Aankoop V60 D6 plug in (on) verstandig privé ?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Arnoud100 schreef: 23.03.2021 - 16:11 Vandaag proef gereden in een V60 die aan onze wensen voldeed, deze week gaat de auto naar de Volvo garage voor een aankoopkeuring. Verder zijn er nog wat kleine krasjes die ze moeten bijwerken.
Mocht alles kloppen dan gaat de koop door.
We zijn benieuwd!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Arnoud100
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14.03.2021 - 13:51

Je mag van mij inbreken, wij hebben gisteren een v60 gekocht. Een auto met levenservaring 220k maar van de 1e eigenaar en met complete historie, en zag er uit of deze nieuw uit de showroom kwam.
Een Sumsum uitvoering dus met heel veel opties. Succes Michel met jou keuze.
Het is dus niet de auto geworden waar ik eerder over had.
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Die SumSum uitvoering is inderdaad zeer luxueus uitgerust.
Maar dat is toch van dat andere Chinese automerk. 😉

Veel plezier en geniet van je V60 Summum wat het denk ik is geworden. 😆
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

@Gouwe.. zeker waar! De Rebel Blue was ook erg netjes, maar denk idd dat die luxe opties t net wat leuker maken. En wrappen.. ja dat is ook nog een goede optie!
Arnoud100
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14.03.2021 - 13:51

Gisteren de auto opgehaald, en gisteravond is alle opties en functies geprobeerd.
Ook geprobeerd On Call geprobeerd, dinsdag maar is kijken of ik via garage waar ik auto heb aangekocht de pincode kan regelen.
Verder komen er deze week nog een setje nieuwe banden onder, want de vorige eigenaar heeft de auto met winterbanden eronder ingeruild.
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

Pincode kan de dealer voor je regelen. Dit kan zelfs telefonisch. Wij rijden nu een week in een Summum. Wat rijdt Volvo toch lekker! Zakelijk een BMW en 2 volledig verschillende auto’s. Waar de BMW uitnodigt tot sportief rijden, geeft de Volvo je lekker rust. Ik denk niet dat de volgende zakelijke auto een BMW wordt... super auto deze V60!
Arnoud100
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14.03.2021 - 13:51

Hallo Michel, dat ga ik dat dinsdag regelen de pincode.
Ik ben het helemaal met je eens dat het heerlijk rijd, merk dat ik nu al probeer om alles elektrisch te rijden als het in de directe omgeving is.
Gebruikersavatar
abbabak1
4th Gear member
Berichten: 510
Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
Locatie: bergneustadt

Mijn V60 D6 nu bijna 2 jaar in bezit, laad zon thuis en gratis op het werk van mijn vrouw. Heb alleen de voorschakelweerstand van de ventilator vervangen, dat was een probleem maar uiteindelijk gelukt. Komende van een XC70 veel ruimte ingeleverd maar dit is voor mij de enige Volvo waar je met gevoel voor techniek iets voor het klimaat kan doen. Vrouw wilde een auto die haar direkt naar haar ouders brengt indien nodig (300km) .

Zonder enige garantie en export was het een betaalbare Volvo. En nog steeds tipt geen ander merk aan de veiligheid. Ook in de kou kom ik onder de 1,9/100km van Volvo, ik rij met de vrachtwagens mee :)
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

abbabak1 schreef: 08.04.2021 - 07:33 Mijn V60 D6 nu bijna 2 jaar in bezit, laad zon thuis en gratis op het werk van mijn vrouw. Heb alleen de voorschakelweerstand van de ventilator vervangen, dat was een probleem maar uiteindelijk gelukt. Komende van een XC70 veel ruimte ingeleverd maar dit is voor mij de enige Volvo waar je met gevoel voor techniek iets voor het klimaat kan doen. Vrouw wilde een auto die haar direkt naar haar ouders brengt indien nodig (300km) .

