Kosten nieuwe batterijpack V60PIH

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

Electrisch rijden heeft na 7 jaar een bereik van 20/25 km ipv 45/50. Destijds wel een accupack verzekering afgesloten maar dat is denk ik na 7 jaar wel afgelopen. Wat zou het kosten om een accupack te vervangen voor een nieuwe?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Iets van € 10000, -

Volgens mij was de verzekering 5+3 jaar
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

Da's een onoverkomelijk hoog bedrag!
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Check de dekking goed en claim als het nog te claimen is
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Nou mijn V60 PIH uit 2014 heeft nog steeds 40/45 Km op een volle accu lading.
Dus je hebt wel erg veel pech lijkt het.

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand de hoge volt accu heeft vervangen? Maar ben niet werkzaam bij Volvo NL dus dat ik het nooit heb gehoord zegt op zich niets.
Het zal technisch best mogelijk zijn maar denk idd dat het financieel niet voor de hand liggend is.
Athome
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01

Bij een versleten accu is de auto in feite total-loss. Alle redenen om een PHEV te kopen zijn dan immers weg. Daarnaast is de V60 een PHEV op diesel en diesels hebben ook al geen waarde meer. Dus 2 keer niks maakt echt niets meer.
Volvo V60 PiH Summum MY14
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Dus na 7-8 jaar kan zo'n (dure) auto regelrecht naar de sloop? Tjonge! Belastingvoordeel komt dan ook op de sloopberg terecht. Wordt dat wel meegerekend in de zgn "milieu vriendelijke" berekeningen van dit soort auto's?

Dan lijkt mij een (oude) diesel die wel 25 jaar meegaat toch een meer duurzaam voorbeeld. Of zie ik dat verkeerd?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Denk dat je dat goed ziet..
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik denk dat je dit soort conclusies niet kan trekken op basis van 1 geval (waarvan we ook nog niet eens weten wat er precies aan de hand is, immers een rijbereik van 25 kilometer in de winter bij 0 graden is normaal met een D6, zeker als je er 120km/uur mee gaat rijden.). Bovendien kun je voor een Prius ook je accu laten reviseren (voor 750,- euro). Waarom zou dat niet kunnen voor een Volvo?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Hybride-accu.nl zegt het te kunnen..
Zo'n ding is nieuw iig erg kostbaar
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Als je zakelijk rijder bent maakt het je niet uit, maar als privé rijder zou ik zo'n auto met een diesel nooit als occasion willen aanschaffen.

En als je het al voor elkaar krijgt om alleen op de accu te rijden, kun je ook nog diesel motor problemen verwachten als je niet op premium diesel rijdt, door te weinig regelmatig gebruik. Ik bedenk mij overigens net dat dat voor benzine ook geldt. Euro 95 met weinig tot niet gebruik geeft ook motor problemen.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Beste Frits je antipathie tegen plug in hybride is hier inmiddels wel bekend hoor.....

Alleen al de stelling: "Euro 95 met weinig tot niet gebruik geeft ook motor problemen." Kom nu eens met feiten!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Hoezo?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Omdat je uitsluitend negatief over PIH schrijft, nul komma nul persoonlijke ervaring er mee hebt en ook geen informatie (met links) plaatst die jou gevoelens onderschrijven. Doel van dit forum is m.i. om naast een stuk amusement en tijdverdrijf, vooral kennis te delen zodat een ander er wat aan heeft.
Volgens wiki is kennis: "Kennis is dat wat geweten en toegepast wordt door een individu, groep individuen of een (ander) onderdeel van de maatschappij. Kennis omvat informatie, beschrijvingen hiervan of vaardigheden die door ervaring of opleiding zijn verkregen."
Jou "kennis" over PIH uitsluitend gebaseerd op sentiment hier telkens weer deponeren vergroot m.i. de kennis niet. Feit is dat mijn T8 na 185K geen druppel olie verbruikt (volgens de BC). Daarmee kan ik nog niet zeggen dat jou stelling niet klopt, maar ik kan ook niet zeggen dat jou stelling wel klopt.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Frits V70 schreef: 09.01.2021 - 11:55 Dus na 7-8 jaar kan zo'n (dure) auto regelrecht naar de sloop? Tjonge! Belastingvoordeel komt dan ook op de sloopberg terecht. Wordt dat wel meegerekend in de zgn "milieu vriendelijke" berekeningen van dit soort auto's?

