De V70 D4 en de V90 D4 mogen allebei 1800KG trekken. Ik hoef geen dikke waardes ik wil alleen wat meer NM om het zaakje smoother in beweging te krijgen. Dat de banden sneller zouden slijten heeft te maken met jouw rechtervoet en niets anders dan dat. En als dat zo is, dan so be it... toch?diesel01 schreef: ↑29.04.2021 - 10:23 Oke, bijzonder omdat de dynamic straffer is geveerd maar dat je hem toch los vind.
De V70 is natuurlijk niet te vergelijken met de V90 die lange doordraaiers opvreet, helemaal met 255 rubber, gas rustig loslaten in zo'n bocht brengt hem ook niet uit het spoor en dat is met een V70 toch echt anders.
Ik meen mij ook te herinneren dat de V70 D4 200kg minder mag trekken dan de V90 D4, 1600kg tegen 1800kg.
De D4 kan via tuning naar dikke waardes worden gezet, de vraag is of je het kwijt kunt op de voorwielen en zo ja heb je even vaker een setje voorbanden nodig.
Kiek dat is mooi nieuws. Gelijke ervaring dus. Gegeven is dus nu wel dat er extra NM in gaan komen. Polestar of Obbe of Rica of ........ We zullen zien. Het moet wat mij betreft 'veilig' zijn en niet op het randje.Volvo-Cees schreef: ↑29.04.2021 - 23:57 Ik heb mijn Fendt 540 van zo’n 1600 kg getrokken toen mijn V70 D4 nog standaard was, en dat deed hij prima. Vorig jaar de Polestar kuur laten doen, en toen deed hij nog beter, net effe wat lekkerder door meer koppel... echt een aanrader.
De 5e versnelling is idd weinig bruikbaar, zeker in NL met 90km. Soms in Duitsland met 100/105 km wel even bruikbaar.
Qua stabiliteit ben ik zeer tevreden, maar zorg er ook altijd voor dat mijn auto lekker zwaar is.
In de V90 had ik ook Polestar zitten. DIK tevreden mee. Schakelpatroon vd automaat bak ging zeer plezierig. Om dit Fendtje vd plek te krijgen dat deed de V90 (bijna) niks.E.T. schreef: ↑30.04.2021 - 12:04 Ik ben erg te spreken over de Polestar tuning. En misschien niet eens zo zeer door de (geringe) koppeltoename maar meer het schakelgedrag van de automaat....... maarja daar heb je niets aan.
Het viel me wel op hoe veel makkelijker de auto nu op snelheid komt met het knausje van 1700 kg erachter sinds die getuned is. Lastig te zeggen of dat nu komt door het koppel, de bak of de combi van die beiden.
Stabiliteit is bij deze V70 nog nooit een issue geweest, Knausje volgt mooi. Auto ook amper beladen (koelbox, wat gereedschap en een Parson Russel van 7 kg) Zorg altijd wel voor meer dan voldoende kogeldruk.