Ronald's V90 T5 inscription Crystal White Pearl

De nieuwe generatie S en V90
Gebruikersavatar
decorsa
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.03.2021 - 05:16

Hallo,


Mijn V90 ook maar eens voorstellen. Het is een T5 inscription in Crystal White Pearl met zwart leer met 51k op de teller. De vorige eigenaar heeft er goed zorg voorgedragen want de auto verkeerd in nieuwstaat en ruikt van binnen zelfs nog nieuw, zelfs geen krasje op de 20"velgen. Ik heb mijn grote liefde opgegeven voor deze dus het zou niet zomaar een V90 worden.

Mijn vorige auto was een BMW F10 523i bj2010. Optisch heb ik deze auto volledig naar mijn zin gezet. Standaard bumpers vervangen door M-pakket met M-performance voorlip, zijschort extenties, kofferspoilertje en diffusser. Bilstein b12 sportline verlagings set met 19'' velgen. Zelf gewrapte dubbelspijls grill en sportuitlaat. Met 3 opgroeiende kinderen en sinds 2 maanden een hond erbij is een berline niet de meest praktische keuze. De 1 serie van de vrouw is goed genoeg voor korte trips naar het bos. We willen met de hond vaker dagtrips naar zee maken en op vakantie gaan dus overschakelen naar een stationwagon was een logische keuze. Geen BMW meer want met de F10 toch redelijk wat problemen/hoge kosten gehad en kwalitatief minder dan de vorige generaties. De nieuwe generatie G31 zou beter moeten zijn maar het vertrouwen heeft toch een flinke deuk opgelopen en het model vind ik helemaal niet mooi. Audi en Mercedes zijn niet mijn merken qua modellen. Andere merken ook bekeken maar toch bijna allemaal met een te kleine motor waardoor ik er minder vertrouwen in heb met een caravan trekken. Het hoeft allemaal geen probleem te zijn maar heb toch liever een zwaardere motor.

Via een vriend uitgekomen bij Volvo. Hij had een volvo V60 T6 R-design MY2020 gekocht en na een leuk testritje was ik zeer verbaasd en onder de indruk van Volvo. Na het bekijken van vele Youtube filmpjes over de V60-V90 en vergelijktesten tussen de 3 Duitsers en de Zweed was ik overtuigd dat Volvo mijn volgende auto ging worden. Een V90 voor de extra ruimte toz van de V60 met 3 kids en hond.
Dus de zoektocht was begonnen met een paar harde eisen zoals: min T5, sportstoelen vol elektrisch met geheugen, stoel- en liefs stuur verwarming, vol ledere bekleding, drive mode knop, achteruitrij camera, af fabriek wegklapbare trekhaak, liefs een goed geluidssysteem, tot max 100k km gelopen. Door het eisenpakket was mijn keuze redelijk beperkt en de zoektocht zou waarschijnlijk lang(er) gaan duren. Aangemeld op dit forum en beginnen lezen over de ervaringen met de V90. Meerdere V90 gaan bekijken maar vaak toch 1 of meerdere eisen niet aanwezig of mindere staat dus het voelde niet goed. Dan maar eens de max aantal km verhogen en daar stond een zwarte met wit leer ( mijn favoriete kleuren combinatie ) met alle gewenste opties maar met 101k km. Die 1k km extra gaan het niet maken dus garage gebeld en zitten mailen over de eventuele inruil.
In die week krijg ik een melding '' er is een nieuwe volvo V90 toegevoegd " en daar stond die dan, een witte met zwart leer met maar 55k KM, alle gewenste optie en nog veel meer. Gebeld en gemaild met de garage van de witte en gelijk een afspraak gemaakt voor een bezichtiging, de zwarte was een uur verder rijden dus als we er niet uitkwamen met de garage van de witte dan doorrijden naar de zwarte. Daar stond hij dan in volle zon en het enige wat mijn vrouw en ik dachten was " wauw " wat een plaatje. Nooit gedacht dat ik een witte zou kopen maar het totaal plaatje klopt gewoon. Testrit en gesprek werd afgesloten met een elleboogbump en handtekening. De terugreis ging met gemengde gevoelens want ik zou mijn droom moeten achterlaten maar ik kreeg er wel iets moois voor terug. Ook nog nooit een auto met zoveel opties gehad dus dit verlichte het leed enig sinds. Na een week wachten was het dan zover. Enorm genoten van de laatste rit met de BMW in de ochtend zon en een lekker muziekje op de achtergrond. Met een traan afscheid genomen van de BMW om over te gaan naar het nieuwe hoofdstuk.

