De weg naar Frankrijk...

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Chef
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:03

Goedeavond allen,

Sinds vandaag lid van dit forum. Het volgende is mijn verhaal.

Ik ben een student van 22 die komende april naar Frankrijk gaat om af te studeren. Hier zal ik ongeveer 4 maanden verblijven en ik zal met twee studie-maten gaan. Met één van hen zal ik in Frankrijk samen zitten, de ander zit ongeveer 10 kilometer vederop. We werken op een project waar je 4 dagen 24 uur per dag werkt, en vervolgens 4 dagen vrij bent.

Gedurende de 4 dagen vrij willen we met een auto de wereld in (we zitten in een dorp met 237 inwoners...) maar natuurlijk ook de heen- en de terugreis (ruim 2.000 km) moeten we veilig en het liefst zonder pech overbruggen.

Mijn eerste gedachte ging uit naar een Renault Espace ivm de ruimte en tsja, het is toch een Franse auto dus áls je met pech komt te staan... En we hebben de ruimte nodig door 3 man met 4 maanden bagage te vervoeren. Maar dit werd mij sterk afgeraden.

Wat mij wél aangeraden werd, was een oude volvo-tank als een 740 station. Een zee aan ruimte, voor zijn leeftijd een dijk van een comfort en onverslijtbaar.

Goed, lang verhaal, maar wat zouden jullie mij als volvo-kenners (en liefhebbers...) mij aanraden in deze situatie?

Groetjes,

Chef.
Gebruikersavatar
Caerbannog
5th Gear member
Berichten: 1154
Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
Locatie: Niekerk (wk)
Contacteer:

Ik zou dan inderdaad voor een 740, of misschien zelfs 940 gaan. LPG is geloof ik moeilijk te krijgen in Frankrijk? Of is dat tegenwoordig niet meer aan de orde? Want dan zou LPG namelijk afvallen als brandstof in mijn ogen.
Als je veel gaat rijden is een diesel ook het overwegen waard.
Betrouwbaarheid is bij de 7 en 9 serie voor zover ik weet uitstekend.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Gebruikersavatar
Jurgen S60
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 09.10.2006 - 18:57
Locatie: Groningen
Contacteer:

LPG is in F. voldoende beschikbaar, maar misschien ff een klein stukkie omrijden.
Dus afhankelijk vh budget kan je idd het beste gaan voor een 7 of 9 serie.

Veel plezier en suc6 met je zoektocht en studie, maarre wat is dat dan voor project dat je 96u non-stop moet werken??
S60 for life!!

440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)

S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
Chef
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:03

Bedankt voor de snelle reacties. En een 240 station, hoe zijn de meningen daarover?
Jurgen S60 schreef: Veel plezier en suc6 met je zoektocht en studie, maarre wat is dat dan voor project dat je 96u non-stop moet werken??
Er zit natuurlijk wel slaap in deze 96 uur. Ken je de serie "van etter tot engel" die tot 2 weken terug op Rtl5 te zien was? In het kort: kinderen die in NL in de hulpverlening zijn vastgelopen gaan naar de middle-of-nowhere om een intensief therapieprogramma te ondergaan. Voor de structuur is het dan goed langere perioden (4 dagen dus :wink: ) dezelfde groepsleiders te hebben.
Gebruikersavatar
Jurgen S60
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 09.10.2006 - 18:57
Locatie: Groningen
Contacteer:

Net zo betrouwbaar als een 7 of een 9, maar iets hoekiger, dus meer windgeruis en persoonlijk vind ik ze een bokkeriger weggedrag hebben.
Meestal ook kariger uitgerust.

Aha, nou sterkte met die etters.
S60 for life!!

440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)

S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40433
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
hollander
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
Locatie: Breda

Ik kan je uit eigen ervaring meegeven dat een 940 een dijk van een auto is, gas is in Frankrijk best wel aanwezig.
laat even horen wat het geworden is.
Succes Peter
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20554
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Mooi plan,

Even mijn mening.
Neem een VOLVO 740 of een vroege 940. Kilometers zijn geen bezwaar, mits onderhoud is gepleegd. Veel ruimte.

Een 240 zou ik afraden. om twee redenen.
De eerste:
Een goedkope 240 Estate is meestal in belabberde conditie. Of je moet echt lang zoeken.
De tweede.
Een goede 240 Estate is vaak voor dit soort tochten te duur in aanschaf. En je moet er echt een liefhebber van zijn.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

yep! koop een 7/940.
die heb je voor weinig.
en als je geen estate hoeft : voor een sedan betaal je weggeefprijzen voor goede auto's waar je met zijn vijfen zeer comfortalbe in kunt reizen
en nog steeds een boel laadruimte.
ja in een estate kan meer dan een kuub zooi, maar goed: heb je het nodig?
KMstanden zijn niet zo belangrijk, 3 ton is echt niks bijzonders, de staat van onderhoud wel. kijk goed hoe hij loopt.
Succes (ps komt ie nog in beeld? we spelen thuis altijd "spot the Volvo")
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Jurgen S60 schreef:Net zo betrouwbaar als een 7 of een 9, maar iets hoekiger, dus meer windgeruis en persoonlijk vind ik ze een bokkeriger weggedrag hebben.
Meestal ook kariger uitgerust.

