XC90D5 schokt/bonkt incidenteel bij constante snelheid

Gebruikersavatar
Volvo-Renkum
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
Locatie: Oosterbeek

Helaas blijf ik er toch last van houden: mijn XC90D5 (2007, automaat, 154.250 km.) schokt (bonkt) incidenteel op constante snelheid. Dit kan bij wegrijden vanuit stilstand zijn, maar voornamelijk bij constante snelheid tussen 60 en over de 100 (vandaag!) op de teller. Het varieert. Maar in de regel gewoon bij constante snelheid. Net of er iets 'verspringt' of 'verschiet' (slijtage? speling?). Het lijkt ook alsof 'ie stottert en inhoudt.

Iemand hier ervaring mee?


Auto gaat om de 10.000 km. voor een beurt. Tot 120.000 km. bij de Volvo dealer. Daarna enkele keren bij Volvoservice en de Volvodealer. Kortom: hij krijgt aandacht zat. En ook op tijd. Er is al veel vervangen (ook automaatflush 2x, distributieriem, wervelkleppen en gloeispiralen). Voor het eerst opgemerkt na vervanging van de Turbobuis en sensor in combi met een onderhoudsbeurtje (incluis vervanging brandstoffilter en koelvloeistoftemperatuursensor) bij 132.500 km. Kort hierna (aug. 2019) heeft de wagen een chiptuning ondergaan waarbij ook de EGR is weggeschreven en zijn we naar Spanje gereden. Bij 142.500 km. heeft de wagen een beurt bij de dealer ondergaan waarbij ook de baksteun en een motorsteun zijn vervangen. Bij 151.000 km. heeft de wagen een kleine beurt (oliewissel incluis vervangen van filter, een automaatflush en een motorreiniging met waterstof) bij TPR ondergaan. Bij 152.000 km. heeft de Volvodealer alles weer teruggebracht, is de EGR weer bijgeschreven, en heeft de wagen een Polestarkuur ondergaan. En is meteen de aircocondensor vervangen, wegens een lek. Volgens de dealer is de AWD nog steeds volledig. De wagen viel flink in de prijzen dus. Kort hierna een paar dagen (eind juli 2020) in het buitenland geweest en wat kilometers (en snelheid/toeren) gemaakt. Het verschijnsel leek toen verdwenen. Auto staat veel stil, rijdt voornamelijk lange vakantieritten en op snelwegen. De bak schakelt soepel en vrijwel onmerkbaar. Verder voldoet de wagen prima. Afgezien van flinke bandenslijtage (verkeerde uitlijning).

Wat kan het zijn?
Laatst gewijzigd door Volvo-Renkum op 31.08.2020 - 09:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)

Volvo! What else?
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Geen storingscodes bij het uitlezen? Ik lees dat de EGR-klep weer meedoet; misschien dat de boosdoener? Of was het zonder EGR-klep ook?
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Volvo-Renkum
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
Locatie: Oosterbeek

@Ferrari

Bedankt voor je reactie. Dit laat ik sowieso doen bij de volgende beurt (bij +/- 165.000 km.).

Heb de dealer laatst op de klachten gewezen, voordat de Polestarkuur (aanbieding) werd geladen. Heb gevraagd de motor op foutcodes uit te lezen. Neem aan dat ze tevoren beoordelen, uitlezen op foutcodes, of de wagen voor de kuur geschikt is.

De klacht(en) viel(en) op nadat de EGR-klep is uitgeschakeld (bij de Eco power tune, 132.500 km. in combi met een beurt en extra werkzaamheden). En zijn nu nog aanwezig, hoewel de EGR-klep weer is ingeschakeld (bij de Volvo dealer). Weet ook niet of een en ander met dit, met de eerdere werkzaamheden, verband houdt of daaraan gerelateerd is. Betwijfel dit.

Is het gewone slijtage (aandrijving? lager? mof?), iets in de bedrading, iets met de bak (na 2x flush, is er vuiligheid blijven hangen bij de 1e x?, foute olie?), een motorsteun, het roetfilter (dat mogelijk flink verstopt zit) of is het misschien mijn rijstijl (moet ik de motor wat meer in de toeren jagen en de boel gewoon goed schoon branden).

Ik verdenk het roetfilter, ook gelet op het stotteren en inhouden. Deze kan professioneel gereinigd worden.

Binnenkort komen er weer een flink aantal kilometers bij en zal ik de motor ook wat hoger in de toeren jagen. Eens kijken wat dat oplevert.

Blijf wel het gevoel overhouden dat dit schokken (bonken) ergens schade toebrengt. Maar misschien valt het allemaal wel mee (zoals gelukkig wel vaker is gebleken).

