Er is hier al eens vaker geschreven over de beperkte range van een electrische auto als je er een caravan achter hangt . Op Instagram heeft iemand een rondritje door Noorwegen gemaakt met een P8 met daarachter een caravan, zie
Oordeel zelf maar ik begin er nog niet aan
XC40 P8 als caravantrekker
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Tja, als onder slechte weersomstandigheden, zonder caravan met een P8, je ipv 416 km (WLPT) slechts 278 km in de praktijk haalt.(zie video autoblog) Dan kun je op je vingers natellen, dat met een caravan achter de P8, de actie radius er niet groter op wordt. "An sich" is de P8 echt een succesnummer. Maar ik blijf lekker "Petrolhead"
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40678
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik zie niks jalex_h
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Dus rond de 113 km rijden en dan 30 min opladen. Als je dan 100 km/u rijdt, dan kun je ongeveer 5 kwartier rijden en een half uur pauze.
Wij doen meestal 550 km op een dag met caravan, zou dan ongeveer uitkomen op
113 - pauze 113 - pauze - 113 pauze 113 - pauze 113
Dus 6 uur en 15 min rijden en 2 uur pauze. In totaal 8 uur en 15 min onderweg. 's Ochtends 8 uur vertrekken is om 16:15 aankomen. Op zich zou het kunnen, je zult iig nooit moe worden tijdens het autorijden. Je moet wel mazzel hebben met opladen natuurlijk, als alles bezet is en langer moet wachten ben je natuurlijk langer onderweg.
Wij doen meestal 550 km op een dag met caravan, zou dan ongeveer uitkomen op
113 - pauze 113 - pauze - 113 pauze 113 - pauze 113
Dus 6 uur en 15 min rijden en 2 uur pauze. In totaal 8 uur en 15 min onderweg. 's Ochtends 8 uur vertrekken is om 16:15 aankomen. Op zich zou het kunnen, je zult iig nooit moe worden tijdens het autorijden. Je moet wel mazzel hebben met opladen natuurlijk, als alles bezet is en langer moet wachten ben je natuurlijk langer onderweg.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Ik ben erg blij met de P8 vanwege de stilte en het enorme koppel in combinatie met de permanente 4 wiel aandrijving. Over de range is al van alles geschreven, maar nu de ergste kou weg is zie je het verbruik met grote sprongen afnemen. Samen met de belofte van Volvo er nog wat aan te zullen doen geeft me dat vertrouwen dat de auto prima te gebruiken is voor dagelijks gebruik gedurende het hele jaar.Hans Eilander schreef: ↑20.02.2021 - 18:19Tja, als onder slechte weersomstandigheden, zonder caravan met een P8, je ipv 416 km (WLPT) slechts 278 km in de praktijk haalt.(zie video autoblog) Dan kun je op je vingers natellen, dat met een caravan achter de P8, de actie radius er niet groter op wordt. "An sich" is de P8 echt een succesnummer. Maar ik blijf lekker "Petrolhead"
Maar met een caravan er achter gaan rijden lijkt me persoonlijk toch echt teveel van het goede...... Leuk voor het experiment, maar meer niet. Een karretje er achter om naar de stort te rijden is wat mij betreft de grens....haha.
C40 Ultimate Twin
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Het enige "probleem" met de P8 is, als je dat echt een reëel probleem kan noemen, is de range als je naar een verre vakantiebestemming gaat. Bv Italië, of Griekenland, Spanje etc. Maar voor hier in de regio, lijkt het me gewoon prima. Want neem de kleinste range bij veel wind, kou, en regen, 278 km. Wie rijd dat nu in één keer? Dat is wat voor vertegenwoordigers, die de hele dag klanten afjakkeren, door heel het land. Maar voor de doorsnee gebruiker, lijkt me de P8 een fantastische auto. (daar de Polestar 2 helaas een lage instap heeft) Maar ja, die nieuwprijs is niet voor iedereen haalbaar. Dat is voor mij iig een brug te ver. Maar ik vind de ontwikkeling, en presentatie van de P8, echt groots van Volvo.mga1600 schreef: ↑20.02.2021 - 19:21 Ik ben erg blij met de P8 vanwege de stilte en het enorme koppel in combinatie met de permanente 4 wiel aandrijving. Over de range is al van alles geschreven, maar nu de ergste kou weg is zie je het verbruik met grote sprongen afnemen. Samen met de belofte van Volvo er nog wat aan te zullen doen geeft me dat vertrouwen dat de auto prima te gebruiken is voor dagelijks gebruik gedurende het hele jaar.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 20.03.2011 - 13:14
De range is niet het grootste probleem. Snellader is 60c per kwh. Dus elke 100km 25 euro....
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dan ben ik goedkoper uit. Gemiddeld € 70,- voor een volle tank, en ruim 600 km. Puur alleen de brandstof gerekend natuurlijk. 1-0 voor de T2.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)