iPhone Cradle

Tjipke
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09.03.2020 - 17:17

In een ander topic kreeg ik de vraag hoe ik mijn telefoon opberg in de auto.
Ik heb hiervoor zelf een cradle geprint en om dat topic niet te veel te vervuilen heb wat plaatjes hier neergezet. Indien er interesse is voor een stel bestand of het bron bestand wil ik die uiteraard delen. Deze is specifiek voor een iPhone 7.
IMG_0979.jpeg
663EBCD9-2283-482B-A3D2-672ABFFCFEB3_1_105_c.jpeg
IMG_20200824_113931.jpg
IMG_20200824_113919.jpg
Cradle1.png
Cradle2.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1234
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Gaaf gedaan! Wat is de meerwaarde om het zo op te lossen? Echt lekker op het scherm kijken, lijkt me beetje lastig? Ik zou 'm graag geforceerd aangesloten opbergen onder het rijden, mocht Apple Car Play mij geheel kunnen faciliteren met bijv FM :)
Tjipke
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09.03.2020 - 17:17

De meerwaarde voor mij is dat ik de telefoon makkelijk (met één hand) kan aansluiten en dat deze een vaste plek heeft. De telefoon gebruik ik niet tijdens het rijden (allen via CarPlay) en is ook niet aan te raden in dee positie. Van mij zou hij ook verder weggestopt mogen worden, maar dit was de makkelijkste mogelijkheid die ik kon bedenken (onder andere dingen te moeten slopen).
FM werkt inderdaad via CarPlay, maar die gebruik ik allen voor de meldingen, ik heb toch de voorkeur voor de Volvo navigatie omdat deze ook in het bestuurdersdisplay en de heads up unit getoond wordt.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1234
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Ja voor de meldingen zou al genoeg zijn via bluetooth. Ik vertrouw het alleen niet altijd. Soms lijkt dat iets vertraagd en dan is het wel lekker als je op het scherm al een aantal km van te voren ziet dat er iets is. Naar ik begrijp kun je de Volvo navigatie dus niet meer gebruiken zodra je Car Play aanslingert?
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Nee zodra je Carplay aansluit gaan de menu's Navigatie, media en telefoon ook via Carplay... muv... De app FM haha
Tjipke
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09.03.2020 - 17:17

Ik kan zelfs Volvo navigatie en andere navigatie via CarPlay tegelijk gebruiken.
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Oh dan is er misschien iets veranderd na de vele apple updates in de laatste maanden. Zal zo es kijken.
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Nope bij mij werkt het niet. Ik kan of volvo nav of carplay nav gebruiken om de weg te wijzen
Tjipke
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09.03.2020 - 17:17

Ik heb nog even gekeken en als ik de standaard Volvo navigatie aan heb en navigatie start in CarPlay stopt de Volvo navigatie inderdaad. Als je vervolgens weer de Volvo navigatie start blijft de navigatie in CarPlay gewoon doorgaan.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1234
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Tjipke schreef: 25.08.2020 - 10:23 Ik heb nog even gekeken en als ik de standaard Volvo navigatie aan heb en navigatie start in CarPlay stopt de Volvo navigatie inderdaad. Als je vervolgens weer de Volvo navigatie start blijft de navigatie in CarPlay gewoon doorgaan.
Dus je kunt de Volvo navigatie gebruiken icm Car Play? In kader van FM wil ik die in beeld hebben dus zou top zijn als je de Volvo navigatie dan gewoon kan gebruiken icm.
Tjipke
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09.03.2020 - 17:17

