Polestar Tuning Aanbieding wel of niet doen?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Inmiddels de mail van mijn dealer gekregen met de Polestar aanbieding van afgerond €500.

Nou vraag ik mijzelf af of ik het de moeite vindt om dat uit te geven. OK, dat is natuurlijk voor ieder persoonlijk.
Maar omdat het hier om een hybride auto gaat, en ik veel op de accu rijd vindt ik die keuze dus wel extra lastig.

Ik weet dat er leden zin die er bij zweren maar rationeel gezien vraag ik me af of het voor een hybride gerechtvaardigd is om het te doen. Ik snap dat de schakel momenten anders zijn, dat het kopel hoger is en dus de motor meer vermogen heeft. Maar ik heb nu al een zeer snelle auto. Ga je dat echt merken in het dagelijks gebruik?

Gewoon ter info gooi ik dit in de groep, om te kijken of ik mijzelf kan overtuigen dit wel of niet te gaan doen 😉
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Gewoon doen, ga je veel plezier aan beleven.
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1356
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Ik heb het ook laten doen, iets voor een fijnproever, voor mij een mooie toevoeging.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge Ultimate Dark. 2020: XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription - Polestar engineered
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Alleen ga je het niet terugverdienen
Gebruikersavatar
koenie62
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 29.05.2020 - 20:10

Ik heb een XC40 T5twinengine. Ook de aanbieding gekregen maar voor 795,--. Is het voor de C60 gewoon goedkoper of is mijn dealer gewoon duurder.
Volvo XC40 T5 TwinEngine GT Inscription, 727, RD20, 918, 1033, 691, 790, 011, 063, 179, 313, 501, 871, 1018, 1046.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Er zit idd 'n verschil in de actuele motoren en de niet langer in productie zijnde motoren, 695 - 200 en 995 -200
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6864
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ik hou het bij mijn originele vermogen. De T5 heeft meer dan voldoende en ik mis niks. Ook de schakelmomenten vind ik prima. Dat het wellicht nog beter kan, dat zal vast. Maar dat zal ook zo zijn met Polestar. Ik vind het het geld niet waard gezien mijn grote tevredenheid met ‘as is’.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
T.Goossens
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 11.06.2019 - 10:47
Locatie: Delden

Die van mij (V40 D4) is vandaag aan de beurt geweest. Ik moet eerlijk toegeven, het vermogen winst is niet bijzonder, maar hij reageert wel lekkerder op het gas. Voor mij is het waard geweest.
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 665
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

teebee schreef: 01.07.2020 - 19:39 Ik hou het bij mijn originele vermogen. De T5 heeft meer dan voldoende en ik mis niks. Ook de schakelmomenten vind ik prima. Dat het wellicht nog beter kan, dat zal vast. Maar dat zal ook zo zijn met Polestar. Ik vind het het geld niet waard gezien mijn grote tevredenheid met ‘as is’.
Dat was toen mijn tweestrijd ook. Vermogens winst is niet spectaculair en is, af fabriek, al groot genoeg (245 pk naar 254 pk, jawel; 9 hele pony's) en een koppel van 350 naar 400 NM.
Maar dat nerveuze geschakel van de automaat, als ik alleen maar al naar het gaspedaal keek, werd er al terug geschakeld. Terwijl er voldoende koppel is om dat niet te hoeven te doen.
En dat is uiteindelijk ook de reden geweest, dat ik het wel gedaan heb. Het is veel rustiger rijden, want ik hoef geen rubberen strepen op het wegdek te trekken, als ik even iets wil optrekken van 100 naar 120 bijvoorbeeld.
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

T.Goossens schreef: 01.07.2020 - 21:22 Die van mij (V40 D4) is vandaag aan de beurt geweest. Ik moet eerlijk toegeven, het vermogen winst is niet bijzonder, maar hij reageert wel lekkerder op het gas. Voor mij is het waard geweest.
In jouw geval had ik het ook meteen gedaan. Maar soms rijd ik 30 km naar mijn werk en gaat de diesel motor nooit aan. Sterker nog. Ik vindt het auto rijden net een game in de D6. Zo veel mogelijk doen zonder dat de motor aanslaat. En als dat niet is gelukt, heb je de game verloren. 😂

Neemt niet weg dat als ik naar Limburg rijd (waar ik graag ben voor de rust en omgeving) ik dan op de snelweg in SAVE modus rijd. En dan zou het tuning verhaal wel eens prettig kunnen zijn.