Groet, Dick
Laatst gewijzigd door Volvo-Renkum op 30.08.2020 - 02:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)

Volvo! What else?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Stotteren kan ook door een vervuilde inlaat komen.
Gezien de leeftijd van de auto zijn er ook veel kortere stukken mee gereden, dus best kans dat er hier en daar wat extra vervuiling op is getreden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Volvo-Renkum
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
Locatie: Oosterbeek

@fredhead Bedankt ook voor je reactie.

Zoiets. Daar ga ik ook vanuit. Vorige eigenaar (1e) was op leeftijd (75), heeft de auto ruim 11 jaren in zijn bezit en op naam van zijn bedrijf gehad. Zelf proberen we de auto vooral voor lange ritten in te zetten en rustig warm te rijden. In te rijden nog.

Verwacht veel van de eerstvolgende beurt. Bij Volvo. Originele materialen, uitlees mogelijkheden en kennis etc.

Eerst maar eens kilometers maken, warm rijden, toeren maken en schoon branden. Hopelijk knapt 'ie daar van op.
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)

Volvo! What else?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Wat je ook nog vast een keer kan doen is een flesje injecorreiniger halen en die in de tank gooien.
Kreeg de S60 ook op zijn tijd (alle auto's bij mij) en die vond het altijd erg lekker.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

lijkt wel of er ergens in de toevoer brandstof (filter) of lucht toevoer. Mogelijk helpt wat Ferdi suggereert met injector reiniger. BArdahl is goede reiniger.
Blijft staan dat wel handig is om fout codes bij je garage op te vragen.

Dat helpt mogelijk bij de oplossing van dat gebonk en>of inhouden. Zijn het geen twee separate waarnemingen?
Gebonk kan ook de schokbreker veer zijn of iets anders in of aan chassis onderstel auto. Inhouden lijkt meer lucht en of brandstof.

Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Volvo-Renkum
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
Locatie: Oosterbeek

@Bover @fredhead

Er zijn al meerdere flesjes injector reiniger doorheen gegaan (Duits merk, als beste getest, kan even niet op de naam komen). Bewust en preventief.

Inderdaad kan het ook om seperate problemen gaan.

Toevallig laatst nog naar de dealer gebracht in verband met, dacht ik, een losse uitlaat. Hoor na het passeren van drempels en oneffenheden achterin ook geluiden die doen denken aan 'uitgedroogde rubbers'. Er klapt iets na het passeren. Dacht aan de uitlaat die te veel speling heeft. Is me eerder, bij andere modellen, ook al voorgekomen dat het rubber of de klem van de uitlaat versleten of verroest was. Meende dat Volvo dit wel standaard op de plank heeft liggen. Echter was dit niet zo. Zeggen ergens steentjes vóór weggehaald te hebben. Sluit in deze ook een versleten schokdemper achter echter niet uit. Merk het wel bij de APK of de volgende beurt. Rubbers kunnen overigens met een middel ingespoten, en weer soepel gemaakt, worden.

Het is echt een incidenteel schokken (hikken? verschieten?) bij constante snelheid. En 1 keer meegemaakt dat ik de parkeergarage thuis uitreed nadat de deur geopend was en ik een helling moest nemen. Alsof er een wiel wegslipt op een takje/steentje. Even geen grip heeft (aandrijving?).
Laatst gewijzigd door Volvo-Renkum op 30.08.2020 - 03:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)

Volvo! What else?
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

pff wat vervelend dit.
Het zijn van die klachten die het alleen doen als je zelf in de auto zit, net als de tandarts.
Zit je in de stoel heb je geen pijn meer, staat de volvo aan de OBD stekker geeft die geen foutcode.
Roetfilter noemde jezelf maar dat bonkt odch niet dat is misschien inhouden...

Dan komt het echt aan op een ervaren oudere monteur die meer weet dan een computer of uitlees apparaat
of natuurlijk de gezamenlijke ervaring van het forum. .
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Volvo-Renkum
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
Locatie: Oosterbeek

@Bover Ha Bob, Inderdaad. Eens. Hou ook wel rekening met slijtage ergens. Waardoor speling ontstaat. Koppeling ergens? Motorsteun? Of iets met bedrading/aansluiting/stekker. Maar wat je zegt, het wordt zoeken. Ben blij met hulp van ervaringsdeskundigen hier.

