Ik wil van mijn Kia af en weer een Volvo kopen. Ik mis mijn oude S60 2.4 2001, die was *leuk* om in te rijden - de Kia is slechts een boodschappen verplaatser..
Budget zegge 11000 - 15000 euro, voor een stationwagon model (benzine) want kinderen en vakanties enzo.
Eerst overwoog ik V60 want die zijn in dat budget rond my 2011 goed te krijgen. Maar - dan zit er een Ford motor in, en die zal vast ook goed zijn, maar het is toch niet de Volvo 5 cylinder.
Nu heb ik een mooie V70 2.5T summum 2006 op het oog, goed onderhouden, weinig km.
Eigenlijk alles wat ik wil hebben, enkel hou ik toch nog het gevoel - "zo veel geld uitgeven aan een auto van 14 jaar oud???"..
Aan de andere kant, ik heb een hekel aan de moderne electronische stuurbekrachtiging, en bij mijn weten heeft de 2006 nog de ouderwetse hydraulische stuurbekrachtiging die ik fijn vind..
De Hu 805 kan eventueel vervangen worden met een nifty Android aftermarket kit (de Hu 805 well bewaren! ), en dan is ie er helemaal klaar voor.
Is het dom om zeg 12k te betalen voor een 14 jaar oude auto? Of is het feit dat het een goede V70 met 5 cylinder is in zo-goed-als-nieuw staat een goed argument waarom het *wel* okee is?
Zoals jullie zullen begrijpen heb ik even houvast nodig - argumenten voor en tegen graag
V70 2.5T 2006 kopen... Goed idee of niet?
- Pygmy
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23.01.2012 - 13:48
- Locatie: Haarlem
Als de onderhoudshistorie goed en kloppend is, en de technische (en uiterlijke) staat gecontroleerd zijn door iemand met verstand van zaken (als in - "had ik niet net een andere auto voor mijn vrouw gekocht dan had ik hem zelf gekocht" )...
Dan nog - zoals gezegd, je kunt voor dat geld ook een nieuwere kopen.
Maar deze is wel heel mooi (kwa uitvoering en uiterlijk met pearl lak).
En ik heb een dingetje voor de oudere modellen
Is er een goede reden om een 2006 summum te laten schieten voor een iets nieuwer (2008, non-summum) model?
Dan nog - zoals gezegd, je kunt voor dat geld ook een nieuwere kopen.
Maar deze is wel heel mooi (kwa uitvoering en uiterlijk met pearl lak).
En ik heb een dingetje voor de oudere modellen
Is er een goede reden om een 2006 summum te laten schieten voor een iets nieuwer (2008, non-summum) model?
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12278
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Best n zinnige overweging, 'n V70/285 was 'n geweldige auto met idem stoelen, voor 12-15 kom je echt mooie exemplaren met lage standen tegen..
Dat zijn trouwens ook getallen die je op 'n jonge volvo in 'n jaar al kwijt raakt..
Dat zijn trouwens ook getallen die je op 'n jonge volvo in 'n jaar al kwijt raakt..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Voor dat geld kun je ook veel nieuwere exemplaren krijgen? Hebben ook soms de 2.5 motor: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 42ac140434
Wellicht is een XC60 nog een optie?
Wellicht is een XC60 nog een optie?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27608
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Met dat budget zou ik kijken voor een iets nieuwere, al is het bouwjaar/motorblok absoluut niet slecht
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12278
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Latere modellen zijn door de software sturing van alles veel complexer, 'n xc60 bestaat niet als 5 cilinder benzine, een V70/135 mist karakter.
Kan me de wens van een mooi V70/285 wel voorstellen.. Zou zelf op zoek gaan naar 'n (Nederlandse) Edition sport of edition classic
Kan me de wens van een mooi V70/285 wel voorstellen.. Zou zelf op zoek gaan naar 'n (Nederlandse) Edition sport of edition classic
- pbor
- 2nd Gear member
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Het schijnt dat de V70 serie tot 2007 kwalitatief beter/degelijker is dan de volgende/laatste serie V70.
Heb er zelf 2 jaar terug bewust een van die serie, een diesel uit 2006 met toen 185k km, aangeschaft en er inmiddels 100k km mee gereden zonder problemen.
Qua sturen wel een beetje een boot, zeer comfortabel, maar geen stuurmansauto, en zuinig (1op 18.5 ).
Vind de vraagprijs wel flink, maar als je van plan bent er langer mee te gaan rijden is dat van iets minder belang. Technische staat moet wel helemaal goed zijn. Automaat of handbak?
Heb er zelf 2 jaar terug bewust een van die serie, een diesel uit 2006 met toen 185k km, aangeschaft en er inmiddels 100k km mee gereden zonder problemen.
Qua sturen wel een beetje een boot, zeer comfortabel, maar geen stuurmansauto, en zuinig (1op 18.5 ).