Maar daar probeer ik voor mezelf achter te komen. Daarom vindt ik de quote van teebee wel een goede. Ik heb (voorlopig) hetzelfde gevoel. Kan dus nog tot september dubben. 🙃
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Op de snelweg bij constante snelheid ga jij niets merken van vermogens-/koppeltoename of een aangepast schakelgedrag. Dus jouw gebruik zie ik weinig tot geen toegevoegde in tuning.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6864
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Rinootje schreef: 02.07.2020 - 07:50 Maar dat nerveuze geschakel van de automaat, als ik alleen maar al naar het gaspedaal keek, werd er al terug geschakeld.
Daar heeft mijn T5 geen enkele last van, dus ook dat is voor mij geen reden.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

De auto's schijnen echt lekkerder te rijden. Schakelgedrag, duw in de rug toch echt merkbaar groter en smeuïger overall. Als je dus met de gedachte speelde om het te doen is het nu het moment. Een redelijke prijs en een gerenommeerde tuner.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Carfreak schreef: 02.07.2020 - 14:25 De auto's schijnen echt lekkerder te rijden. Schakelgedrag, duw in de rug toch echt merkbaar groter en smeuïger overall. Als je dus met de gedachte speelde om het te doen is het nu het moment. Een redelijke prijs en een gerenommeerde tuner.
Zo zou de auto eigenlijk af-fabriek moeten rijden. Toch wel bijzonder dat je er extra geld aan uit moet uitgeven .
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 665
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

teebee schreef: 02.07.2020 - 13:55
Rinootje schreef: 02.07.2020 - 07:50 Maar dat nerveuze geschakel van de automaat, als ik alleen maar al naar het gaspedaal keek, werd er al terug geschakeld.
Daar heeft mijn T5 geen enkele last van, dus ook dat is voor mij geen reden.
Dan hebben ze eindelijk ook de software in jouw bak aangepast!
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

TB heeft een 8 traps automaat en die schakelt sowieso anders dan de oudere GT's.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Athome
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01

Vandaag de tuning ook toegepast op de D6.
In Hybride-modus lijkt de diesel er eerder in te komen maar dat kan ook toeval zijn,

Ik ben het meest te spreken over de automaat. Deze loeit toch echt minder. Het schakelt gewoon strakker.
Op de secundaire weg (80 km/u) loopt de auto makkelijker. Het versnellen gaat de auto makkelijker af. Het is en blijft gewoon een zware auto. Dus een sprinter op puur de dieselmotor zal het nooit worden.
Volvo V60 PiH Summum MY14
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

-KJ- schreef: 02.07.2020 - 14:52
Zo zou de auto eigenlijk af-fabriek moeten rijden. Toch wel bijzonder dat je er extra geld aan uit moet uitgeven .
Je moet natuurlijk niets
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

OGA244 schreef: 02.07.2020 - 21:01
-KJ- schreef: 02.07.2020 - 14:52
Zo zou de auto eigenlijk af-fabriek moeten rijden. Toch wel bijzonder dat je er extra geld aan uit moet uitgeven .
Je moet natuurlijk niets
Op jouw one-liners ga ik inhoudelijk niet in.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6864
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

-KJ- schreef: 02.07.2020 - 14:52
Carfreak schreef: 02.07.2020 - 14:25 De auto's schijnen echt lekkerder te rijden. Schakelgedrag, duw in de rug toch echt merkbaar groter en smeuïger overall. Als je dus met de gedachte speelde om het te doen is het nu het moment. Een redelijke prijs en een gerenommeerde tuner.
Zo zou de auto eigenlijk af-fabriek moeten rijden. Toch wel bijzonder dat je er extra geld aan uit moet uitgeven .
Mogelijk dat ze dat bij de nieuwe 8-traps ook gedaan hebben; ik heb geen klagen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gesloten

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”