Advies over V60 occasion

Plaats reactie
jeroen733
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 06.11.2013 - 11:27

Hoi forumleden,

Gezien de huidige situatie heb ik onlangs mijn lease-auto de deur uit gegaan (hadden toch 2 auto's voor de deur staan).
Laatste auto was een Golf Variant, daarvoor reed ik een V40 D2 R-design.

Nu we komend jaar gezinsuitbreiding (1e kind) verwachten ben ik langzaam aan het oriënteren welke auto ik zou willen kopen. Toch wel handig om weer een auto te hebben met wat ruimte. Heb mijn oog op een V60 laten vallen. Maar om mijn zoektocht goed te kunnen doen hoop ik dat jullie mij wat kunnen helpen met wat adviezen.
Allereerst verwacht ik qua km's op zo'n 15.000 per jaar uit te komen, niet zo veel dus. Budget max 13/14k.

Met deze uitgangspunten speel ik met de volgende vragen:
- Ik zag in een ander draadje de afweging rondom benzine/diesel voorbij komen. Er zijn slechts enkele benzine modellen binnen dit budget, meer diesel motoren, maar als ik naar het aantal km's kijk denk ik dat een benzine auto dan toch voordeliger is, hoe zien jullie dat?
- Als ik dan voor benzine zou kiezen, wat is een acceptabele km stand? Zat zelf voor nu tot max 130/140k km's te kijken, wil eigenlijk wel minimaal 5 jaar met de auto blijven rijden.
- Wanneer is exact de upgrade van de V60 geweest? Was dat in 2014? En hoe kan ik precies zien van welk MY de auto is? Zou het liefst een auto vanaf MY 2014 (in ieder geval na de upgrade willen kopen)
- Wat is jullie advies over de diverse motoren?
- Wat zijn verder aandachtspunten (lees: zwakke/risicovolle punten van een auto) waar ik op zou moeten letten bij aanschaf? Heb tot nu toe altijd geleased en dus nieuwe auto's gereden, ben hier niet zo ervaren in dus.
- Tips qua verzekering? Ga kijken of ik bij de leasemaatschappij een verklaring voor schadevrije kan opvragen. Anders kan dat nog wel een vrij kostbaar dingetje zijn met 0 schadevrije jaren.

Misschien ben ik nog iets vergeten maar ben al erg benieuwd naar jullie reacties! Dank alvast!

Groet,
Jeroen
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Facelift is gekomen medio 2013, oftewel MY 2014. Met name de neus is toen veranderd, dus makkelijk te herkennen. Wat je mooier vind is een persoonlijke keuze. Maar binnen het genoemde budget en kilometerstand zul je nog niet veel faceliftmodellen tegenkomen.

Afweging diesel (al dan niet met hybride) vs. benzine zijn al topics over volgeschreven, kijk die even door zou ik zeggen.

Verder moet je vooral weten of je wel of geen automaat wilt en welk uitvoeringsniveau, dan kun je gerichter zoeken. Heb je een goede kandidaat gevonden bij een niet-Volvodealer, dan is een aankoopkeuring bij een Volvodealer altijd aan te bevelen.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Elke leasemij kan jou een verklaring aantal schadevrije jaren geven, dat moet geen probleem zijn. Hybride is heel gaaf alleen de koffer is klein. Past nauwelijks een kinderwagen is. Overweeg ook anders een V70, met kinderen wel heel prettig die ruimte. Is wel wat duurder in vaste lasten maar of dat heel veel is?
Diesel is met 15K per jaar geen optie tenzij je hoofdzakelijk lange afstanden rijdt. Korte afstanden en diesel is geen goede combi.
Update V60 is MY 2014, volgens mij ergens begin 2013 al. Voor MY2014 heb je naast de koplampen de dagrijlichten zitten. Vanaf MY2014 zitten die onder in de bumper.
Via de Volvo dealer kun je een aankoopkeuring laten doen. Kost rond de 100 euro. Auto's zonder een sluitende kilometerhistorie lekker laten staan.
Verzekering? Promovendum heb ik goede ervaringen mee en scherp aan de prijs. Succes met zoeken en veel plezier daar alvast mee.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
jeroen733
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 06.11.2013 - 11:27

Dank voor de reacties!
Waar ik nog benieuwd naar ben, is wat acceptabele km standen zijn. Als ik bijv. voor een T3 zou gaan, wat zou dan een acceptabele km stand zijn met het idee dat ik er zeker nog 100k km bij zou willen rijden?
Ondertussen bij de leasemaatschappij inderdaad verklaring opgevraagd, bij promovendum levert dat met 11 schadevrije jaren de maximale korting van 75% op. Dat scheelt weer! :)
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”