Ik had links en rechts wel eens iets gelezen over problemen met de Polestar 2, maar dat waren vooral verhalen uit het laatste kwartaal 2020. Nog geen twee weken nadat ik mijn eigen Polestar heb opgehaald, stond ik gisteren ineens stil. Niet op een parkeerplaats, maar gewoon midden in Utrecht op een drukke straat ...
Ik kwam rustig aanrijden op een groen verkeerslicht waar een auto voor me net ging optrekken. Ineens een rode lichtrand om het bestuurdersdisplay en de auto stopt. Ik doe de waarschuwingslichten aan. Ik zet de pook in N. Ik zet de pook weer in D. De rode lichtrand wordt oranje en op het display verschijnt de melding dat ik eerst de stekker uit de auto moet halen. Ja, hallo, ik was al een kwartier aan het rijden dus die stekker zit er helemaal niet in! Dan maar op de Connect-knop gedrukt. Volgens de vriendelijke stem van Polestar Connect waren heel wat wachtenden voor me. Uiteindelijk kreeg ik een vriendelijke mevrouw aan de lijn die ook niet veel meer kon dan me vertellen dat ze een bergingsauto zou sturen. Balen!
Ondertussen is er een hoop getoeter achter me. Maar eens uitgestapt en een prachtig geel reflecterend hesje aangetrokken. Mensen schijnen niet te begrijpen dat je niet voor je lol met waarschuwingslichten aan voor een groen verkeerslicht staat. Dus ben ik als een verkeersregelaar alles om mijn auto gaan leiden. Toen het verkeer zichzelf regelde, ben ik gaan nadenken over een oplossing ...
1) Klepje van de laadopening openen. Daar zie ik een oranje licht. Dat hoort niet. Stekker van de laadkabel erin gestopt. Even wachten. Op de ontgrendelingsknop gedrukt. Stekker eruit. Nog steeds een oranje licht. Geen succes dus.
2) Alle deuren en kleppen dicht en de auto op slot gedaan. Door het raam gekeken tot het display uit ging. Auto weer open gedaan.Weer een oranje lichtgevende rand op het display. Dat was dus ook geen succes. Dan maar wachten op de bergingsauto en ondertussen het verkeer in goede banen leiden.
Na ongeveer een half uur, maar weer eens de auto geopend. Nu ineens wel het normale display. Geen rode rand, geen oranje rand, gewoon zoals het hoort. De pook in D en zowaar, hij doet het weer! Snel de auto van de weg af op een parkeerplaats gezet. Toch maar wachten op de berger, die aan kwartier later arriveert.
Afijn, auto wordt afgevoerd. Ik krijg een vervangende auto mee (Volvo V90 T4) en door naar huis. Nu afwachten op bericht van Polestar over hoe dit opgelost gaat worden. Niet echt een fijn begin met deze (verder prachtige) auto
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Polestar 2.
Herkent iemand deze situatie?
Grtz, Bas
En toen stond ik stil ...
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7180
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Das mooi r*k.... wel fijn dat je m weer aan de praat kreeg, maar toch eerst de oorzaak maar boven tafel zodat je niet nog een keer dezelfde storing krijgt.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2652
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Ik meende dat dit probleem bij de laatste update opgelost was, maar kennelijk niet dus. De workaround is met dat bekende draadje waar hier al eerder over geschreven is. Op de een of andere manier blijft een van de communicatie pennen in de stekker aansluiting signaal zien. Je moet die pen even verbinden met de massa pen en dan kun je weer rijden.
Zelf heb ik het probleem niet gehad, maar heb voor de zekerheid wel zo’n snoertje gemaakt en in de auto gelegd. Just in case.
Zelf heb ik het probleem niet gehad, maar heb voor de zekerheid wel zo’n snoertje gemaakt en in de auto gelegd. Just in case.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- 7th Gear member
- Berichten: 6606
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Sprak vanmorgen een kennis welk ook een Polestar 2 rijdt. Is al meerdere malen spontaan stil te komen staan. Zelfde probleem. Na enkele minuten gewoon weer rijden.
Iets met onbetrouwbare software?
Iets met onbetrouwbare software?
