Motorkapje knippert soms van V50 T5 lpi

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Bella
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48

Sinds enige dagen heeft het motorlampje (oranje) een paar keer geknippert waarbij de motor inhoud en op 3 of 4 cilnders loopt naar mijn gevoel. Als je dan het gas niet verder intrapt en even wacht gaat het knipperen over en loopt de auto weer goed. Hij doet het met een koude motor. Zijn net terug van een retourtje Gardameer en hebben onderweg geen problemen gehad behalve af en toe een hikje (climate controle in/uitschakelen?) . Auto loopt verder op lpg en benzine goed. Heb wel het idee dat niet al het vermogen meer aanwezig is, maar dat kan naar 310.000 kilometer aan de turbo o.i.d. liggen. Heb voor de vakantie wel een nieuwe kabelboom ten behoeve van de bobines, nokkenasverstelling en tcv gemaakt omdat daar wel veel kale stukjes koper zichtbaar waren. Dus daar verwacht ik geen problemen. Bougies zijn iridium(lpg) en 15000 kilometer oud. Kan het een bobine wezen? Heb even geen mogelijkheid om uit te lezen en vaak wordt je daar ook niet veel wijzer van (veel mogelijke oorzaken)
Heeft iemand een idee?

Bij voorbaat dank, Frans Mentink 😎
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2766
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Doet ie dat alleen op LPG of ook op benzine?
Ik heb ooit ook zo iets gehad, toen bleek dat de LPI injector houders (en de pijpjes daarin los zaten), waardoor ze bevroren, en dus geen LPG konden inspuiten.

viewtopic.php?t=38655&start=40
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Bella
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48

Met motorkapje bedoel ik uiteraard motorlampje! 😂😂😂
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2766
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Duidelijk, zo komen we weer een stuk verder O.O O.O O.O
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Bella
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48

Ik denk niet dat de lpi injectorbuisjes los zitten. Anders zou die het constant/ vaker doen. Vandaag geen problemen gehad. Zal kijken of het ook vocht/ regen gerelateerd is. Wel bedankt voor je input👍
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

De foutcodes uitlezen en hier posten, meestal kom je aan de hand van de combinatie van codes wel tot de juiste conclusie.
Het kan net zo goed een haperende bougie zijn.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Nog een nabrander, maar is de LPG installatie al is uitgelezen?
Dat kan namelijk wel bij mijn Prins VSi 2.0 installatie, dus ik vermoed dat het bij Vialle ook mogelijk is.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Bella
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48

Vialle lpi is volgens mij niet uit te lezen maar maakt gebruik van de originele ecu van de auto zelf. Installatie is in 2011 ingebouwd bij 55000 kilometer gelijk na de import vanuit België.
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Er worden wel uitleeskabels voor verkocht (met software):
https://www.lpgkabels.nl/lpg-kabels/36- ... kabel.html

Ik zou is langs een Vialle inbouwer rijden en navragen.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Bella
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48

Gistermiddag de auto uitgelezen bij mijn sleutelvriend. De volgende codes kwamen eruit:
Ecm 3503 - onregelmatige loop, tenminste een cilinder.
Ecm 3513- onregelmatige loop. cilinder 1
Ecm 3523- onregelmatige loop. cilinder 2
Ecm 3310 - Bobine cilinder 2, signaal. Onjuist signaal.
Ecm 3553- onregelmatige loop. cilinder 5
Meldingen gereset en bobine van cilinder 2 geruild met de bobine van cilinder 3 om te kijken of de bobine van cilinder 2 kapot is. Even een paar dagen rijden en dan weer uitlezen.....
Het viel mij op dat de auto tijdens het accelereren trilt (op 3 of 4 cilinders i.p.v 5) maar zodra de snelheid constant is hij gewoon netjes loopt. Ook heb ik het idee dat de boost van de turbo minder is en het turbogat wat groter. Kan het eventueel ook de klepspeling zijn? Weet niet of ik vaste stoters heb of hydraulische. Zie geen controle gaten in de kop. Motorcode B5244t3. Auto heeft nu 311000 kilometer gelopen dus klepspeling/ verbrande klep behoort tot de mogelijkheden.....
Iemand nog suggesties?

Bij voorbaat dank, Frans🙄
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2766
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Je hebt vaste stoters, compressie / lek test doen
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Bella
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48

Bij stationair geen plofjes/zuchtjes in de uitlaat. Koelvloeistof blijft keurig op peil en de olie brandschoon(lpg).
Vanmiddag nog met remmenreiniger getest op valse lucht via inlaatspruitstuk en pijpjes van de lpi injectoren. Geen verhoging van het toerental en dus waarschijnlijk geen lekkage/valse lucht. Ga toch steeds meer richting ontsteking denken...
Verbrande klep zou kunnen maar dan zou je dat mijn inziens moeten horen in de uitlaat.

Mvg, Frans
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Je moet volgens mij elke 200.000 km je kleppen laten stellen bij de T5 motor.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Bella
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48

Daar zijn de meningen verdeeld over. Ik heb bij mijn V70 bifuel met 440.000 kilometer op de teller nooit kleppen gesteld. Kleppen stellen is nogal een dure klus omdat je de nokkenassen (beide hydraulisch verstelbaar bij T5) moet uitbouwen en een set shims beschikbaar moet hebben. Dus eerst klepspeling meten, verschil berekenen en aanpassen met de shims en dat 20 keer... Distributie weer op tijd zetten etc.

Mvg, Frans
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”