Het nieuwe hoofstuk:

V90 MY17 T5 inscription Crystal White Pearl
vol leder zwart
Winter pro pack
light pack
versatility pro pack
uitbreiding xenium pack
sensus navigation pack bowers & wilkins
luxury seat pack
keyless entry
intellisafe surround
20" zomervelgen en 19" wintervelgen
weg klapbare trekhaak

Bevindingen tot nu toe:
- De auto rijd heerlijk, de motor is krachtig en stuurt direct dankzij de 20" velgen. Het is geen sportwagen maar hij voelt zeker niet aan als groot en lomp en voordat je het in de gaten hebt rij je al snel boven de max snelheid. Drive mode comfort is te zacht afgeveerd en dynamisch is lekker stug maar daar blijft de automaat weer te lang hangen in de hoge toeren dus individual mode ingesteld op comfort maar vering op dynamisch en stuurbekrachtiging op midden. Heel erg blij dat je ook een individual drive mode kan instellen. Tja, de automaat waar al zoveel overgeschreven is en de polestar tuning een goede oplossing zou zijn komt die er dus aan. De extra PK en NM niet echt nodig maar wel leuk. De Pirelli banden met VOL aanduiding presteren ondermaats vind ik, zeker met harder optrekken en in de regen. Aangezien ik ook de polestar tuning wil laten doen kan ik niet afkomen met ook nog nieuwe banden dus wat vaker hard optrekken dan zijn ze zo versleten en dan moet ik wel nieuwe. Keuze word dan michelin maar welk type weet ik nog niet. Het rijden met caravan bevalt goed als de ophanging in dynamisch staat, comfort is te zacht.
- Het interieur is mooi en simpel, alles voelt degelijk aan. Het motief van het dashbord bekleding vind ik geweldig. De sportstoelen zitten goed alleen mochten iets meer om het lichaam zitten. Stoel- en stuurverwarming werken prettig. De lende massage functie vind ik het prettigst, de rest is te overdreven en erg storend tijdens het rijden. Interieur verlichting is erg rustgevend en zeker niet storend zoals sommige andere merken. Lekker veel licht inval door het panoramadak en heerlijk genieten met het dak open. Het digitaal dashbord is overzichtelijk maar mis alleen de motortemp en/of olietemp meter. Door het Head up display hou je meer oog contact met de weg. Het design van het Bowers&wilkins audiosysteem in het interieur is erg mooi en het geluid wat er uit komt is toch een klasse appart. Erg blij dat ik door heb gezet om deze optie er zeker bij te hebben.
- Het sensus systeem werkt snel, overzichtelijk en veel instelmogelijkheden. Dingen die je meest nodig hebt zijn snel bereikbaar al mis ook wel een simpele fysieke knop voor sommige dingen. Navigatie werkt goed voor die paar keer dat ik het heb gebruikt en erg fijn is ook dat je de kaart in het dashbord kan zien en de pijlen in het headup display. Het beeld van de 360 graden camera is goed maar vergeet vaak dat ik het heb tijdens het parkeren. Een aantal dingen zijn automatisch ingesteld zoals stoel- en stuurverwarming aan onder een bepaalde temp, zonnescherm automatisch dicht bij tropische temp. Het zijn van de kleine dingen die het allemaal net wat aangenamer maken, wat zijn we toch erg verwent met de technologie van tegenwoordig. Nooit gebruik gemaakt van profiel keuze bij BMW maar in de Volvo direct aangemaakt omdat er zoveel keuze is aan instellingen.
- De rij- en veiligheidssystemen zijn prettig zoals blis, verkeersbord herkenning, lane keep assist, pilot assist en er zullen er nog zijn. Botsherkenning is prettig bij het uitparkeren bij slecht zicht maar is soms wel storend tijdens het rijden. Een paar keer gehad dat het systeem in werking trad terwijl er niks aan de hand was, wanneer een auto langs de weg stond geparkeerd en kwam uitrijden en een keer in een bocht bij een tegenligger wat wat kort op de middenlijn reed. Het vraagt ook zeker ( terechte ) aanpassingen van mijn kant bij bepaalde situaties. Pilot assist en adaptieve cruise controle maken het rijden op de snelweg wel prettig, zelfs zo prettig dat ik, op de terugweg na ophalen van de auto, een opmerking kreeg van mijn broer of ik op de weg wilde letten ipv zolang op het scherm te kijken naar instellingen. De led koplampen ( prachtig dagrijverlichting design ) met actieve bochtverlichting zijn toch wel weer een stap omhoog tov xenon koplampen. De led verlichting geeft een rustig lichtbeeld en lijkt een groter bereik te hebben waardoor het allemaal net dat extra geeft. De actieve bochtverlichting is zelfs door mijn vrouw vanuit de passagiersstoel opgevallen tijdens het rijden.

