Startproblemen die maar niet overgaan en nu op zoek naar een andere auto

Geleverd vanaf 2003
Jesse_Volvo
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 20.11.2021 - 14:17

Volgens de garage is de sensor onderdeel van de common rail, en kan volgens hen niet los vervangen worden.
Nick V50 Sport I
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 30.06.2021 - 21:49
Locatie: Borger-Odoorn

Ik ben zeker geen kenner van de 2008, 1.6 turbo diesel!
Maar het is inderdaad wel opvallend dat bij een rondje internet een 'losse brandstofdruk sensor' te vinden is.
Wellicht dat iemand eens via Vida kan kijken hoe dit in de praktijk zit, naar mijn mening best een beetje onpraktisch.
V50 Sport I, B4204S3 + MTX75
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Even in VIDA gekeken.

Ik vind inderdaad de onderdeelnummers van de ''Brandstofpijp inclusief sensor'' waarschijnlijk doelt jouw garage daarop. Ofwel dit onderdeel: https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... RD31293502

De losse sensor staat ingetekend maar het onderdeelnummer staat gespecifieerd als zijnde Not Specified. Met een beetje onderzoek kom ik wel uit op nummer: 9658227880
Jesse_Volvo
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 20.11.2021 - 14:17

Dit deel is nieuw een stuk goedkoper dan de hele common rail vervangen lijkt me. Maar denk inderdaad dat ze vermoeden dat het lastig is om de sensor uit die leiding te vervangen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Thijs_Rallye
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 29.10.2020 - 19:24

Komt wel vaker voor dat een OEM hogedruksensoren en hogedrukventielen niet los levert in verband met de veiligheid. Of verdienmodel, het is maar net hoe je het bekijkt :P. Aftermarket vaak wel verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Thijs_Rallye schreef: 08.12.2021 - 08:29 Aftermarket vaak wel verkrijgbaar.
En meestal nog van hetzelfde merk als waar Volvo ze inkoopt....
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Thijs_Rallye
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 29.10.2020 - 19:24

corsa_gsi schreef: 08.12.2021 - 09:10
Thijs_Rallye schreef: 08.12.2021 - 08:29 Aftermarket vaak wel verkrijgbaar.
En meestal nog van hetzelfde merk als waar Volvo ze inkoopt....
Yep. Is overigens ook wel aan te bevelen hetzelfde merk te kopen, zeker met dat soort onderdelen.
Jesse_Volvo
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 20.11.2021 - 14:17

Garage geeft aan dat startprobleem verholpen lijkt met andere common rail met sensor. Ik kan de auto maandag halen en zal dan nog laten weten of het echt verholpen is :-)
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 475
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

Dit is toch de 1.6 diesel van PSA? Daar zijn wel wat problemen van bekend; o.a. verstopte turbo. Ik begreep dat kleine ritjes icm lange intervallen killing zijn voor deze motor. Deze motor schijnt snel “teer” ? Te veroorzaken/ maken uit de olie en dat verstopt dan bv als eerste de turbo en die gaat dan vrij snel kapot. (Dat van dat “ teer” heb ik van google, ik ken dat zelf niet)

Aan de andere kant zijn er genoeg mensen die zo 2 a 3 ton met die 1.6HDI motor kunnen rijden, dus zeg het maar…
Als het vertrouwen weg is kan je ook eventueel de auto inruilen? Wel van tevoren inlezen op het model van je keuze als dat mogelijk is?

Persoonlijk wist ik dat mijn nieuwe auto bv niet meer van het VAG concern mocht zijn, hoewel ik vroeger absoluut fanboy was van VW en Audi en diverse auto’s daarvan heb gehad. Maar sinds hun TSI problematiek durf ik ze niet meer te kopen (Ja ik weet dat na 2015 de meeste TSI ellende opgelost zou zijn, heb ik toch enige twijfels). O.a. De nieuw leasebak van de buurman; een A3 TSI die ook vanaf het begin liters olie zuipt!! Dat wijst toch haast weer in de richting van die slechte zuigerveren! Zou het dan toch kunnen in 2021??

