Startproblemen die maar niet overgaan en nu op zoek naar een andere auto
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 20.11.2021 - 14:17
Volgens de garage is de sensor onderdeel van de common rail, en kan volgens hen niet los vervangen worden.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 30.06.2021 - 21:49
- Locatie: Borger-Odoorn
Ik ben zeker geen kenner van de 2008, 1.6 turbo diesel!
Maar het is inderdaad wel opvallend dat bij een rondje internet een 'losse brandstofdruk sensor' te vinden is.
Wellicht dat iemand eens via Vida kan kijken hoe dit in de praktijk zit, naar mijn mening best een beetje onpraktisch.
Maar het is inderdaad wel opvallend dat bij een rondje internet een 'losse brandstofdruk sensor' te vinden is.
Wellicht dat iemand eens via Vida kan kijken hoe dit in de praktijk zit, naar mijn mening best een beetje onpraktisch.
V50 Sport I, B4204S3 + MTX75
-
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Even in VIDA gekeken.
Ik vind inderdaad de onderdeelnummers van de ''Brandstofpijp inclusief sensor'' waarschijnlijk doelt jouw garage daarop. Ofwel dit onderdeel: https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... RD31293502
De losse sensor staat ingetekend maar het onderdeelnummer staat gespecifieerd als zijnde Not Specified. Met een beetje onderzoek kom ik wel uit op nummer: 9658227880
Ik vind inderdaad de onderdeelnummers van de ''Brandstofpijp inclusief sensor'' waarschijnlijk doelt jouw garage daarop. Ofwel dit onderdeel: https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... RD31293502
De losse sensor staat ingetekend maar het onderdeelnummer staat gespecifieerd als zijnde Not Specified. Met een beetje onderzoek kom ik wel uit op nummer: 9658227880
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 20.11.2021 - 14:17
Dit deel is nieuw een stuk goedkoper dan de hele common rail vervangen lijkt me. Maar denk inderdaad dat ze vermoeden dat het lastig is om de sensor uit die leiding te vervangen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 29.10.2020 - 19:24
Komt wel vaker voor dat een OEM hogedruksensoren en hogedrukventielen niet los levert in verband met de veiligheid. Of verdienmodel, het is maar net hoe je het bekijkt . Aftermarket vaak wel verkrijgbaar.
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
En meestal nog van hetzelfde merk als waar Volvo ze inkoopt....
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 29.10.2020 - 19:24
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 20.11.2021 - 14:17
Garage geeft aan dat startprobleem verholpen lijkt met andere common rail met sensor. Ik kan de auto maandag halen en zal dan nog laten weten of het echt verholpen is
- flevodirk
- 3rd Gear member
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
Dit is toch de 1.6 diesel van PSA? Daar zijn wel wat problemen van bekend; o.a. verstopte turbo. Ik begreep dat kleine ritjes icm lange intervallen killing zijn voor deze motor. Deze motor schijnt snel “teer” ? Te veroorzaken/ maken uit de olie en dat verstopt dan bv als eerste de turbo en die gaat dan vrij snel kapot. (Dat van dat “ teer” heb ik van google, ik ken dat zelf niet)
Aan de andere kant zijn er genoeg mensen die zo 2 a 3 ton met die 1.6HDI motor kunnen rijden, dus zeg het maar…
Als het vertrouwen weg is kan je ook eventueel de auto inruilen? Wel van tevoren inlezen op het model van je keuze als dat mogelijk is?
Persoonlijk wist ik dat mijn nieuwe auto bv niet meer van het VAG concern mocht zijn, hoewel ik vroeger absoluut fanboy was van VW en Audi en diverse auto’s daarvan heb gehad. Maar sinds hun TSI problematiek durf ik ze niet meer te kopen (Ja ik weet dat na 2015 de meeste TSI ellende opgelost zou zijn, heb ik toch enige twijfels). O.a. De nieuw leasebak van de buurman; een A3 TSI die ook vanaf het begin liters olie zuipt!! Dat wijst toch haast weer in de richting van die slechte zuigerveren! Zou het dan toch kunnen in 2021??