Zonder enige garantie en export was het een betaalbare Volvo. En nog steeds tipt geen ander merk aan de veiligheid. Ook in de kou kom ik onder de 1,9/100km van Volvo, ik rij met de vrachtwagens mee :)
Haha.. dat met de vrachtwagens meerijden herken ik wel. De reden is met name acc dat dit best relaxt is. Scheelt echt in verbruik. Ben overigens wel benieuwd hoeveel een concurrerend merk of bv een D3 of D4 verbruikt bij deze rijstijl. Mijn 320D heb ik ook eens een week met een fluwelen voetje gereden. Dan haalde ik ook 4.6l/100km
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Mijn ervaring is dat de d3 en de vea 4 cilinders in de praktijk echt zuiniger zijn dan de latere generaties d5 5 cilinders. De 163 pk oer d5 uit 2001 was overigens duidelijk zuiniger dan de schonere versies die later kwamen. BMW heb ik zelf geen ervaring mee maar ik begrijp van anderen dat die bijzonder spaarzaam zijn en he nog iets beter zouden doen da n de vea 4 cilinder diesels. Nu heb ik collega's die een nieuwe Volvo b4 diesel mild hybrid hebben die wagens doen het ook erg goed
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

De D3 2 liter 5 cilinder in mijn XC60 was zuiniger dan mijn D5 2.4 5 cilinder in de V70 die ik daarvoor had. Je zou verwachten dat je met een hogere auto gelijk of iets meer zou gebruiken, maar dat was niet zo. Erg fijn blok die 2 liter 5 cilinder, ik wil nooit meer anders.

Mijn huidige D4 2 liter 5 cilinder in de XC70 is weer wat zuiniger dan mijn XC60. Maar het zijn geen grote verschillen en mijn rechtervoet wil nog wel eens een eigen leven leiden. :-D
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

NielsPHEV schreef: 10.04.2021 - 09:41 Mijn ervaring is dat de d3 en de vea 4 cilinders in de praktijk echt zuiniger zijn dan de latere generaties d5 5 cilinders. De 163 pk oer d5 uit 2001 was overigens duidelijk zuiniger dan de schonere versies die later kwamen. BMW heb ik zelf geen ervaring mee maar ik begrijp van anderen dat die bijzonder spaarzaam zijn en he nog iets beter zouden doen da n de vea 4 cilinder diesels. Nu heb ik collega's die een nieuwe Volvo b4 diesel mild hybrid hebben die wagens doen het ook erg goed
De BMW diesels zijn erg spaarzaam. Heb ook een 2013 328i Xdrive gereden (de F31, dus met 2.0 liter 4 cilinder), deze viel mij qua verbruik erg tegen. Met moeite 1 op 11. Ik had daar wel meer van verwacht. Zoals gezegd.. de 320D doet het erg goed qua verbruik en ik wil soms best even gas geven. Stuurt heerlijk. Gemiddeld zit ik op 5.3l/100km. BC klopt behoorlijk.
RLdU3B
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 28.03.2021 - 22:08
Locatie: Driebergen

Hi ik ben ook sinds kort de trotse eigenaar van een mooie V60 D6 twin engine en wat rijd deze wagen voortreffelijk, vanaf de aankoop ( gekeurd door dekra) was als een van de weinige opmerkingen Volvo On Call service vereist.
Bij Serva in Amersfoort eea geregeld en bij thuiskomst geprobeerd de app te koppelen aan de auto. Zonder enig succes
Er blijft maar staan onvolledige registratie .
In de app staat mijn auto en als ik die dus wil koppelen gaat het bij stap 3/5 telkens weer mis.
Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen , ik heb al een keer de app geheel verweidend maar nog geen succes. Krijg dezelfde melding.
Grt Ray
Saab 9-3 / Jaguar XJR 4.2 V8 -360k -4/2000 / BMW 325ci 2.5 6cil - 325k-4/2002 / Volvo V60 D6 -......k- 11/2015
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