grootste pluspunten voor mij:
- headup display
- individual drivemode
- Bowers&wilkins audiosysteem
- Vele instelmogelijkheden
- stuur verwarming
- uitgebreide veiligheidssystemen

min punten voor mij:
- last van Torque steer ( hopelijk met michelin minder last )
- automaat ( hopelijk verbetering na Polestar tuning )
- botsherkenning soms te gevoelig
- sport stoelen geven net te weinig zijsteun
- geen water- of olie temp meter
- vensters stoppen met sluiten bij openen deur en contact af ( weet niet of dit eventueel uit te coderen is via carly app ofzo )

geplande mod's:
- sport pedalen
- hoofdsteun kussen
- hondenhek
- volledige detailbeurt met glasscoating
- polestar tuning
- nieuwe kentekenplaathouders
- type aanduiding op kofferdeksel verwijderen

waarschijnlijke mod's
- exterieur stylingskit
- verlagings set ( puur voor optische redenen maar vind het erg duur en wil niet de adaptieve regeling verliezen )

Ik vergelijk de Volvo met de ingeruilde BMW en moet toegeven dat sommige dingen toen al beter geregeld waren bij de BMW zoals de automaat, comfortstoelen ( zeer goede stoelen ). De originele ophanging van de BMW vond ik ook al te zacht daarom heb ik er een verlagingsset onder geplaatst, meer voor de rijeigenschappen maar optisch vond ik de auto mooier liggen hierdoor. Daarom ben ik zo blij dat ik de ophanging van de Volvo kan instellen. Ik ben niet gaan kijken/ testrijden met de BMW G31 want voor de prijs wat ik voor de Volvo betaald heb krijg je een basis model BMW of eentje met een paar extra opties en veel meer KM. De Volvo vind ik veel strakker en mooier van design dan de nieuwe modellen van BMW. De opties van de Volvo heb je ook bij BMW en waarschijnlijk hebben ze sommige dingen beter voor elkaar hebben maar daarom betaal je ook voor meer voor een BMW.
De meeste vrienden vonden het maar raar en geloofde mij niet dat ik de BMW had ingeruild voor een Volvo. De gene die de Volvo nu hebben gezien begrijpen wel waarom ik ben overgestapt. Veel positieve reacties van vrienden en zelfs van vreemde, bij winkels of in de wijk, die wat met verhalen komen van vroeger dat ze ook Volvo hebben gereden enzo. Het maakt wat los bij de mensen zo een Volvo.

Om mijn verhaal in het kort te vertellen. Ik mis mijn oude liefde maar ik geniet iedere dag van de Volvo en kan het nog steeds moeilijk geloven. Bij het weglopen word er telkens even achterom gekeken en met een smile verder gelopen. Hij is comfortabel maar sportief genoeg. Het is heerlijk vertoeven in de auto mede door het geweldige audiosysteem. Meerdere opties wat het rijden veiliger en aangenamer maken. Tuurlijk zijn er een paar min puntjes want geen enkele auto is perfect maar die kunnen de pret niet drukken.

Een paar plaatjes bij het toch wel lange praatje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Eddieh
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 24.01.2021 - 17:04
Locatie: Den Haag

Gefeliciteerd met een zeer mooi exemplaar!!!
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Welkom, leuk verhaal en weer een prachtige V90 erbij op het forum! Wit staat 'm erg goed.

Herken ook veel; hiervoor een 535i touring en F31 gehad en die liefde voor BMW zal ook nooit helemaal weggaan (misschien keer mooie Z4 erbij ;-) ), maar geen moment spijt gehad van de V90.

Torque steer: same here (misschien heb je onderwerp hierover gezien). M'n Pirelli's gaan waarschijnlijk volgende maand voor Michelin PS4S worden vervangen, zal laten weten of het tot verbetering leidt. Bilstein shocks, andere rubbers en verbeteren stijfheid worden deel II van onderstel upgrade.