Aha, nou sterkte met die etters.

Maar wat is nou net zo betrouwbaar en iets hoekiger met meer windgeruis en bokkig weggedrag die ook nog eens karig is uitgerust????(geen fijne auto als ik het zo lees)
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
streetie
5th Gear member
Berichten: 1062
Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

v700r schreef:
Jurgen S60 schreef:Net zo betrouwbaar als een 7 of een 9, maar iets hoekiger, dus meer windgeruis en persoonlijk vind ik ze een bokkeriger weggedrag hebben.
Meestal ook kariger uitgerust.

Aha, nou sterkte met die etters.

Maar wat is nou net zo betrouwbaar en iets hoekiger met meer windgeruis en bokkig weggedrag die ook nog eens karig is uitgerust????(geen fijne auto als ik het zo lees)
hier wordt dus de 240 bedoelt en niet de 7/940 volgens mij deze rijden echt wel comfortabel.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Geachte heren,

op aandringen van mijn vrouw ben ik 2 jaar geleden overgestapt van mijn 240 station naar een V70. Tot op de dag van vandaag heb ik heimwee naar deze kar. Bij elke echtelijke twist komt dit item op de proppen (2 á 3 keer per jaar). Niks hoekig, niks kaal. Eigenlijk de mooiste Volvo ooit gemaakt!
Bij deze.
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

streetie schreef:
v700r schreef:
Jurgen S60 schreef:Net zo betrouwbaar als een 7 of een 9, maar iets hoekiger, dus meer windgeruis en persoonlijk vind ik ze een bokkeriger weggedrag hebben.
Meestal ook kariger uitgerust.

Aha, nou sterkte met die etters.

Maar wat is nou net zo betrouwbaar en iets hoekiger met meer windgeruis en bokkig weggedrag die ook nog eens karig is uitgerust????(geen fijne auto als ik het zo lees)
hier wordt dus de 240 bedoelt en niet de 7/940 volgens mij deze rijden echt wel comfortabel.

Hoekiger dan een 740 is er niet bij Volvo dus dat kan nooit een 240 zijn, en die rijden ook niet bokkig en zijn ook niet karig uitgerust.
Groeten van Frans.
Chef
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:03

+++t blijft behelpen+++ schreef:yep! koop een 7/940.
die heb je voor weinig.
en als je geen estate hoeft : voor een sedan betaal je weggeefprijzen voor goede auto's waar je met zijn vijfen zeer comfortalbe in kunt reizen
en nog steeds een boel laadruimte.
ja in een estate kan meer dan een kuub zooi, maar goed: heb je het nodig?
Ja, ik heb echt een estate nodig. Een sedan heeft een grote kofferruimte maar onder de 3 mensen die gaan reizen met deze auto zit onder andere een gitarist (ik dus), een gamer (met spelconsole) en zo hebben we allemaal onze dingen die toch mee moeten.

Voorkeur gaat tot dusver (mede dankzij de reacties hier) uit naar een 740 / 940. Blijf reageren, ik blijf zoeken!
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Volgens mij kan je beter een ouwe stadsbus kopen.
Groeten van Frans.
Chef
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:03

v700r schreef:Volgens mij kan je beter een ouwe stadsbus kopen.
Heb ik over nagedacht, maar mijn 2 reisgenoten moeten incidenteel de auto ook mee kunnen nemen, en zij hebben geen busrijbewijs.
Chef
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:03

Had vandaag bijna een 850 T5 uit 1996 gekocht. Was net iets te duur, eigenaar had net voor €1.700,- er aan laten sleutelen en wou die in de verkoopprijs terug zien. Helaas...

Bruikbare tips blijven welkom!
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Jos Weltings schreef:Geachte heren,

op aandringen van mijn vrouw ben ik 2 jaar geleden overgestapt van mijn 240 station naar een V70. Tot op de dag van vandaag heb ik heimwee naar deze kar. Bij elke echtelijke twist komt dit item op de proppen (2 á 3 keer per jaar). Niks hoekig, niks kaal. Eigenlijk de mooiste Volvo ooit gemaakt!
Bij deze.
...Jos had ik ook, heb er een 240 bij gekocht...

groetjes
Ruud
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

ruuds70 schreef:
Jos Weltings schreef:Geachte heren,

op aandringen van mijn vrouw ben ik 2 jaar geleden overgestapt van mijn 240 station naar een V70. Tot op de dag van vandaag heb ik heimwee naar deze kar. Bij elke echtelijke twist komt dit item op de proppen (2 á 3 keer per jaar). Niks hoekig, niks kaal. Eigenlijk de mooiste Volvo ooit gemaakt!
Bij deze.
...Jos had ik ook, heb er een 240 bij gekocht...

groetjes
Ruud
Is bij bij mij financieel-technisch niet mogelijk. Helaas.

Jos
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”