Groet, Dick
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)

Volvo! What else?
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

ha Dick, blijft een beetje tobberig met de bolide.... Hoop dat je oplossing vind. stuur je PM
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Volvo-Renkum
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
Locatie: Oosterbeek

Lees net een Autoweek review van iemand met een XC90 V8 uit 2005. Eigenaar had ook last van schokken en bonken. Echter bij gas geven en loslaten. Bij mij voornamelijk op constante snelheid. Oorzaak bleek de verbindingsbus van de tussenas (haakse overbrenging) en een motorsteun bovenin te zijn.

Ga alvast sparen. Daarentegen is de mijne uit medio 2007. Daar zou alles wat degelijker zijn. Fingers crossed.
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)

Volvo! What else?
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

DE motorsteun bovenin is zo gebeurd. Nu eerst offerte vragen en opinie vragen dit een oorzaak kunnen zijn,
MMTS Oldenzaal Martin of Volvoservice Elst een optie naast de dealer?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Volvo-Renkum
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
Locatie: Oosterbeek

Bover schreef: 31.08.2020 - 12:40 DE motorsteun bovenin is zo gebeurd. Nu eerst offerte vragen en opinie vragen dit een oorzaak kunnen zijn,
MMTS Oldenzaal Martin of Volvoservice Elst een optie naast de dealer?
Hoi Bob,

Inderdaad. Da's een goeie. Om mee te beginnen. Zal eens informeren.

Groet, Dick
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)

Volvo! What else?
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Motorsteun bovenin kun jezelf zien of deze nog heel is. Als de steun goed is dan is rubber met binnenkant verbonden. Is die niet goed dan heeft dat rubber los gelaten aan de binnenkant.
Motorsteun zit onder je poot, ik weet benaming niet. die van rechter naar linker veerpoot loopt.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Volvo-Renkum
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
Locatie: Oosterbeek

Bedankt weer Bob.

Vandaag opnieuw opgemerkt dat de wagen schokte bij +/- 105 km. op de teller. Wat zegt dit? Eerder idem. Motor was koud. Amper 5 kilometer gelopen.

Vanmiddag de achterbanden vervangen. Uitlijning was opnieuw nodig. Terwijl de dealer dit 3 of 4 weken geleden al had gedaan. Vond het toen wel vreemd dat men dit in 5 minuten gedaan heeft.

Dit betekent dat de wagen in bijna 2 jaren eigendom 3-4 keer uitgelijnd is en 3 sets banden heeft versleten. XC90 is Gouden Koets rijden zo. Heb goede banden weer. Hoefde de uitlijning niet te betalen. Viva Euromaster Elst!
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)

Volvo! What else?
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Huh....uitlijnen moet dtoch goed zijn voor een langere tijd? Creditnota Volvodealer ha ha
Euromaster Elst is goed, kom ik ook als ik in NL ben en bij Obbe moet zijn.
Tja dat schokken kan van alles zijn en nogmaals goede raad zoeken bij adres die je vertrouwd en liefst ook adres waar je bij de auto kunt blijven met zoeken naar een oorzaak.
bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Volvo-Renkum
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
Locatie: Oosterbeek

Dacht ik ook Bob. Heb schriftelijk bewijs. Eens ook wat betreft Euromaster. Motorsteun nog niet aan toegekomen. Opvallend wel dat dit, inhouden/schokken, op eenzelfde snelheid gebeurt. Zag toerenteller niet bewegen. Zal eens opletten of dit op bepaalde snelheden plaatsvindt.
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)

Volvo! What else?
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Volvo-Renkum schreef: 31.08.2020 - 21:20 ........Dit betekent dat de wagen in bijna 2 jaren eigendom 3-4 keer uitgelijnd is en 3 sets banden heeft versleten. XC90 is Gouden Koets rijden zo. Heb goede banden weer.....
Of je rijdt heel veel km's per jaar (maar dat was niet zo schreef je in het begin), of je laat er elke keer gebruikte of bagger banden onder zetten, of er is echt iets goed mis met die auto, maar 3 sets banden in 2 jaar? Ik reed met de XC90 ruim 80K op 1 set.
Hopen dat dit met de laatste uitlijning en bandenwissel dan nu is opgelost.
Nu het schokken nog.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Volvo-Renkum
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
Locatie: Oosterbeek

@Gouwe

Zou je denken hè. Rij ongeveer 20.000 km. per jaar met de XC90. Valt mee dus.

Koop standaard de best geteste/beoordeelde banden (Michelin, Goodyears en Falken). Nu liggen er Pirelli Scorpion Verde (met Volvo aantekening) achter onder. Vóór Falken (Japans merk).

Betwijfel wel de uitlijnkwaliteiten van sommigen.
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)

Volvo! What else?
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”