Koppelen meerdere google accounts xc40 pure electric

In deze rubriek alle nieuws over Volvo's die geheel of gedeeltelijk elektrisch worden aangedreven.
Plaats reactie
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

Vandaag was het eindeijk zo ver, totoje mocht worden opgehaald.

Ik moet zeggen, het werkt allemaal mooi.

Drie dingen die opvallend zijn:
De volvo oncall app op de telefoon werkt nog niet. Hiervoor moet nog een software update komen en wordt verwacht in q1 2021

Iets anders, ik had begrepen dat iedere sleutel een eigen google profiel (stoel en spiegel) instelling zou hebben.
Na het invoeren van het gmail account was de optie “account toevoegen” er wel. Maar als we deze wilde gebruiken moesten we het andere account wissen. Heeft iemand wel meerdere gmail accounts kunnen koppelen op verschillende sleutels.

E appstore is nog zo goed als leeg, dit is wel jammer. Aangezien er veel autos worden geleverd van polestar en volvo verwacht ik dat het op termijn goed gaat komen. Het is wachten op flitsmeister met die 400 PK
De apps die ik gezien heb:
Tune in radio
Youtube car (betaalde youtube dienst)
Spotify
Maps

Maar bijv geen whatsapp, outlook, gmail, netflix, ik hoop dat dat nog komt


Ik moet zeggen, het is allemaal erg nieuw voor de verkopers, je merkt dat de leveringen er doorheen geduwd zijn en ze niet volgens de reguliere manier getrained zijn.
Ze moesten nog het een en ander uitzoeken.

Als iemand mijn vraag kan beantwoorden hoor ik het graag, ald er vragen zijn over de auto stel ze
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

Aanvoing op het bovenstaande:

Ik krijg geen notificaties door op het scherm, dit geld voor zowel android als iphone.
Zou ik iets fout doen?
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Bro schreef: 02.12.2020 - 17:42 ets anders, ik had begrepen dat iedere sleutel een eigen google profiel (stoel en spiegel) instelling zou hebben.
Na het invoeren van het gmail account was de optie “account toevoegen” er wel. Maar als we deze wilde gebruiken moesten we het andere account wissen. Heeft iemand wel meerdere gmail accounts kunnen koppelen op verschillende sleutels.
Ik heb inmiddels beide sleutels gekoppeld. 1 voor mijzelf en 1 voor mijn vrouw. Blijft de oranje sleutel over voor de kinderen.
Je moet 2 profiele (geen google accounts) aanmaken. Dit kan door bovenin het middenscherm van boven naar beneden te swipen. Dan komt er een mogelijkheid om een profiel toe te voegen.
Elke profiel kun je dan koppelen aan een (andere) google account.
Ook kun je elk profiel koppelen aan een sleutel.
De sleutel onthoudt verschillende instellingen als je de auto afsluit. Dus als je met jouw sleutel iemand anders laat rijden, dan zal bv de stoel in zijn/haar stand blijven staan. En niet in jouw stand.
Dit is anders dan in mijn V60T8. Daar kun je echt instellingen op de sleutel opslaan en deze blijven dan ook altijd gelijk. Ik vind dit veel prettiger.
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Bro schreef: 02.12.2020 - 20:35 Ik krijg geen notificaties door op het scherm, dit geld voor zowel android als iphone.
Zou ik iets fout doen?
Welk soort notificaties bedoel je?
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

henkchroom schreef: 02.12.2020 - 22:16
Bro schreef: 02.12.2020 - 20:35 Ik krijg geen notificaties door op het scherm, dit geld voor zowel android als iphone.
Zou ik iets fout doen?
Welk soort notificaties bedoel je?
Berichten en zo, whatsapp verwacht ik nog niet maar een sms zou wel fijn zijn
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

henkchroom schreef: 02.12.2020 - 21:59
Bro schreef: 02.12.2020 - 17:42 ets anders, ik had begrepen dat iedere sleutel een eigen google profiel (stoel en spiegel) instelling zou hebben.
Na het invoeren van het gmail account was de optie “account toevoegen” er wel. Maar als we deze wilde gebruiken moesten we het andere account wissen. Heeft iemand wel meerdere gmail accounts kunnen koppelen op verschillende sleutels.
Ik heb inmiddels beide sleutels gekoppeld. 1 voor mijzelf en 1 voor mijn vrouw. Blijft de oranje sleutel over voor de kinderen.
Je moet 2 profiele (geen google accounts) aanmaken. Dit kan door bovenin het middenscherm van boven naar beneden te swipen. Dan komt er een mogelijkheid om een profiel toe te voegen.
Elke profiel kun je dan koppelen aan een (andere) google account.
Ook kun je elk profiel koppelen aan een sleutel.
De sleutel onthoudt verschillende instellingen als je de auto afsluit. Dus als je met jouw sleutel iemand anders laat rijden, dan zal bv de stoel in zijn/haar stand blijven staan. En niet in jouw stand.
Dit is anders dan in mijn V60T8. Daar kun je echt instellingen op de sleutel opslaan en deze blijven dan ook altijd gelijk. Ik vind dit veel prettiger.
Zal eens testen, ik heb de power seats dus stoel zou ook mee moeten gaan,
Wel moet je eerst je stoepstand opslaan in het geheugen is mij verteld
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Bro schreef: 03.12.2020 - 09:52 Wel moet je eerst je stoepstand opslaan in het geheugen is mij verteld
Dat hoeft niet persé. Maar is wel handig als iemand anders je sleutel heeft gebruikt.
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Bro schreef: 03.12.2020 - 09:50 Berichten en zo, whatsapp verwacht ik nog niet maar een sms zou wel fijn zijn
Heb ik ook niet gehad, maar smsjes krijg ik bijna niet. eigenlijk alleen voor een identificatiecode en dan zit ik niet in de auto.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Bro schreef: 02.12.2020 - 17:42 Vandaag was het eindeijk zo ver, totoje mocht worden opgehaald.

