T3 VS T5

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
RichardSm
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 03.01.2021 - 14:48

Leuk vergelijk
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

RichardSm schreef: 09.02.2021 - 15:21 Leuk vergelijk.
Ja, echt een mooi vergelijk. De T5 komt een stuk beter uit de verf. Duidelijk meer vermogen. Identiek dezelfde auto,s. DeT3 R-Design meer sportief, en T5 Inscription meer luxe. Ook blijkt dat de test-rijders niet alles in de XC 40 echt "Premium" vinden. Hard plastic op veel plaatsen, en een krakend dashboard paneel. Ook hebben beide auto,s een "Turbo-loch", wat bij de T5 een stuk minder (dus beter) is dan de T3. Ik denk (persoonlijk) dat de T2 met 130 pk, nou niet bepaald scoort in Duitsland, met veel bergen, en snelle autobahnen. Hier in Holland komt de T2 nog redelijk goed mee. ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee. Toch zit er ook in Duitsland tussen de T3 en de T5 Twin-engine, een behoorlijk prijsverschil. En dat kan nu nét voor veel kopers, het verschil uitmaken. Dus budget gebonden. :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
RichardSm
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 03.01.2021 - 14:48

Als je gaat leasen is T5 voordeliger per maand (inclusief brandstof, 40k 48 mnd) dan een T2 of T3. Wel een hoge bijtelling helaas
Gebruikersavatar
silfhout
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 06.09.2020 - 12:20

Hans Eilander schreef: 09.02.2021 - 15:49 Ik denk (persoonlijk) dat de T2 met 130 pk, nou niet bepaald scoort in Duitsland
Daarom wordt de T2 ook niet in Duitsland verkocht :-D De T3 is daar het instap model...
2020: Volvo XC 40 T3 R-design Bursting Blue
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

silfhout schreef: 09.02.2021 - 16:08 Daarom wordt de T2 ook niet in Duitsland verkocht :-D De T3 is daar het instap model...
Als je dat filmpje bekeken hebt, is die test daarna, van de MB-GLA ook echt mooi om te zien..... : :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ach, ook in Duitsland is 130 pk voldoende. Maar ze zijn daar, nog erger dan hier, van het adagium "mehr ist besser". Hoewel dat de grootst mogelijke onzin is in autoland (qua vermogen dan) Het wordt allemaal zo gehyped.
Ja het is "even leuk", maar zo zinloos.

En ja ik ben echt wel Petrolhead. En ja ik kan genieten van het gorgelen van een V8 etc. En ja ook ik heb een 6 cylinder turbo in de XC60 met 286 pk. Maar zelfs met de caravan erachter heb ik die nog nooit allemaal hoeven te gebruiken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

V480-S60 schreef: 09.02.2021 - 16:21 Ach, ook in Duitsland is 130 pk voldoende. Ja het is "even leuk", maar zo zinloos. En ja ik ben echt wel Petrolhead.
Klopt wat je zegt. Er zijn maar genoeg auto,s in Duitsland met 3 cil en 130 pk, zoals ik gereden heb. En er zijn genoeg auto,s, die het met minder moeten doen. Een 10-15 jaar terug was 100pk nog heel gangbaar. Maar het eigengewicht van een XC 40 automaat met 1525 kg speelt natuurlijk ook een rol met het vermogen. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Leuk filmpje, geeft een goed overzicht.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
silfhout
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 06.09.2020 - 12:20

V480-S60 schreef: 09.02.2021 - 16:21 "mehr ist besser"
"there's no substitute for cubic inches", zoals in de USA zeggen :-D
2020: Volvo XC 40 T3 R-design Bursting Blue
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Waar cubic inches nog steeds niets kosten..
Slecht vergelijk ook, de cubic inches zijn overigens gelijk tussen een T3 en een T5
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27004
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Grappig filmpje. Niet zo gek dat de T5 beter uit het vergelijk komt.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
RichardSm
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 03.01.2021 - 14:48