Dan lijkt mij een (oude) diesel die wel 25 jaar meegaat toch een meer duurzaam voorbeeld. Of zie ik dat verkeerd?
Zelfs met een accu die nog maar 50% van de originele capaciteit heeft blijft zo'n D6 een heerlijke auto hoor alleen de e range is wat minder, naar de sloop lijkt me niet nodig
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Ik ga maar niet in op de hierboven aan mij gerichte beschuldiging, want dat verpest mijn plezier om op dit forum te zijn en ik wil mij niet verlagen tot persoonlijk gerichte aanvallen.

Even inhoudelijk: Als ik hier op dit informatieve forum vanmorgen lees dat een PIH na 7-8 jaar eigenlijk afgeschreven is en naar de sloop kan, omdat een nieuwe battery pack 10.000,- kost kan ik niet enthousiast worden van deze "milieu vriendelijke" auto's, waaraan ik via mijn belasting ook nog MOET meebetalen.

En de aanvulling om met feiten te komen was pas geplaatst nadat de opmerking richting mij gemaakt was. Goed nadenken voordat je een nogal persoonlijk gerichte reactie geeft.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40458
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Jongens toch #doeslief
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Waarom, zeg mij waarom heeft er nog niemand geroepen dat de actieradius van de PIH op de accu nergens op slaat en dat er dus wel een heerlijke 5 cilinder diesel met een bak vermogen in het vooronder ligt waarbij mag worden opgemerkt dat die motor met een gerust hard naar de half miljoen of meer kilometers gebracht kan worden....zonder dat elektrische gedoe.....

Waarom roept niemand dat?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Frits V70 schreef: 09.01.2021 - 16:34 Even inhoudelijk: Als ik hier op dit informatieve forum vanmorgen lees dat een PIH na 7-8 jaar eigenlijk afgeschreven is en naar de sloop kan, omdat een nieuwe battery pack 10.000,- kost kan ik niet enthousiast worden van deze "milieu vriendelijke" auto's, waaraan ik via mijn belasting ook nog MOET meebetalen.
Voor jou dan nogmaals even de feiten op een rij zoals ik het lees:

TS stelt dat "Elektrisch rijden heeft na 7 jaar een bereik van 20/25 km ipv 45/50." en stelt gewoon een vraag over de kosten van een nieuwe accu.
Onduidelijk is mij of deze range in de zomer of nu in de winter wordt gehaald en onder welke rijcondities. Dat maakt nogal een verschil. Bij koude temperaturen is de range zomaar 30% minder. Was dat in de zomer dus 40 kilometer dan is in de winter dat zo meer 28 kilometer.

Vervolgen wordt er door een reageerder gesteld dat als de accu versleten is, dat dan de auto total loss is. Op zich ook niet helemaal juist en mogelijk in reactie op de situatie van de TS een te voorbarige conclusie omdat we dus niet weten wat de situatie van TS is.
Jij bent dan degene die stelt dat een PIH na 7-8 jaar is afgeschreven. Daarmee impliceer je dat elke PIH na uiterlijk 8 jaar economisch total loss is omdat elke accu van een PIH dan versleten/defect is. Laten we met elkaar vaststellen dat dat geen feit is maar jou mening. Kijk even rond op MP zou ik zeggen.

Ik kan me voorstellen dat jij er van baalt dat jij mee moet betalen aan mijn belastingvoordeel, maar zo ken ik er nog wel een paar: ik betaal ook via mijn belastingcenten mee aan bijvoorbeeld al die mensen die willens en weten ongezond leven of alle regels in dit land aan hun laars lappen waardoor er veel mensen dagelijks bezig zijn om dat nog een beetje in goede banen te leiden.
Laatst gewijzigd door Gouwe op 09.01.2021 - 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Doet het electrisch deel het niet meer doet het dieseldeel het ook niet meer
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”