Ga je topic volgen! Groeten
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Gefeliciteerd, leuk verhaal en je enthousiasme voor de V90 kan ik heel goed begrijpen. Veel plezier met de auto helemaal naar het zin maken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Welkom en bedankt voor de uitgebreide introductie. Veel plezier met je V90!
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
C30BlackStone
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
Locatie: Amersfoort

Welkom! En wat een uitgebreide introductie. Top! Heel veel plezier met deze prachtige V90!
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Electric Silver Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Flame Metallic Red | Volvo S90 T5 Inscription Electric Silver Metallic | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 |
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Een erg mooie V90, die polestar zou ik zeker doen maakt de T5 echt lekkerder.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27000
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Wat een ontzettend leuk introductieverhaal van de V90.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1356
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Welkom en veel plezier in je prachtige witte koets
2023: XC60 T8-AWD-Recharge Ultimate Dark. 2020: XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription - Polestar engineered
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3039
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Hallo,
Mooi verhaal en weer een trotse V90 er bij.
Kan me helemaal vinden in je verhaal, erg herkenbaar. Zeer veel in te stellen en fijn aan te passen. Dit nieuwe Volvo dna staat duidelijk op hoger plan.
Ja en wit, had ook eerst niet mijn voorkeur, maar zo in Inscription metallic - Crystal pearl een zeer levende kleur.

Ik heb de Polestar upgrade ook achteraf laten uitvoeren, erg blij mee.
Ben ook een ‘Michelin’ man, maar van de PZero’s eigenlijk geen last. Misschien dat AWD wat uit maakt.

Veel fijne kms!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
decorsa
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.03.2021 - 05:16

Bedankt allemaal, het verhaal is wat langer geworden dan ik eerst had gedacht.
De polestar tuning komt eraan maar even kijken of we hem kunnen doen tijdens de actie.
Gebruikersavatar
decorsa
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.03.2021 - 05:16

RZA schreef: 09.05.2021 - 08:22 Welkom, leuk verhaal en weer een prachtige V90 erbij op het forum! Wit staat 'm erg goed.

Herken ook veel; hiervoor een 535i touring en F31 gehad en die liefde voor BMW zal ook nooit helemaal weggaan (misschien keer mooie Z4 erbij ;-) ), maar geen moment spijt gehad van de V90.

Torque steer: same here (misschien heb je onderwerp hierover gezien). M'n Pirelli's gaan waarschijnlijk volgende maand voor Michelin PS4S worden vervangen, zal laten weten of het tot verbetering leidt. Bilstein shocks, andere rubbers en verbeteren stijfheid worden deel II van onderstel upgrade.

Ga je topic volgen! Groeten

De 535i is een beest van een motor, zelf nooit gehad maar wel vaker gepassagierd. Zelf wel steeds 6cyl gehad in de E46 coupe 320ci, E61 530i en dan de F10 523i. Ik mis het heerlijke 6cyl geluid. Mijn vrouw rijdt in een F20 118i, een 4cyl turbo en dat rijd ook wel lekker. De liefde zal altijd wel blijven en een Z4 ( wel de LCI ) zou een leuke weekend auto zijn voor als we wat ouder zijn.
Ik heb het topic mbt torque steer gelezen. Het is niet zo dat ik ieder stoplicht volgas geef maar wil wel proberen het probleem te verminderen. Banden ga ik ook zo snel mogelijk wisselen. Verlagingsset zal waarschijnlijk van heico worden als ik ga wisselen maar dit is best prijzig 1600euro voor 2 veren en softwarematig kastje voor de luchtveren. Bilstein zal het niet worden ivm luchtveren achter en weet niet wat mogelijk is mbt andere schokbrekers achter. Rubbers en stijfheid is ook een idee maar er word vrij weinig gemaakt voor de V90. Heb je topic van de V40 en V90 ook gezien, blijft toch leuk om je auto te personaliseren en zal denk ik nooit weg gaan bij mij althans niet. Ik hou jou topic en het topic mbt torque steer zeker in de gaten.
Gebruikersavatar
decorsa
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.03.2021 - 05:16

PGV90 schreef: 10.05.2021 - 21:00 Hallo,
Mooi verhaal en weer een trotse V90 er bij.
Kan me helemaal vinden in je verhaal, erg herkenbaar. Zeer veel in te stellen en fijn aan te passen. Dit nieuwe Volvo dna staat duidelijk op hoger plan.
Ja en wit, had ook eerst niet mijn voorkeur, maar zo in Inscription metallic - Crystal pearl een zeer levende kleur.

Ik heb de Polestar upgrade ook achteraf laten uitvoeren, erg blij mee.
Ben ook een ‘Michelin’ man, maar van de PZero’s eigenlijk geen last. Misschien dat AWD wat uit maakt.