Er is ergens ook nog een filmpje van de gewone T5 met de 2.0l 4 cylinder VS de T5 recharge zal eens zoeken
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

silfhout schreef: 09.02.2021 - 17:36
V480-S60 schreef: 09.02.2021 - 16:21 "mehr ist besser"
"there's no substitute for cubic inches", zoals in de USA zeggen :-D
Zoals al gezegd, slecht vergelijk omdat er geen verschil daarbij is tussen de T2, T3 en T5.
Daarnaast, toen dat gezegde in zwang was ging het vooral om koppel. Veel vermogen (in verhouding tot nu) gold daar niet voor. 130 tot max 165 pk was ook met een V8 bigblock eerder regel dan uitzondering.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
RichardSm
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 03.01.2021 - 14:48

Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Hans Eilander schreef: 09.02.2021 - 15:49 Hard plastic op veel plaatsen, en een krakend dashboard paneel
De T-Roc is vele malen erger. De XC40 is gewoon een mooie auto van binnen en buiten.
Het enige wat er aan ontbreekt is een V6 versie.

Ikzelf zou gaan voor een D4 AWD.

Wat ze zeggen over bergaf remmen is heel herkenbaar, mijn XC70 heeft dit ook.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

RichardSm schreef: 09.02.2021 - 18:49 Er is ergens ook nog een filmpje van de gewone T5 met de 2.0l 4 cylinder VS de T5 recharge zal eens zoeken
Juist dát lijkt me nu pas écht top. Een XC 40 T5 4 cilinder 2.0L met AWD. Daarmee deins je nergens meer voor terug, sneeuw of geen sneeuw. :-D
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
silfhout
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 06.09.2020 - 12:20

V480-S60 schreef: 09.02.2021 - 16:21 Slecht vergelijk ook, de cubic inches zijn overigens gelijk tussen een T3 en een T5
Ging meer over de opmerking in het filmpje “het is maar een 3-cilinder 1.5 liter”, de downsizing trend... niet over de T3 vs T5…
2020: Volvo XC 40 T3 R-design Bursting Blue
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

DB200 schreef: 09.02.2021 - 19:44
Hans Eilander schreef: 09.02.2021 - 15:49Hard plastic op veel plaatsen, en een krakend dashboard paneel
De T-Roc is vele malen erger. De XC40 is gewoon een mooie auto van binnen en buiten.Het enige wat er aan ontbreekt is een V6 versie. Ikzelf zou gaan voor een D4 AWD.
Een T-Roc is toch wel ff een klasse minder dan de XC 40 of niet? Ik vind XC 40 ook gaaf van binnen.(en natuurlijk van buiten) Ik rij hem nu 4 maanden, en ben dik tevreden. Ook de lichte besturing, ben ik gewend. Maar om nu te roepen: Dit is "écht Premium", en een wereld van verschil met andere merken, kan ik persoonlijk, in vergelijk met mijn vorige auto niet direct onderschrijven. ;) ook de nieuwe VW ID3 krijgt op dit punt veel kritiek. Veel hard plastic gebruikt, en een verre van optimaal werkend info systeem. (óok €43K)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

silfhout schreef: 09.02.2021 - 20:50 Ging meer over de opmerking in het filmpje “het is maar een 3-cilinder 1.5 liter”, de downsizing trend... niet over de T3 vs T5…
Vind ik toch wel een fenomeen om over na te denken. De T3 heeft een 3 cil 1.5 motor met 163 pk. De T2 heeft dezelfde 3 cil 1.5 motor terug geschroefd naar 129 pk. De T5 heeft dezelfde 3 cil 1.5 motor opgeschroefd naar 180 pk. Dus zou een 3 cil 1.5 uit de T2 met 129 pk, opgeschroefd kunnen worden naar 180 pk, toch...??? :lol: :-D :lol: Zo kan een T2 een T5 worden.... ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Die kunnen allemaal naar de 195pk als je dat wilt, uiteraard niet via Volvo zelf.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”