blijft er gewoon aan sleuren zonder klapperend stuur in je handen of gierend blok . In S stand gaat het nu wel serieus snel .... en met 100 km/u op de cruise gewoon 1 op 14 halen...
Volvo XC60 T6 AWD Black/Black USA Import ( eerder V60 D4, V50 2.0 , V40 1.8 , 343 1,7 )
-
- 4th Gear member
- Berichten: 950
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Mijn vorige auto (V40 D2 120pk) is ook door Obbe getuned naar 170pk. En wereld van verschil, maar helaas slipte in de 5e en 6e versnelling de koppeling, zelfs bij voorzichtig gasgeven. Obbe had dit nog nooit meegemaakt. De auto had toen pas 60.000km gelopen, lijkt mij vrij vroeg voor een defecte koppeling.Stier schreef: ↑27.06.2020 - 11:45 heb sinds kort een V70 D2 2.0 diesel 120pk van mei 2015 motor type D4204T20. Deze wil ook laten tunen bij volvotune in Elst.
mijn vorige auto een Ford Mondeo MK3 had ik ook laten tunen en de EGR dicht laten zetten je merkt echt het verschil, dat hoop ik nu ook weer te voelen, zeker met een caravan aan de haak is dat wel erg lekker.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
- pjdamen
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 09.09.2013 - 11:31
Ik zou het lekker zo laten. Heb op mijn belgische D3 van 136 pk naar 185pk laten zetten. Allerlei softwarefouten (berekende fouten). Auto was absoluut foutvrij voordat hij getuned werd. Obbe verwees mij naar Dennis maar daar heb ik mindere ervaring gehad.Echo schreef: ↑26.06.2020 - 22:28Ik ga over een paar weken met de caravan achter de XC60 D3 (163pk) naar Frankrijk. Die 22pk extra ga ik niet merken, maar de 80 Nm waarschijnlijk wel, al denk ik dat de huidige set up (163/400) mar dan voldoende is... twijfel, twijfel hier ook. Voordeel is wel dat de EGR ook dichtgezet wordt dus het rijgedrag en oppakken wordt wel soepeler. Keuzes....Quadrantz schreef: ↑26.06.2020 - 21:37 Dat zijn flink wat pktjes! Ik zit er zelf ook nog aan te denken met mijn D3 (163pk) die ik pas net heb. Ik vind de winst nog tegenvallen bij deze dus moet er nog even goed over nadenken .
Hiervoor reed ik een E61 530D met 231pk, die toen wel laten kietelen naar 275pk (en DPF/EGR off). Was een combi pakket die erg voordelig was.
Koppel is beter, fouten zijn bij tijd en wijlen ververlend (noodloop). Ben inmiddels toe aan 2 nieuwe aandrijfassen.
Maw als op mijn D3 de officiele volvo 163pk software had gekund zou ik daarvoor gegaan zijn. Ipv een algemene tuning, die zeker niet specifiek op maat is,.
VOLVO V70 2.0D Limited Edition (2009)
VOLVO XC60 D3 (met VolvoTune) Summum (2013)
VOLVO XC60 D3 (met VolvoTune) Summum (2013)
- Quadrantz
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25
Bedankt voor je reactie! Alle ervaringen zijn welkom. Twijfelde zelf sowieso al aangezien ik al de 163pk (standaard) heb maar na dit soort verhalen neig ik toch naar een no go.pjdamen schreef: ↑27.06.2020 - 15:12Ik zou het lekker zo laten. Heb op mijn belgische D3 van 136 pk naar 185pk laten zetten. Allerlei softwarefouten (berekende fouten). Auto was absoluut foutvrij voordat hij getuned werd. Obbe verwees mij naar Dennis maar daar heb ik mindere ervaring gehad.Echo schreef: ↑26.06.2020 - 22:28Ik ga over een paar weken met de caravan achter de XC60 D3 (163pk) naar Frankrijk. Die 22pk extra ga ik niet merken, maar de 80 Nm waarschijnlijk wel, al denk ik dat de huidige set up (163/400) mar dan voldoende is... twijfel, twijfel hier ook. Voordeel is wel dat de EGR ook dichtgezet wordt dus het rijgedrag en oppakken wordt wel soepeler. Keuzes....Quadrantz schreef: ↑26.06.2020 - 21:37 Dat zijn flink wat pktjes! Ik zit er zelf ook nog aan te denken met mijn D3 (163pk) die ik pas net heb. Ik vind de winst nog tegenvallen bij deze dus moet er nog even goed over nadenken .
Hiervoor reed ik een E61 530D met 231pk, die toen wel laten kietelen naar 275pk (en DPF/EGR off). Was een combi pakket die erg voordelig was.
Koppel is beter, fouten zijn bij tijd en wijlen ververlend (noodloop). Ben inmiddels toe aan 2 nieuwe aandrijfassen.
Maw als op mijn D3 de officiele volvo 163pk software had gekund zou ik daarvoor gegaan zijn. Ipv een algemene tuning, die zeker niet specifiek op maat is,.
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ik heb destijds mijn D3 van 163 naar 185 PK getuned door Obbe. Op lagere snelheden niet zo merkbaar, maar op hogere snelheden wel. Caravan rijden in Frankrijk een eitje door het toegenomen koppel. Wel altijd van de automaat af en in de 5 op de cruisecontrol rond de 100 km/u.
Verder werd het verbruik gunstiger.
Ik heb nu een XC70 met dezelfde motor, die gaat na de garantieperiode ook naar Obbe. Voor mij geen twijfel.
Verder werd het verbruik gunstiger.
Ik heb nu een XC70 met dezelfde motor, die gaat na de garantieperiode ook naar Obbe. Voor mij geen twijfel.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Idd een lelijk stickertje bij een geweldige tuning. Ik heb er 1 onder de motorkap geplakt en de andere netjes bij het certificaat bewaard.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Echo
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27.09.2012 - 17:08
- Locatie: Gorinchem
Ik mag op 16 juli mijn XC60 door Obbe laten tunen., 18 juli met de caravan er achter naar Frankrijk
Vorig: 20 jaar Ford Mondeo Wagon MK3 (3x)
Nu: Volvo XC60 D3 (5-cyl, 163pk) MY2011
Mods: R-Design stuur, R-Design achterbumper met dubbele eindpijpen, Volvotune 163/400>185/480.
Nu: Volvo XC60 D3 (5-cyl, 163pk) MY2011
Mods: R-Design stuur, R-Design achterbumper met dubbele eindpijpen, Volvotune 163/400>185/480.