Goedemorgen
Onze V70 heeft nu zes jaar trouwe dienst gedaan en er staat bijna 450.000 op de teller.
D3 LE uit 2011 MY 2012.
Bevalt prima.
Toch zijn we aan het denken over een overstap naar de V90.
Onze twijfel welke brandstof, gezien alle verhalen over de diesel en we willen toch iets aan het milieu denken. Dan hoor ik al dan moet je niet zo'n grote auto gaan rijden, maar dat willen we wel graag.
Hybride durven we niet aan, vanwege de accu die nog niet bewezen heeft hoe lang deze mee gaat en de geringe afstand die je kunt afleggen..
Diesel gaat geweerd worden in de steden over enkele jaren, maar ik heb gelezen dat ook de benzine motoren niet meer welkom zijn in de steden.
Uitstoot disel is lager dan die van de benzine motor, maar heeft wel weer roetuitstoot.
Voor diesel liefst een D4 motor en benzine een T5, mede in verband met onze caravan, waar we dan veel mee weg willen.
We rijden nu 50.000 kilometer per jaar, zal zeker komend jaar ook zo zijn en na pensionering zal dit ongeveer 30.000 worden.
Kortom twijfel twijfel.
Wie kan advies geven??
overstap V70 naar V90???
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
Laatst gewijzigd door dik999 op 20.07.2020 - 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4611
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Bezeten = bewezen?
Snap ik op zich wel, maar de 2.0 benzine en de D4 hebben zich dan ook nog onvoldoende bewezen toch?
Die begrijp ik niet helemaal. Ook al is de capaciteit beperkt, met een juiste manier van bereiden haal je gemiddelden waar je met een traditionele benzine of diesel alleen maar van kan dromen. Tel daarbij de 50% korting MRB de komende 4 jaar en tel uit je winst...
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32852
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik zou dan met die kilometers gewoon een Diesel nemen. Is EURO6 dus daar zit je voorlopig veilig mee.
Je zou hem wel tweedehands moeten kopen want nieuwe diesels komen er niet via de Nederlandse Importeur.
Voordeel er staan echt partijen diesels voor scherpe prijzen overal en nergens (omdat veel mensen bang zijn een diesel te nemen).
Je zou hem wel tweedehands moeten kopen want nieuwe diesels komen er niet via de Nederlandse Importeur.
Voordeel er staan echt partijen diesels voor scherpe prijzen overal en nergens (omdat veel mensen bang zijn een diesel te nemen).
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
-
- 4th Gear member
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36
Want?
Ik denk namelijk, maar weet het ook niet zeker, dat ik weer voor een diesel zou gaan.
De angst die er, deels onterecht, is voor diesels, is er ook voor hybride, mogelijk ook ten onrechte.
Ik heb zelf onlangs mijn LPG Volvo geruild voor een diesel. Ik kom nooit in die paar grote steden waar deze misschien in de toekomst geweerd gaat worden.
Aanschaf is voordelig, restwaarde navenant.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27498
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik deel de mening van Paul, ik zou gewoon weer voor een diesel gaan. Voorlopig zit je met een Euro 6 nog prima
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19846
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Tja D5 rules of een T8.
Ik stoor mij niet aan de hetze tegen diesel maar rijdt een D5awd.
Mijn voorganger boven mij heeft er mee gereden en die was, geloof ik, wel onder de indruk.
Ik stoor mij niet aan de hetze tegen diesel maar rijdt een D5awd.
Mijn voorganger boven mij heeft er mee gereden en die was, geloof ik, wel onder de indruk.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20618
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het schoonst is LPG en ik heb nog nergens gelezen dat die binnenkort niet meer welkom zou zijn in bepaalde steden of gebieden.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Klopt, bij het verbranden is LPG het schoonst. Wel heb ik ergens gelezen dat bij het bovenhalen van het gas er zoveel lekken zijn die dat voordeel weer volledig teniet doen...Msuidgeest schreef: ↑20.07.2020 - 22:32 Het schoonst is LPG en ik heb nog nergens gelezen dat die binnenkort niet meer welkom zou zijn in bepaalde steden of gebieden.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
heb hiervoor alle Volvo's op gas gehad. Laatste beviel niet. 200PK turbo was geen gelukkige combi. Twee maal kop revisie.
Diesel bevalt mij eigenlijk prima, alleen zitten we deels met milieu en deels met hoe lang kan ik steden nog in??
Prijzen inderdaad laag, zal bij inruil ook een waarde van weinig hebben.
In ieder geval dank voor meedenken.
Diesel bevalt mij eigenlijk prima, alleen zitten we deels met milieu en deels met hoe lang kan ik steden nog in??
Prijzen inderdaad laag, zal bij inruil ook een waarde van weinig hebben.
In ieder geval dank voor meedenken.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19846
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
De euro6 gaat de komende jaren gewoon nog de stad in komen, die was er in 2009 nog niet.
En die stille iphone (T8) is voorlopig het nieuwste wat er te krijgen is in de V90, ga eens met de nieuwe serie rijden en je wilt niet meer terug naar de 5 cilinders.
En die stille iphone (T8) is voorlopig het nieuwste wat er te krijgen is in de V90, ga eens met de nieuwe serie rijden en je wilt niet meer terug naar de 5 cilinders.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Als de restwaarde van minder belang is zou ik voor een diesel gaan. Ik hem mijn V90CC diesel enkele maanden terug ingeruild voor een T8. Deze diesel staat nog steeds te koop. Over afwaarderen van diesels gesproken, ik zie dat de dealer prijs met 7.000 euro heeft verlaagd.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19846
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dus, een diesel koop je op dit moment lekker aan.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27458
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27498
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Je weet nooit hoe de markt over een aantal jaren is en tot die tijd is het maandelijks wel voordeliger rijden.
Ik zou persoonlijk de gok gewoon nemen, helemaal met die kilometers per jaar.
Ik zou persoonlijk de gok gewoon nemen, helemaal met die kilometers per jaar.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Klopt
Vreemd wel deze discussie elke keer weer over benzine en diesel.
In Oostenrijk en Duitsland blijft men gewoon diesel rijden. Ik heb nog geen publieke laadpaal gezien.
Net in Bover’s blog gelezen dat de APK controleur denkt dat Euro4 diesel in Frankrijk nog wel even blijft omdat half Frankrijk er nog mee rijdt.
Het prijsverschil tussen een liter benzine en diesel is 35 cent. Als ik had gekozen voor benzine had ik 10k meer moeten betalen bij aanschaf en nog eens 250 euro per maand aan extra operationele kosten.
Maar de meute die voor benzine kiest, zal het wel beter weten .
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27498
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Diesel of benzine, in deze klasse betaal je voor beide redelijk wegenbelasting dus wordt dat argument ook alweer kleiner.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19846
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dat tankje diesel die ik per week verstook voor €65 maakt niet echt indruk, mrb van €165 pm is wel een bedragje en het laatste beurtje van 730 ook maar het laatste jaar is hij probleemloos geweest op een setje remblokken na.
Erg fijne auto gebleken, 35k km per jaar rijden we er mee.
Erg fijne auto gebleken, 35k km per jaar rijden we er mee.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27498
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Onderhoud kan voor benzine en diesel allebei tegenvallen, dat zou ik niet mee rekenen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D