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 20305
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Donders, voak bin ie te bange..mga1600 schreef: ↑14.04.2021 - 15:55 Ik meende dat dit probleem bij de laatste update opgelost was, maar kennelijk niet dus. De workaround is met dat bekende draadje waar hier al eerder over geschreven is. Op de een of andere manier blijft een van de communicatie pennen in de stekker aansluiting signaal zien. Je moet die pen even verbinden met de massa pen en dan kun je weer rijden.
Zelf heb ik het probleem niet gehad, maar heb voor de zekerheid wel zo’n snoertje gemaakt en in de auto gelegd. Just in case.
Als ik zie hoe spastisch dealers omgaan met service van de PIH, veilige work space, alles afgezet met bordjes en lint als ze met elektra aan de slag gaan, dan is zo'n doorlus best een dingetje.
Krijg een tik van 400volt en je hoeft je niet meer te scheren, dat valt dan van zelf uit.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- dan_nu_een_polestar
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:48
De auto is door de berger van Utrecht naar de lokale Volvo-garage hier in Arnhem gebracht. Daar hebben ze het systeem uitgelezen en daaruit bleken twee dingen: 1) er was een hele lijst van foutmeldingen en 2) de software was niet up-to-date. Ik heb mijn auto weliswaar per 1 april in bezit, maar hij was al op 31-12-2020 op kenteken gezet. Kennelijk heeft Polestar niet de moeite genomen om de software in de tussentijd te updaten voordat ze de auto aan mij leverden. Als dat zo is, dan is dat toch redelijk slordig (understatement).
- Kick
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
- Locatie: Aan boord van de Kasper Ohm
Waar is die tijd dat je met een klap van een hamer op de startmotor je auto weer aan de gang kreeg...
Als ik dit topic zo lees dan denk ik werkelijk waar gaan we naartoe met halfbakken auto's, waardeloze service en klauwen met geld. Ik ben een echte Volvo fan maar door dit soort zaken word mijn liefde wel steeds een stukje minder.
Als ik dit topic zo lees dan denk ik werkelijk waar gaan we naartoe met halfbakken auto's, waardeloze service en klauwen met geld. Ik ben een echte Volvo fan maar door dit soort zaken word mijn liefde wel steeds een stukje minder.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Wees maar blij dat ie op 31-12 op kenteken is gezet ! Als de wagen pas op 01-04 is geleverd is het inderdaad niet fraai dat men niet een geupdate voertuig heeft afgeleverd. Ook niet zo slim want het bergen, vervangend vervoerd e.d. is heel veel duurder. Mag toch hopen dat er sprake is van een vergissing.dan_nu_een_polestar schreef: ↑15.04.2021 - 21:48 De auto is door de berger van Utrecht naar de lokale Volvo-garage hier in Arnhem gebracht. Daar hebben ze het systeem uitgelezen en daaruit bleken twee dingen: 1) er was een hele lijst van foutmeldingen en 2) de software was niet up-to-date. Ik heb mijn auto weliswaar per 1 april in bezit, maar hij was al op 31-12-2020 op kenteken gezet. Kennelijk heeft Polestar niet de moeite genomen om de software in de tussentijd te updaten voordat ze de auto aan mij leverden. Als dat zo is, dan is dat toch redelijk slordig (understatement).
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19992
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Een niet echt handige actie inderdaad om, ondanks dat het een 31-12 kenteken is, deze auto zonder updates op 1-4 te overhandigen. Exact wat Niels zegt. Zeer slordig van de afleverende partij.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 20305
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Bij sommigen is de doorloopsnelheid(met 2 man aan 1 auto werken) belangrijker dan dingen met aandacht doen, zie het als dozen schuiven.
Klant met product niet voor op, maar snelheid omwille van marge, best wel niet netjes om dit soort dingen niet te checken voordat je de klant het product meegeeft.
Kan mij levendig voorstellen hoe er staat in een drukke straat voor het verkeerslicht terwijl het ding niets meer doet en dat alles omdat de update's er niet op zijn gezet.
Klant met product niet voor op, maar snelheid omwille van marge, best wel niet netjes om dit soort dingen niet te checken voordat je de klant het product meegeeft.