Ik moet zeggen, het werkt allemaal mooi.

Drie dingen die opvallend zijn:
De volvo oncall app op de telefoon werkt nog niet. Hiervoor moet nog een software update komen en wordt verwacht in q1 2021

Iets anders, ik had begrepen dat iedere sleutel een eigen google profiel (stoel en spiegel) instelling zou hebben.
Na het invoeren van het gmail account was de optie “account toevoegen” er wel. Maar als we deze wilde gebruiken moesten we het andere account wissen. Heeft iemand wel meerdere gmail accounts kunnen koppelen op verschillende sleutels.

E appstore is nog zo goed als leeg, dit is wel jammer. Aangezien er veel autos worden geleverd van polestar en volvo verwacht ik dat het op termijn goed gaat komen. Het is wachten op flitsmeister met die 400 PK
De apps die ik gezien heb:
Tune in radio
Youtube car (betaalde youtube dienst)
Spotify
Maps

Maar bijv geen whatsapp, outlook, gmail, netflix, ik hoop dat dat nog komt


Ik moet zeggen, het is allemaal erg nieuw voor de verkopers, je merkt dat de leveringen er doorheen geduwd zijn en ze niet volgens de reguliere manier getrained zijn.
Ze moesten nog het een en ander uitzoeken.

Als iemand mijn vraag kan beantwoorden hoor ik het graag, ald er vragen zijn over de auto stel ze
Wereldwijd rijden er op dit moment nog maar tien-duizenden Polestar 2’s en Volvo P8’s en dus zullen de externe app-ontwikkelaars daar nog geen brood in zien. Dat komt allemaal goed als ook de andere Volvo modellen van de volgende generatie over stappen op Android. Dan worden de aantallen groter zeker nu ook de PSA groep schijnt over te stappen.

Het komt allemaal goed!

Maar Netflix moet je vergeten denk ik.....dat is potentieel afleidend en hoort niet in een auto thuis.
C40 Ultimate Twin
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21


Wereldwijd rijden er op dit moment nog maar tien-duizenden Polestar 2’s en Volvo P8’s en dus zullen de externe app-ontwikkelaars daar nog geen brood in zien. Dat komt allemaal goed als ook de andere Volvo modellen van de volgende generatie over stappen op Android. Dan worden de aantallen groter zeker nu ook de PSA groep schijnt over te stappen.

Het komt allemaal goed!

Maar Netflix moet je vergeten denk ik.....dat is potentieel afleidend en hoort niet in een auto thuis.
Ik sluit het niet uit, immers als je het blokkeert bij beweging is het opgelost.

Wat overigens wel leuk is: je kunt echt van alles vragen en de google assistent komt met de antwoorden en leest die dan ook voor

Blijft leuk (en duur) speelgoed
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

Weer een onverwachte feature gevonden: ik was het aan het schoon spuiten met een hoge druk in een box. En toen was de keyless entry behoorlijk in de war.
Iedere keer als ik met de straal over de handgrepen ging werden de lampen in of uitgeklapt.

Bugje vermoed ik
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

Ik ben achter het account stuk. Ik heb termen door elkaar gehaald.
Het zit als volgt:
Bij levering wordt het “admin” profile aangemaakt. Hier koppel je een google account en sleutel aan en klaar.

Als je de tweede sleutel wil toewijzen aan een ander account moet er een nieuw profiel worden aangemaakt. Dit doe je door de notificatie tab naar beneden te schuiven (bovenin omlaag trekken). Daar kies je voor profiel toevoegen en doorloop je het zelfde proces als de eerste keer.

Bij gebruik van een sleutel wordt automatisch het juiste profiel geladen. Met stand van de stoelen, spiegel voorkeuren etc.

Als de sleutel niet herkend wordt zal het laatst gebruikte profiel worden geopend.

Ik zal nog even kijken hoe het met de scherm vergrendeling werkt. Puur uit interesse
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Bro schreef: 04.12.2020 - 20:59 Weer een onverwachte feature gevonden: ik was het aan het schoon spuiten met een hoge druk in een box. En toen was de keyless entry behoorlijk in de war.
Iedere keer als ik met de straal over de handgrepen ging werden de lampen in of uitgeklapt.

Bugje vermoed ik
dat heeft iedere auto met keyless drive, geen bugje dus
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

OGA244 schreef: 06.12.2020 - 18:46
Bro schreef: 04.12.2020 - 20:59 Weer een onverwachte feature gevonden: ik was het aan het schoon spuiten met een hoge druk in een box. En toen was de keyless entry behoorlijk in de war.
Iedere keer als ik met de straal over de handgrepen ging werden de lampen in of uitgeklapt.

Bugje vermoed ik
dat heeft iedere auto met keyless drive, geen bugje dus
Mijn eerdere autos hadden hier geen last van. Is ook geen direct probleem tenzij de ramen op die maniet geopend kunnen worden :)
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische Volvo's”