RLdU3B schreef: 30.04.2021 - 23:38 Hi ik ben ook sinds kort de trotse eigenaar van een mooie V60 D6 twin engine en wat rijd deze wagen voortreffelijk, vanaf de aankoop ( gekeurd door dekra) was als een van de weinige opmerkingen Volvo On Call service vereist.
Bij Serva in Amersfoort eea geregeld en bij thuiskomst geprobeerd de app te koppelen aan de auto. Zonder enig succes
Er blijft maar staan onvolledige registratie .
In de app staat mijn auto en als ik die dus wil koppelen gaat het bij stap 3/5 telkens weer mis.
Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen , ik heb al een keer de app geheel verweidend maar nog geen succes. Krijg dezelfde melding.
Grt Ray
Serva kan je helpen door de auto opnieuw te laten koppelen met de servers van Volvo. Ook heb je een abonnement nodig om de app te koppelen met de auto.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
RLdU3B
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 28.03.2021 - 22:08
Locatie: Driebergen

Sorry voor de wat late reactie maar dank ik zal langs serva gaan in afoort heb daar ook het abonnement al laten afsluiten
Saab 9-3 / Jaguar XJR 4.2 V8 -360k -4/2000 / BMW 325ci 2.5 6cil - 325k-4/2002 / Volvo V60 D6 -......k- 11/2015
Arnoud100
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14.03.2021 - 13:51

Nu 2 maanden de auto, en we zijn erg tevreden, ook met caravan geen enkel probleem.
16532F18-4330-4E43-8D71-C6DD120AEFAC.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Roy-Z
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08.08.2021 - 16:08

Hallo Volvo liefhebbers,

als ik dan ook mag inbreken en ervaringen vragen en wellicht delen.
Om eerlijk te zijn ben ik niet heel goed in afspeuren van fora en kom dus meestal niet bij de juiste informatie.
Ik zag deze vraag en dacht (aangezien het een beetje op mijn vraag lijkt) ik koppel hier bij aan.
Huidige situatie Volvo S60 D5 bj2006 en 487dkm op de teller, net ingereden heb ik mij door de kenners laten vertellen ;-)
Deze auto hebben we bijna 10 jaar in bezit en is vooral als werkpaard ingezet voor onze verhuizing en verbouwing, en dat is helaas ook te zien.
Ik rijd gemiddeld tussen de 30 en 40dkm per jaar (vooral werk)
Aangezien we met de verbouwing gelijk ook een aardig wat aantal zonnepanelen hebben geplaatst en mijn werkgever gul is met de laadpaal ben ik aan het kijken naar een V60 PIH.
Hoe werkt het trouwens met laden, heb ik een aparte groep nodig of kan ik in 220v inpluggen? En als ik een laadpaal zou willen hebben aan huis?
Het budget is niet al te ruim (zo rond de 10k met inruil) en ik zou graag in een summum (hebben we nu tenlsotte ook) rond toeren.
Ook een reden dat we naar V60 kijken is dat het laaggemak in de kofferbak toch wel een stuk handiger is.

Met het budget vermoed ik in een auto van rond 2014 te kunnen rijden met meer dan 200dkm op de teller, waarschijnlijk echter niet dealer onderhouden....dat zou een probleem kunnen zijn.
Nu zit hier in de buurt wel een Volvo tuner die aankoopkeuringen doet dus daar ga ik zeker langs.
Qua auto heeft de bazin des huizes nog wel een wens, interieur leer liefst in kleur creme of anders bruin.
Ik ben intussen benieuwd hoe de auto bij Arnoud100 bevalt en of ik misschien eens een keer bij iemand met een V60 PIH van rond 2014 die in de buurt van Arnhem woont een kijkje kan nemen voor ik proefritten ga plannen.
Welke range kunnen de accu`s nog leveren met een dergelijke leeftijd en km stand?

En uiteraard ben ik erg benieuwd naar de adviezen welke jullie kunnen geven.
Alvast bedankt voo het meedenken!

Groet
Roy
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Beste Roy. Ik zou als eerste nooit een V60 PIH kopen die NIET dealer is onderhouden. Deze auto’s hebben heel lang een probleem gehad met de airco pomp. Dat is altijd super opgelost door Volvo met een coulance regeling. Maar daar zit wel aan vast dat de auto dealer onderhouden moet zijn. Althans dat is wat er over wordt verteld. Inmiddels is dat probleem opgelost door de Pomp te vervangen bij de dealer met een (noem het maar) 2.0 procedure. Als die is gedaan is het probleem (lijkt het) opgelost. Dat is iets wat je zeker moet onderzoeken als je naar een V60 PIH gaat kijken of die al gedaan is.