Dus on-topic: Ik hoop dat je er achter komt en je kan dus ook gerust eens je probleem voorleggen bij een Peugeot garage of PSA specialist (= is goedkoper) om dit te kunnen fixen. Hopelijk heb je iets aan die tip

En kies voor kortere beurten! Ik wissel zelf de olie (+ filters) na 10.000 tot max 15.000 km!! En ik heb daarmee mijn S60 probleemloos naar 350.000 km gereden! Uiteraard moet je dan wat geluk hebben dat het motorblok mee wil werken, ik hoop dat mijn huidige V70 dat ook doet.

Als je een auto zoekt met de minste storingen is het vrij algemeen bekend in autoland dat je dan Japans of Koreaans moet gaan rijden/kopen. En van het Japanse deel staat Toyota eenzaam bovenaan.. ja ook met die auto’s zijn storingen bekend, maar volgens de harde cijfers toch echt de minste storingen…
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Jesse_Volvo
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 20.11.2021 - 14:17

flevodirk schreef: 17.12.2021 - 19:30 Dit is toch de 1.6 diesel van PSA? Daar zijn wel wat problemen van bekend; o.a. verstopte turbo. Ik begreep dat kleine ritjes icm lange intervallen killing zijn voor deze motor. Deze motor schijnt snel “teer” ? Te veroorzaken/ maken uit de olie en dat verstopt dan bv als eerste de turbo en die gaat dan vrij snel kapot. (Dat van dat “ teer” heb ik van google, ik ken dat zelf niet)

Aan de andere kant zijn er genoeg mensen die zo 2 a 3 ton met die 1.6HDI motor kunnen rijden, dus zeg het maar…
Als het vertrouwen weg is kan je ook eventueel de auto inruilen? Wel van tevoren inlezen op het model van je keuze als dat mogelijk is?

Persoonlijk wist ik dat mijn nieuwe auto bv niet meer van het VAG concern mocht zijn, hoewel ik vroeger absoluut fanboy was van VW en Audi en diverse auto’s daarvan heb gehad. Maar sinds hun TSI problematiek durf ik ze niet meer te kopen (Ja ik weet dat na 2015 de meeste TSI ellende opgelost zou zijn, heb ik toch enige twijfels). O.a. De nieuw leasebak van de buurman; een A3 TSI die ook vanaf het begin liters olie zuipt!! Dat wijst toch haast weer in de richting van die slechte zuigerveren! Zou het dan toch kunnen in 2021??

Dus on-topic: Ik hoop dat je er achter komt en je kan dus ook gerust eens je probleem voorleggen bij een Peugeot garage of PSA specialist (= is goedkoper) om dit te kunnen fixen. Hopelijk heb je iets aan die tip

En kies voor kortere beurten! Ik wissel zelf de olie (+ filters) na 10.000 tot max 15.000 km!! En ik heb daarmee mijn S60 probleemloos naar 350.000 km gereden! Uiteraard moet je dan wat geluk hebben dat het motorblok mee wil werken, ik hoop dat mijn huidige V70 dat ook doet.

Als je een auto zoekt met de minste storingen is het vrij algemeen bekend in autoland dat je dan Japans of Koreaans moet gaan rijden/kopen. En van het Japanse deel staat Toyota eenzaam bovenaan.. ja ook met die auto’s zijn storingen bekend, maar volgens de harde cijfers toch echt de minste storingen…
Dank voor je tips! Klopt, het betreft een 1.6 turbo diesel van PSA.

Een PSA specialist is ook een goede optie als dit niet lukt. De garage is al een week stil en ik rijd ondertussen in een 1.2 TSI VW Polo leenauto. Als volgende auto overweeg ik:

- Volvo V70 2.5 1997-1999
- Mazda 6 2005
- Toyota Avensis 2004-2005

Heb niet veel eisen, maar wil wel via de Youngtimer regeling zakelijk gaan rijden (min. 15 jaar oud), moet station zijn, betrouwbaar en benzine en of lpg, liever geen diesel.

