On Call app

Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Hallo,

Sinds vandaag werkt mijn app zeer onbetrouwbaar, na het opstarten van de app krijg ik nu ook ineens eerst het inlogscherm, waarna dit direct verdwijnt en de auto in beeld komt, wat werkt niet:

vandaag in Bremen gaf de app aan dat de auto on-afgesloten was, liep erheen, was niet waar, ook gaf hij aan dat de auto in gebruik was, ook dat was niet waar
auto start niet meer op afstand, gaf vanmorgen de melding dat de motor niet juist werkt en daarom niet wil starten, wel gewoon 600km gereden zonder problemen.
Nu geeft de app aan dat het raam van de bestuurder openstaat en de deur van de passagierskant, beide niet correct.

Auto start nog steeds niet met de app en openen en sluiten gaat ook niet.

Overigens had ik vandaag ook problemen met de internet verbinding via het automodem, spotify gaf steeds aan dat er geen internet verbinding was ondanks dat de muziek gewoon speelde.
weet niet of dit er iets mee te maken heeft.

Iemand een idee?
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
regtur_k
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 10.03.2012 - 12:24

Had er vandaag contact over met de dealer. Schijnt een probleem met de back-end van het systeem te zijn. Is wel onhandig dat Volvo daarover niet actief communiceert.
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

regtur_k schreef: 23.02.2021 - 19:17 Had er vandaag contact over met de dealer. Schijnt een probleem met de back-end van het systeem te zijn. Is wel onhandig dat Volvo daarover niet actief communiceert.
Kun je uitleggen wat je bedoelt? is het een landelijke storing en ligt het dan niet aan mijn auto of app?
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
Frenkie53
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29.07.2018 - 00:17

Hier ook problemen, de app hangt vast op zondag bij mij. Op nieuw installeren hielp niet.
Afwachten maar, ik red me wel zonder app.
regtur_k
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 10.03.2012 - 12:24

Mickyman schreef: 23.02.2021 - 19:22
regtur_k schreef: 23.02.2021 - 19:17 Had er vandaag contact over met de dealer. Schijnt een probleem met de back-end van het systeem te zijn. Is wel onhandig dat Volvo daarover niet actief communiceert.
Kun je uitleggen wat je bedoelt? is het een landelijke storing en ligt het dan niet aan mijn auto of app?
Het ligt inderdaad niet aan jouw app, telefoon of auto. Het is een probleem bij Volvo. Je telefoon maakt niet rechtstreeks verbinding met je auto, maar via servers van Volvo. En daar is blijkbaar een storing.
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1914
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

hier ook enkele bizarre meldingen, auto niet vergrendeld maar staat toch vergrendeld, dan heeft de app aan dat auto vergrendeld is terwijl ze nog open is, geen logboek van vandaag, volgens de app, heb ik gisteren de auto het laatst gebruikt... nu ik er aan denk: ik was vandaag bij jullie in Nederland, volgens mij heeft de app een of ander virus opgelopen ;)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1230
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Hier ook dat inlog scherm en daarna meteen je “normale display”, dat is al een paar dagen zo. Remote start werkt hier ook nog steeds niet, status uitlezen lijkt wel weer te werken. Storing op de backend zo lijkt maar duurt (te) lang zonder duidelijke communicatie vanuit Volvo.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Mickyman schreef: 23.02.2021 - 18:57 Overigens had ik vandaag ook problemen met de internet verbinding via het automodem, spotify gaf steeds aan dat er geen internet verbinding was ondanks dat de muziek gewoon speelde.
weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
Ook hier problemen gehad met de VOC app. Maar het bovenstaande heeft hier niet mee te maken hoor. Staat daar los van. Geen verdere internetproblemen mbt spotify e.d.
Inmiddels werkt de VOC app weer naar behoren bij mij.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
VincentH6
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 27.01.2020 - 09:11
Locatie: NH

Hier werkt het in ieder geval nog niet naar behoren. De auto staat volgens de app nog steeds op de plek waar ie gisterochtend naartoe gereden is. En ik zie 'm hier vanuit het raam toch echt voor de deur staan... En bijv het laten knipperen van de lampen werkt ook niet. Dus ze moeten bij Volvo toch echt even aan de slag...

Volvo S60 R-Design - Fusion Red (2020)
Volvo S60 Intro Edition - Black Stone (2001)
VW Passat R-Line - Diamond Black (2016)
Volvo V60 Momentum - Savile Grey (2012)
Eerder: Renault Laguna GT II en III, VW Golf, Toyota Yaris Verso, Opel Astra, Fiat Brava, Nissan Micra
Gebruikersavatar
MAR_69
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 22.09.2020 - 08:26

Hier ook probleempjes met de app. Gisteren half nl doorkruist en rijlogboek blijft hangen op maandag.
V60 B3 Momentum Advantage mj''21
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Hier ook problemen met de app
HailstormNL030
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 14.02.2017 - 20:53

Hier ook nog steeds issues; de app geeft constant aan dat de auto in gebruik is (terwijl deze op de oprit staat en aan de kabel hangt). Inloggen gaat ook niet meer soepel, ik krijg nu altijd eerst een inlogscherm...
Gebruikersavatar
Sjaaktrekhaak
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 23.07.2020 - 16:54

Hier ook storing. "Auto in gebruik" dus ik kan er niets mee.

Volvo XC40 T5 Recharge
Volvo V40 T4
Volvo S40 T5
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Bij mij werkt hij inmiddels weer, zojuist gecheckt alle ritten staan er ook gewoon in
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1914
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Mickyman schreef: 24.02.2021 - 16:45 Bij mij werkt hij inmiddels weer, zojuist gecheckt alle ritten staan er ook gewoon in
hier idem
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Hier idd ook zo
Gebruikersavatar
Sjaaktrekhaak
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 23.07.2020 - 16:54

Ja hier ook weer alles in orde. Ik hoop ook dat het gepland laden spoedig weer mogelijk is. Dat mis ik wel

Volvo XC40 T5 Recharge
Volvo V40 T4
Volvo S40 T5
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

De app werkt bij ons allemaal weer zoals het lijkt, echter niet helemaal bij mij.
Ik blijf het inlog scherm krijgen na openen app en dat is niet zo erg, echter werkt (ik denk daardoor) de widget op mijn telefoon niet (kan ik ook mee leven), maar dus ook op de Apple watch niet en die gebruik ik altijd om de auto te starten, hij blijft zeggen dat ik in moet loggen in de app op de iPhone...

Iemand anders die dit ook gebruikt en herkend?
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Hier hetzelfde met de Apple Watch. Krijg wel meldingen binnen als de auto niet op slot staat bijvoorbeeld.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Jeroen schreef: 09.03.2021 - 16:52 Hier hetzelfde met de Apple Watch. Krijg wel meldingen binnen als de auto niet op slot staat bijvoorbeeld.
die krijg ik ook wel idd, maar goed om te lezen dat ik niet de enige ben, ik heb me al uitgelogd bij de app en weer aangemeld, dat maakte geen verschil
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”