Kan mij levendig voorstellen hoe er staat in een drukke straat voor het verkeerslicht terwijl het ding niets meer doet en dat alles omdat de update's er niet op zijn gezet.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41611
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Wellicht ter aanvulling, het betreft hier een Polestar, en dat is geen VolvoKick schreef: ↑16.04.2021 - 05:32 Waar is die tijd dat je met een klap van een hamer op de startmotor je auto weer aan de gang kreeg...
Als ik dit topic zo lees dan denk ik werkelijk waar gaan we naartoe met halfbakken auto's, waardeloze service en klauwen met geld. Ik ben een echte Volvo fan maar door dit soort zaken word mijn liefde wel steeds een stukje minder.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3473
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
De navigatie was niet voorzien van de laatste update bij aflevering van mijn Volvo Selekt occasion. Achteraf is dat peanuts vergeleken met deze blunder.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Kick
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
- Locatie: Aan boord van de Kasper Ohm
Dank je Ben, dat had ik niet goed gelezen. Maar dat neemt mijn mening over de huidige elektrische auto's niet wegBen schreef: ↑16.04.2021 - 11:36Wellicht ter aanvulling, het betreft hier een Polestar, en dat is geen VolvoKick schreef: ↑16.04.2021 - 05:32 Waar is die tijd dat je met een klap van een hamer op de startmotor je auto weer aan de gang kreeg...
Als ik dit topic zo lees dan denk ik werkelijk waar gaan we naartoe met halfbakken auto's, waardeloze service en klauwen met geld. Ik ben een echte Volvo fan maar door dit soort zaken word mijn liefde wel steeds een stukje minder.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8286
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ach in de jaren ‘70 stonden wij op dag 1 na aankoop van een nieuwe Citroen GS Pallas ook stil op een 4 baans weg.
Komt wel goed
Komt wel goed
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Bijzonder vervelende situatie, zeker in een druk centrum kan ik mij zo voorstellen..
Hier nochthans geen problemen, behalve het alarm wat 's morgens vroeg spontaan afging in oktober 2020, nadien al bijna 10.000km zonder problemen kunnen maken.
Hier nochthans geen problemen, behalve het alarm wat 's morgens vroeg spontaan afging in oktober 2020, nadien al bijna 10.000km zonder problemen kunnen maken.
- dan_nu_een_polestar
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:48
Ondertussen weer een week probleemloos kilometers gemaakt.
Alleen nu brandt het logo in de pook soms wel en soms niet. Kan er nog niet echt een logisch patroon in ontdekken.
Alleen nu brandt het logo in de pook soms wel en soms niet. Kan er nog niet echt een logisch patroon in ontdekken.
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Dat is inderdaad wel een blunder om de auto zo af te leveren! Ik rijd nu sinds oktober in de Polestar en heb een radar in de achterbumper die bij aflevering niet goed was (waarschuwing in de spiegels werkte hierdoor niet) nog geen enkel probleem gehad.
Ik heb nog nooit zo'n fijne auto gehad en ik stap nog elke dag met een dikke grijns in mijn Polestar!
Ik heb nog nooit zo'n fijne auto gehad en ik stap nog elke dag met een dikke grijns in mijn Polestar!
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Je kunt 'm ook omkeren; Zet een EV eens naast een ouderwetse automobiel. Dan vraag je jezelf plots af waarom je anno 2021 nog in een onnodig mechanisch complex, inefficiënt, rumoerig en vervuilend voertuig wilt rondrijden, tenzij je fan bent van het spekken van de staatskas met brandstofaccijns natuurlijk.Kick schreef: ↑16.04.2021 - 05:32 Waar is die tijd dat je met een klap van een hamer op de startmotor je auto weer aan de gang kreeg...
Als ik dit topic zo lees dan denk ik werkelijk waar gaan we naartoe met halfbakken auto's, waardeloze service en klauwen met geld. Ik ben een echte Volvo fan maar door dit soort zaken word mijn liefde wel steeds een stukje minder.
Want geloof me, ook klassieke auto's hangen vol met sensoren, hebben plenty softwareglitches en hebben daarnaast ook nog een enorme berg aan mechanische onderdelen binnen de motor en versnellingsbak die aan slijtage onderhevig zijn en allemaal stuk kunnen.