Dat is geen probleem behalve dat je in op het centrale scherm niet CarPlay en Volvo (navigate)apps tegelijk kan tonen.
Ik luister meestal podcasts via de podcast app in CarPlay en gebruik de Navigatie van Volvo.
Persoonlijk vind ik het FM scherm in CarPlay weinig toegevoegde waarde hebben, ik vertrouw op de audio meldingen van FM.
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Via "opdrachten" op je iphone kan je vrij gemakkelijk regelen dat FM start wanneer je verbinding maakt met Carplay. Dan heb je dat gedekt. Welke nav je dan gaat gebruiken maakt verder weinig uit. Zelf vind ik de realtime info van Volvo niet zo betrouwbaar/goed.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1234
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Knippie schreef: 25.08.2020 - 14:33 Via "opdrachten" op je iphone kan je vrij gemakkelijk regelen dat FM start wanneer je verbinding maakt met Carplay. Dan heb je dat gedekt. Welke nav je dan gaat gebruiken maakt verder weinig uit. Zelf vind ik de realtime info van Volvo niet zo betrouwbaar/goed.
Ja dat heb ik nu ook al inderdaad, moet 'm alleen ombouwen naar Car Play want dat ondersteund mijn huidige auto niet. Ik zie graag wat er aan komt mbt files/controles, dus hopelijk faciliteert het me net zoals het scherm van de iPhone nu doet en kan ik in de tussentijd toch een route volgen (al dan niet via het scherm tussen de tellers/klokken) via Volvo nav.
Tjipke
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09.03.2020 - 17:17

Het FM scherm in CarPlay is minder informatief dan het iPhone scherm. Op de telefoon worden meeldingen veel verder van tevoren aangegeven. Ik heb ergens gelezen dat dit een beperking van Apple is.
Hostyle
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 23.11.2017 - 11:24

Apple heeft inderdaad het gebruik van FM via CarPlay lange tijd tegen gehouden en uiteindelijk beperkt toegestaan. Je kunt bijvoorbeeld via CarPlay ook geen melding maken van flitsers of andere zaken.
Ik heb FM zo ingesteld dat deze automatisch aan gaat wanneer ik in onderweg ben. Om FM te starten met CarPlay hoef ik dus niets te doen. Werkt met de auto nagenoeg feilloos, op de motor is het ander verhaal...

@Tjipke: mooie oplossing! Helaas heb ik een iPhone XR, dus gaat dit voor mij niet passen. Gelukkig valt mijn telefoon nu uit zichzelf in dezelfde opening in min of meer dezelfde houding.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1234
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

@Hostyle dat werkt dan alleen icm Car Play als je je telefoon aansluit op de auto middels lightning lijkt me?
Hostyle
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 23.11.2017 - 11:24

Om FM dan via CarPlay te laten lopen wel, maar ook zonder CarPlay kun je het direct laten starten. Dat is namelijk een optie van FM zelf. Ga naar "Instellingen > Automatisch starten en stoppen". Je kunt dan kiezen of je automatisch wil starten, automatisch stoppen of allebei.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1234
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Hostyle schreef: 31.08.2020 - 12:09 Om FM dan via CarPlay te laten lopen wel, maar ook zonder CarPlay kun je het direct laten starten. Dat is namelijk een optie van FM zelf. Ga naar "Instellingen > Automatisch starten en stoppen". Je kunt dan kiezen of je automatisch wil starten, automatisch stoppen of allebei.
Ja dat weet ik, maar ik wil info "zien" ipv hopen dat je bluetooth op tijd een melding door de speakers ramt :-)
Hostyle
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 23.11.2017 - 11:24

Ah zo. Geen idee dan eigenlijk, ik heb zo ver ik weet nog nooit iets van FM gemist (al aardig wat jaren en km's gebruiker met een zwaardere rechtervoet).
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1234
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Hostyle schreef: 31.08.2020 - 12:26 Ah zo. Geen idee dan eigenlijk, ik heb zo ver ik weet nog nooit iets van FM gemist (al aardig wat jaren en km's gebruiker met een zwaardere rechtervoet).
Zal wellicht ook aan de ietwat gedateerde bluetooth kunnen liggen in mijn huidige auto. AD2P wat icm DAB+ niet altijd wil en dus als een soort oproep binnenkomt ipv er dwars doorheen enz. Moet nog even wachten tot ik het kan testen in de opvolger. Hopelijk schieten ze in Gent op!
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”