We rijden een Volvo V50 Diesel uit 2011.
De bumper moet vervangen worden vanwege een ongelukje.
Nu blijken er twee soorten te zijn, een met ronde mistlampen in het midden van het afdekplaatje en een met mistlampen die aan een kant recht zijn.
Ook de grillen verschillen.
De mijne heeft ronde en is dus een R-design naar ik begrepen heb.
Nu heb ik per abuis een bumper met die andere mistlampen, maar wel ik de juiste kleur kunnen krijgen. En dat was al heel moeilijk.
Bij de garage kan ik voor het zevendubbele bedrag wel alles laten repareren....
Nu kan ik voor weinig geld die andere mistlampen wel krijgen.
Ik zou graag willen weten of iemand weet of die bumper verder wel past.
Ik heb al lopen navragen en googlen, maar kom er niet achter. Het lijkt alsof alleen de mistlampen en de gril anders zijn.
Maar als alle aansluitingen niet kloppen, dan begin ik er liever niet aan.
Misschien weet iemand hier meer van. Dan waardeer ik dat zeer.
Voorbumper normaal en R-design vervangbaar?
-
- Starter
Helaas begrijp ik het nog niet. Beide soorten bumpers die ik aanhaalde met verschillende soorten mistlampen zijn van V50's.
Maar wanneer je mij wel begrijpt en ze uitwisselbaar zijn, dan ben ik je dankbaar en gaan we ervoor. Met dank en groet
Maar wanneer je mij wel begrijpt en ze uitwisselbaar zijn, dan ben ik je dankbaar en gaan we ervoor. Met dank en groet
-
- Starter
Dank je voor de reactie. Het kan zijn, maar ik heb op internet alleen een versie gevonden met ronde mistlampen (die ik heb) en een versie met halfronde mistlampen, met een rechte kant (die ik nu tweedehands op de kop heb kunnen tikken). Deze lijken verder geheel identiek. De ronde mistlampen horen bij Volvo V50 R-Design. Zoals ik dat zie is dat een versie die wat moderner eruit ziet. Ik lees nergens over een Type 1 en 2, alleen over bumper V50 en V50 R-Design?
- Fredhead
- Geartronic member
V50 phase 1 is de blauwe, de zilveren de latere phase 2.
R-design was in de eerste jaren voornamelijk een extra lip en dezelfde mistlampen.
Een S40 had in het begin een blokjes grille en de V50 dus een zilveren "waterval" en van de S40 hebben de mistlampen een rechte kant.
Die bumper past op beide modellen.
Van de phase 1 en 2 zoals op onderstaande foto's is het niet uitwisselbaar.
R-design was in de eerste jaren voornamelijk een extra lip en dezelfde mistlampen.
Een S40 had in het begin een blokjes grille en de V50 dus een zilveren "waterval" en van de S40 hebben de mistlampen een rechte kant.
Die bumper past op beide modellen.
Van de phase 1 en 2 zoals op onderstaande foto's is het niet uitwisselbaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
-
- Starter
Wouw dat is heel duidelijke uitleg. Daar ben ik echt mee geholpen. Nu weet ik in ieder geval dat ik een Volvo V50 R-Design phase 2 heb.
De vraag is echter ook of het alleen de mistlamp uitsparingen zijn die verschillend zijn?
Ik kan namelijk andere mistlampen kopen met een rechte kant..
Wanneer de aansluitingen op de spoiler, wielkast, enz verder hetzelfde zijn...?
Maar dat is wel een heel specifieke vraag die misschien moeilijk te beantwoorden is tenzij je het zelf een keer hebt meegemaakt. Of heeft iemand technische tekeningen van beide soorten bumpers?
Ze lijken namelijk qua vorm wel hetzelfde.
De vraag is echter ook of het alleen de mistlamp uitsparingen zijn die verschillend zijn?
Ik kan namelijk andere mistlampen kopen met een rechte kant..
Wanneer de aansluitingen op de spoiler, wielkast, enz verder hetzelfde zijn...?