Veel fijne kms!
Moet toegeven als mijn vriend geen volvo had gehad en ik de testrit niet had gemaakt was het denk ik geen volvo geworden ondanks het design heel erg mooi is. Met oudere volvo's niet gereden maar de nieuwe generatie is echt wel top. Ben erg blij met de kleur, als het het gewone wit zou zijn had ik de auto ook wel gekocht want het gewoon een zeer complete auto maar Crystal White Pearl brengt de auto meer tot leven. Iedereen ziet en vraagt ook of het een speciale kleur/tint wit is en dan antwoord ik ook met een grote smile: ja, het is Crystal White Pearl. haha
AWD helpt zeker en vast, misschien dat de volgende ook een AWD word. Ik vind de Pirelli's ondermaats presteren. Heb niet alleen bij flink optrekken last van torque steer maar ook nog eens last van slippende wielen. Het voelt bijna als hobbelen wat natuurlijk ook niet helpt tegen cuppen van de banden en trillingen waar ze al zo gevoelig voor zijn. Bij wat meer snelheid in de bochten voel ik de auto schuiven, met de zelfde snelheid met de BMW had ik geen last maar deze lag natuurlijk ook nog op sport ophanging en michelin. We beginnen eens met nieuwe banden en kijken dan verder. Winterbanden heb ik altijd Bridgestone en moet zeggen dat ik er altijd tevreden mee was, deze liggen nu ook als zomerband op de 1 serie van mijn vrouw. Het is wel zo dat ik in de winter maanden en in de regen sowieso rustiger rij.
JSSL
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11.05.2021 - 22:50

decorsa schreef: 12.05.2021 - 11:14 Bedankt allemaal, het verhaal is wat langer geworden dan ik eerst had gedacht.
De polestar tuning komt eraan maar even kijken of we hem kunnen doen tijdens de actie.
Hi decorsa,

Zelf ook binnenkort eigenaar van een Volvo V90 T5, maar dan een échte witte ;). Erg gave kleur die Crystal Pearl White. Die had ik nog niet gezien.

Nu gaf je aan dat er mogelijk acties voor de Polestar tuning zijn. Worden die centraal gecommuniceerd bij Volvo of kan dit per dealer verschillen? Ik zit er zelf nu ook naar te kijken, maar 995 euro is nog een aardig bedrag.

Met vriendelijke groet,
Jarno
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3039
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Meestal rond de zomer in de aanbieding voor 200 eur minder.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Greatwhite
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 19.02.2021 - 18:07

Goede kleur mooie specs!
Gebruikersavatar
decorsa
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.03.2021 - 05:16

JSSL schreef: 12.05.2021 - 14:08
Hi decorsa,

Zelf ook binnenkort eigenaar van een Volvo V90 T5, maar dan een échte witte ;). Erg gave kleur die Crystal Pearl White. Die had ik nog niet gezien.

Nu gaf je aan dat er mogelijk acties voor de Polestar tuning zijn. Worden die centraal gecommuniceerd bij Volvo of kan dit per dealer verschillen? Ik zit er zelf nu ook naar te kijken, maar 995 euro is nog een aardig bedrag.

Met vriendelijke groet,
Jarno
Hi,

Wist zelf ook niet dat er 2 verschillende soorten wit waren. Kwam er pas achter op het forum. Hij staat gewoon goed in wit.
995 euro is inderdaad net wat te veel. Weet niet of de korting landelijk is geregeld of niet.
Rica tuning geeft ook een korting als je de ECU en transmissie tuning samen laat doen. 50% korting op de transmissie tuning zie ik op de website dus samen rond 870euro. Heb ook zitten denken om de tuning bij obbe tuning te doen ( doet volgens mij niet de transmissie ) en transmissie bij ricca kom je samen uit rond 700 euro. Rica heeft een verdeler bij mij in de buurt en obbe tuning is 1.5 uur rijden dus het prijs verschil is wel het overwegen waard.
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Als garantiebehoud geen criterium is (waardoor veel mensen voor Polestar kiezen, plus de betere bak eigenschappen) dan kun je ook nog bij BR Performance kijken. Ik kom daar al vele jaren en zijn uiterst kundig en vriendelijk. En je hebt een rollenbank meting voor- en achteraf. Zij gaan voor mij tzt de Polestar tune verder 'uitbouwen'; hoop met de nieuwe intake en intercooler dan naar de 300pk te gaan (wat ook wel echt m'n max is, en ook die van de turbo denk ik ;-) ).
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
decorsa
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.03.2021 - 05:16

BR Performance heb ik ook overwogen om inderdaad een rollenbank meting voor en na. BR Performance doet toch alleen maar de ECU en niet de bak?
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Klopt volgens mij ja
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”