Welke OBD2 adapter en software best aanschaffen?

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Plaats reactie
Reinout#
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28.02.2017 - 21:32
Contacteer:

Bij mijn laatste bezoek aan de garage gaf mijn 2014 XC60 D5 een aantal niet actieve foutmeldingen op de verstuivers (en 1 actief) en nog enkele anderen op o.a. het keyless systeem.

Qua motor loop lijkt alles 'normaal' - misschien is het verbruik wat hoger (moeilijk te zeggen met een auto die zo wind-gevoelig is qua verbruik). Het Keyless systeem is wel 'vervelend'. Soms gaat de achterklep na 10x 'open klikken' pas van de ontgrendeling.

Om een beter beeld te krijgen of/wat er mis is, wil ik graag de auto zelf kunnen uitlezen nu de codes in de garage gereset zijn. Er zijn vele ODB2 adapters en software met vele prijzen. Ik vond in andere topics 'Car Scanner Pro' al voorbijkomen en op de Car Scanner site raden ze de vrij goedkope Viecar Bluetooth 4 adapter aan.

Welke ODB tool & software zijn aan te raden?

Alvast dank voor de tips!
Reinout
Nico123
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 02.12.2017 - 18:18
Locatie: Deventer

Het mooiste voor Volvo is een dice met vida. Hier zijn betaalbare clonen van te krijgen. Wellicht is er een forumlid in je omgeving die je wil laten zien wat er zoal mee kan.

Universeel is er heel veel te koop. Ik heb zelf goede ervaringen met een icarsoft cr pro.
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”