Vind de vraagprijs wel flink, maar als je van plan bent er langer mee te gaan rijden is dat van iets minder belang. Technische staat moet wel helemaal goed zijn. Automaat of handbak?
V70 D5 6at 2013 - 209k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8307
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Er staat een prachtige V70N T5 te koop op het V70 forum, zal hem er even bij zoeken voor je.
Edit: https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=23744
Met de 2.4 liter T5.
Edit: https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=23744
Met de 2.4 liter T5.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Maar die prijzen zijn echt absurd! 10.5K voor een auto uit 2005 met meer dan 200K aan kilometers!
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
En toch is het de allerbeste koop die je in je leven kan doen, die 2.4 T5 is de heilige graal.
Daar waar nieuwere types gewoon van ondermaatse kwaliteit zijn, en een 2.5T vroeg of laat de geest geeft (scheuren) zal zo'n 2.4 T5 altijd blijven rijden, en afschrijven doet het niet meer, die 10K krijg je er altijd weer voor terug.
Daar waar nieuwere types gewoon van ondermaatse kwaliteit zijn, en een 2.5T vroeg of laat de geest geeft (scheuren) zal zo'n 2.4 T5 altijd blijven rijden, en afschrijven doet het niet meer, die 10K krijg je er altijd weer voor terug.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Keep on dreaming. Als je 400K op die V70 hebt staan schrijf je echt veel meer dan 50% af...
En mijn V70 R (2003 op LPG....) rijdt inmiddels met 440K op de klok nog vrolijk rond, zonder te scheuren, met originele turbo en versnellingsbak.
En mijn V70 R (2003 op LPG....) rijdt inmiddels met 440K op de klok nog vrolijk rond, zonder te scheuren, met originele turbo en versnellingsbak.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Die 15 jaar oude V70 heeft de mazzel dat hij op het randje van de oldtimerregeling voor de bijtelling zit. Als dat niet bestond was de prijs 4k geweest.
- Pygmy
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23.01.2012 - 13:48
- Locatie: Haarlem
Ik wil een Volvo 5 cylinder blok, en ik geef niet veel om alle electronische poespas.
Het idee is om het model te kopen waar ik wat mee heb, in zo goed mogelijke staat, en die auto lang te gebruiken. Als in - meer dan 6 jaar.
De fancy electronica kan toegevoegd worden met een aftermarket nav-unit die waarschijnlijk meer kan dan de moderne built-in units - denk ik..?
Ik hou van de oude stoelen, de 5 cylinder, en het gevoel dat je een olietanker invoegt op de snelweg
Ik ben me heel snel aan het inlezen op alle zaken die zo'n oude Volvo nodig kan hebben - oliedruk, Carter ventilatie, air intake reiniging..
Desalniettemin - 12k voor een auto uit 2006 blijft natuurlijk heel veel.
Ik moet de onderhoudshistorie echt heel duidelijk krijgen.
Het idee is om het model te kopen waar ik wat mee heb, in zo goed mogelijke staat, en die auto lang te gebruiken. Als in - meer dan 6 jaar.
De fancy electronica kan toegevoegd worden met een aftermarket nav-unit die waarschijnlijk meer kan dan de moderne built-in units - denk ik..?
Ik hou van de oude stoelen, de 5 cylinder, en het gevoel dat je een olietanker invoegt op de snelweg
Ik ben me heel snel aan het inlezen op alle zaken die zo'n oude Volvo nodig kan hebben - oliedruk, Carter ventilatie, air intake reiniging..
Desalniettemin - 12k voor een auto uit 2006 blijft natuurlijk heel veel.
Ik moet de onderhoudshistorie echt heel duidelijk krijgen.
- Pygmy
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23.01.2012 - 13:48
- Locatie: Haarlem
Die heb ik ook al gespot, maar een T5 getuned naar 300pk verbruikt waarschijnlijk meer benzine dan ik in mijn "redelijk" idee heb..JeroenSpock schreef: ↑21.09.2020 - 13:10 Er staat een prachtige V70N T5 te koop op het V70 forum, zal hem er even bij zoeken voor je.
Edit: https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=23744
Met de 2.4 liter T5.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ik had er eentje en het verbruik voor/na tuning was lood om oud ijzer.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Mijn getunede T5 (260 naar bijna 300), was even (on)zuinig na de tuning als ervoor. Reken op gemiddelde van 1 op 10, misschien 1 op 10.5 als je niet gek doet. Niet veel meer als een 2.5T.Pygmy schreef: ↑23.09.2020 - 01:19Die heb ik ook al gespot, maar een T5 getuned naar 300pk verbruikt waarschijnlijk meer benzine dan ik in mijn "redelijk" idee heb..JeroenSpock schreef: ↑21.09.2020 - 13:10 Er staat een prachtige V70N T5 te koop op het V70 forum, zal hem er even bij zoeken voor je.
Edit: https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=23744
Met de 2.4 liter T5.
Als verbruik een dingetje is, zou ik op zoek naar nieuwere auto met 4 cylinder T5. https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... c=listPage
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0