Mijn auto komt uit 01-2014 en heeft nog (op de teller) 45 a 50 km range met een volle accu. Dat is nog steeds volgens de originele specificaties. Ik moet je eerlijk vertellen dat je dat in de praktijk moeilijk gaat halen maar dat is niets nieuws. Realistisch is het met alleen de accu en een snelweg stuk van 100 km/u zo rond de 30 a 35 km aan range. Dat is erg afhankelijk van je rij style. Meer is zeker mogelijk als je rustig rijd en niet al eerste bij het stoplicht weg wilt zijn.

Met je budget zal je vast een auto vinden maar misschien moet je niet te star zijn in je (of die van je vrouw) wensen pakket met de kleur van het interieur. Dat is nl meestal zwart. Op zich prettig omdat je daar het minst gebruikers vlekken of slijtage op ziet. Maar dat moet je zelf maar ontdekken. Verder moet je realiseren dat je naast het PIH gebeuren nog steeds in een Diesel rijd. Afhankelijk hoe lang je de auto wilt gebruiken kan dat in de toekomst wel op moeilijkheden komen te staan in steden. Maar dat is op dit moment nog koffiedik kijken. Ook de wegenbelasting is vanaf 2025 voor deze auto prijzig. Ook dat zal je al hebben uitgezocht lijkt mij.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze auto en hoop er nog lang in te kunnen rijden. Inmiddels staat hij op 212k bij mij en is 4 jaar (2de eigenaar ben ik) in mijn bezit. De auto is gekocht bij een lease opkoper maar wel 100% dealer onderhouden, en dat doe ik nog steeds bij de dealer. De auto is op dit moment technisch en optisch nog in perfecte staat. Dus daar zal het (qua kwaliteit auto/merk) niet aan liggen denk ik.
Succes met zoeken.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Een D6 is een heerlijke auto. Een laadpaal moet je altijd op een aparte groep laten afzekeren. Een laadkabel niet, maar daarvan is het nadeel dat je dan mogelijk maar op 6A kunt laden en dan duurt het laden dus zomaar 2x zo lang. Of dat in jou geval nadelig is kan ik niet bepalen, maar in mijn geval werkt dat niet om zoveel mogelijk elektrisch te kunnen rijden. 10K budget met inruil is m.i. niet ruim., vergeet niet dat de meeste PIH's met ex BTW prijzen op het internet staan. Een auto van 12K kost dan zomaar inclusief de BTW 14,5 duizend euro en 4,5K ga jij niet als inruil terugkrijgen..... Ik denk dat je blij mag zijn met 1-2K max. Bovendien stijgen de prijzen van de PIH de laatste tijd (net als andere auto's) en begint het aan de onderkant met 10K excl. BTW en dan hebben ze vaak al ruim 250 duizend of meer op de teller. Succes met zoeken!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Roy-Z
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08.08.2021 - 16:08

Dank voor de reacties 👍
Ik snap het verhaal van dealer onderhouden maar als het budget een beetje hapert moet je consessies doen (ook aan de kleur van het interieur)
Intussen zijn er 2 de revue gepasseerd.
1 van 2014 (summum) met 256dkm op teller voor in btw net over 10k. Helaas net verkocht (beige interieur)
1 van 2013 (summum) met 235dkm op teller, airco pomp vervangen grote beurt bij 230dkm (navraag gedaan bij Volvo Nederland) bruin interieur. Onder de 10k in btw ex inruil helaas vanmorgen verkocht.
Geduld en (ondanks de verbouwing) een beetje doorsparen wellicht en intussen maar de verkoop sites in de gaten houden.

Km stand ben ik niet heel er van onder de indruk als gezegd, met 487dkm op de teller rijden we vlotjes door de Italiaanse Alpen...altijd plezier gehad aan de s60 d5.
Keep you posted!
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”