Wat denken jullie van bovenstaande opties? Ik denk dat de v70 wat duurder is qua onderhoud maar die auto’s vind ik veel meer charme hebben dan de Toyota of Mazda.
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Ik zou de Mazda of Toyota met verstand kiezen. Die V70 met emotie. Qua achterstallig onderhoud gaan ze je ondertussen namelijk een hoop kosten.
Jesse_Volvo
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 20.11.2021 - 14:17

Zo zie ik dat ook: obv gevoel de v70 en obv ratio de Mazda of Toyota.

Maar moet toch een knappe v70 te vinden zijn, eventueel met een aankoopkeuring vooraf?

Zoals deze:

https://link.marktplaats.nl/m1737888006
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5387
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Jesse_Volvo schreef: 18.12.2021 - 11:24 Zo zie ik dat ook: obv gevoel de v70 en obv ratio de Mazda of Toyota.

Maar moet toch een knappe v70 te vinden zijn, eventueel met een aankoopkeuring vooraf?

Zoals deze:

https://link.marktplaats.nl/m1737888006
Prijs is veel te hoog voor een (oud) model '97
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Jesse_Volvo
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 20.11.2021 - 14:17

Urbexpeditie schreef: 18.12.2021 - 12:51
Jesse_Volvo schreef: 18.12.2021 - 11:24 Zo zie ik dat ook: obv gevoel de v70 en obv ratio de Mazda of Toyota.

Maar moet toch een knappe v70 te vinden zijn, eventueel met een aankoopkeuring vooraf?

Zoals deze:

https://link.marktplaats.nl/m1737888006
Prijs is veel te hoog voor een (oud) model '97
Wat vind jij realistische prijzen voor een v70 1997-1999?
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Ik zou niet meer dan 2000 euro neerleggen voor zo'n auto en dan zeker nog eens zoiets achter de hand houden. Uit een aankoopkeuring gaat geheid toch wel een lijstje komen bij een auto van +20 jaar.

Die uit je link vind ik ook veel te duur idd. Wel een lage stand, maar zie toch wat cosmetische puntjes en de onderhoudshistorie vind ik nogal wat grote gaten tonen in het serviceboekje. Tuurlijk, wat verwacht je van een auto van 24 jaar.. Maar bij zo'n prijs verwacht ik toch wel wat. Ken de verkoper toevallig wel. Best een goeie gast.
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5387
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Jesse_Volvo schreef: 18.12.2021 - 13:17 Wat vind jij realistische prijzen voor een v70 1997-1999?
Wat mijn voorganger ook al schreef: de max zit echt rond de €2000.
Voor een bedrag van die €4000 + kan je ook een knappe V70 bj 2003 of jonger vinden. Vooral als je een diesel zou zoeken.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Als ik 4000.- neer tel voor iets wat al ruim 20 jaar geleden zijn nieuwigheid verloren heeft dan vind ik dat er intern en extern wel wat aandacht aan besteed mag worden.
Schade op beide bumpers
Rare roestplek op wielkast links-achter
Bestuurderstoel mist bekleding
Knoppen in deur vertonen slijtage
Wat is die gele gloed op de hendel voor de ruitenwissers?
Interieur mag goed schoongemaakt worden, ik zie stof en broodkruimels in de hoekjes
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Er staat "youngtimer" in de advertentie en dan wordt de prijs x2.......
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5387
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Ferrari schreef: 18.12.2021 - 16:36 Er staat "youngtimer" in de advertentie en dan wordt de prijs x2.......
Vragen mag natuurlijk altijd. Maar dit type/model V70 is totaal niet interessant.
Prijs ligt mijn inziens dikke €3000 boven de daadwerkelijke waarde.
Zal ook wel te maken hebben met het feit dat ineens benzine uitvoeringen interessanter zouden zijn ipv diesels.
Maar laat je niet foppen...
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Ferrari schreef: 18.12.2021 - 16:36 Er staat "youngtimer" in de advertentie en dan wordt de prijs x2.......
Daar ben ik ook een keer in getrapt. Dacht een best mooie inruilprijs te krijgen voor mijn 15 jaar oude wagentje, ging vervolgens voor 3x de inruilwaarde naar een volgende eigenaar. :-|
Gesloten

Terug naar “S40 - V50 series”