Maar dat is wel een heel specifieke vraag die misschien moeilijk te beantwoorden is tenzij je het zelf een keer hebt meegemaakt. Of heeft iemand technische tekeningen van beide soorten bumpers?
Ze lijken namelijk qua vorm wel hetzelfde.
- Fredhead
- Geartronic member
Binnenwerk is anders, dus dat past niet.
Of de bumper tot net zover door loopt tegen de wielkast weet ik niet zeker.
Ergens in mijn achterhoofd herinner ik mij een project van iemand die het heeft geprobeerd en die was toen sowieso bezig met een aangepaste "neus" achter de bumper om het passend te maken.
Of de bumper tot net zover door loopt tegen de wielkast weet ik niet zeker.
Ergens in mijn achterhoofd herinner ik mij een project van iemand die het heeft geprobeerd en die was toen sowieso bezig met een aangepaste "neus" achter de bumper om het passend te maken.
- Fredhead
- Geartronic member
Oh ja en aanvullend, volgens mij zijn de koplampen ook iets verschillend.
-
- Starter
Dank je, super voor al die info en duidelijkheid. Fijn zo'n forum waar je iets in de groep kunt gooien. Nogmaals dank voor allen die gereageerd hebben. Met elkaar kom je er zo uit.
De bumper gaat retour (kon nog). Beetje portokosten verlies, maar beter dan een hoop teleurstelling omdat iets niet past. Geen andere mistlampen dus. Gewoon op zoek naar een bumper Volvo V50, R-Design, phase 2, met ronde lampen. Maar ja waar vind je zo'n tweedehands bumper met kleurcode 455? Bij onderdelenlijn krijg ik geen reactie.
Of een andere kleur overspuiten, maar ja in titanic grey metallic krijgen....
Weet je toevallig ook vanaf wanneer phase 2 R-Design op de markt is gebracht?
De bumper gaat retour (kon nog). Beetje portokosten verlies, maar beter dan een hoop teleurstelling omdat iets niet past. Geen andere mistlampen dus. Gewoon op zoek naar een bumper Volvo V50, R-Design, phase 2, met ronde lampen. Maar ja waar vind je zo'n tweedehands bumper met kleurcode 455? Bij onderdelenlijn krijg ik geen reactie.
Of een andere kleur overspuiten, maar ja in titanic grey metallic krijgen....
Weet je toevallig ook vanaf wanneer phase 2 R-Design op de markt is gebracht?
- Kurt1975
- 4th Gear member
Phase 2 is vanaf modeljaar 2008. R-design is gewoon een andere onderlip, die vastzit op de standaardbumper. Een foto van de beschadigde bumper posten is ook altijd handig om te weten waarover het gaat.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- Fredhead
- Geartronic member
Marans al geprobeerd?
Op zich moet in kleur laten spuiten niet extreem moeilijk zijn, beetje spuiter heeft het zo op kleur.
Op zich moet in kleur laten spuiten niet extreem moeilijk zijn, beetje spuiter heeft het zo op kleur.
- snorremans
- 5th Gear member
Auto Rima in Druten ! Uit mijn hoofd heeft de de phase 1 V 50 mistlampen met een rechte kant en een S 40 phase 1 ronde mistlampen, phase 2 bumpers passen niet op een phase 1 en omgekeerd ook niet.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- Starter
Maar ja, ik heb andere koplampen en mistlampen nodig en aanpassingen, dan wordt het te kostbaar en teveel werk. Ik vind phase 2 ook mooier, maar had toevallig een phase 1 op de kop getikt.
Huidige mistlampen en koplampen zijn namelijk nog prima.
Ik heb al besloten om op zoek te gaan naar een phase 2 bumper.
Maar thanks voor de reactie.
Huidige mistlampen en koplampen zijn namelijk nog prima.
Ik heb al besloten om op zoek te gaan naar een phase 2 bumper.
Maar thanks voor de reactie.