Dus on-topic: Ik hoop dat je er achter komt en je kan dus ook gerust eens je probleem voorleggen bij een Peugeot garage of PSA specialist (= is goedkoper) om dit te kunnen fixen. Hopelijk heb je iets aan die tip
En kies voor kortere beurten! Ik wissel zelf de olie (+ filters) na 10.000 tot max 15.000 km!! En ik heb daarmee mijn S60 probleemloos naar 350.000 km gereden! Uiteraard moet je dan wat geluk hebben dat het motorblok mee wil werken, ik hoop dat mijn huidige V70 dat ook doet.
Als je een auto zoekt met de minste storingen is het vrij algemeen bekend in autoland dat je dan Japans of Koreaans moet gaan rijden/kopen. En van het Japanse deel staat Toyota eenzaam bovenaan.. ja ook met die auto’s zijn storingen bekend, maar volgens de harde cijfers toch echt de minste storingen…
Aan de andere kant zijn er genoeg mensen die zo 2 a 3 ton met die 1.6HDI motor kunnen rijden, dus zeg het maar…
Als het vertrouwen weg is kan je ook eventueel de auto inruilen? Wel van tevoren inlezen op het model van je keuze als dat mogelijk is?
Persoonlijk wist ik dat mijn nieuwe auto bv niet meer van het VAG concern mocht zijn, hoewel ik vroeger absoluut fanboy was van VW en Audi en diverse auto’s daarvan heb gehad. Maar sinds hun TSI problematiek durf ik ze niet meer te kopen (Ja ik weet dat na 2015 de meeste TSI ellende opgelost zou zijn, heb ik toch enige twijfels). O.a. De nieuw leasebak van de buurman; een A3 TSI die ook vanaf het begin liters olie zuipt!! Dat wijst toch haast weer in de richting van die slechte zuigerveren! Zou het dan toch kunnen in 2021??
Dus on-topic: Ik hoop dat je er achter komt en je kan dus ook gerust eens je probleem voorleggen bij een Peugeot garage of PSA specialist (= is goedkoper) om dit te kunnen fixen. Hopelijk heb je iets aan die tip
En kies voor kortere beurten! Ik wissel zelf de olie (+ filters) na 10.000 tot max 15.000 km!! En ik heb daarmee mijn S60 probleemloos naar 350.000 km gereden! Uiteraard moet je dan wat geluk hebben dat het motorblok mee wil werken, ik hoop dat mijn huidige V70 dat ook doet.
Als je een auto zoekt met de minste storingen is het vrij algemeen bekend in autoland dat je dan Japans of Koreaans moet gaan rijden/kopen. En van het Japanse deel staat Toyota eenzaam bovenaan.. ja ook met die auto’s zijn storingen bekend, maar volgens de harde cijfers toch echt de minste storingen…
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 20.11.2021 - 14:17
Dank voor je tips! Klopt, het betreft een 1.6 turbo diesel van PSA.flevodirk schreef: ↑17.12.2021 - 19:30 Dit is toch de 1.6 diesel van PSA? Daar zijn wel wat problemen van bekend; o.a. verstopte turbo. Ik begreep dat kleine ritjes icm lange intervallen killing zijn voor deze motor. Deze motor schijnt snel “teer” ? Te veroorzaken/ maken uit de olie en dat verstopt dan bv als eerste de turbo en die gaat dan vrij snel kapot. (Dat van dat “ teer” heb ik van google, ik ken dat zelf niet)
Aan de andere kant zijn er genoeg mensen die zo 2 a 3 ton met die 1.6HDI motor kunnen rijden, dus zeg het maar…
Als het vertrouwen weg is kan je ook eventueel de auto inruilen? Wel van tevoren inlezen op het model van je keuze als dat mogelijk is?
Persoonlijk wist ik dat mijn nieuwe auto bv niet meer van het VAG concern mocht zijn, hoewel ik vroeger absoluut fanboy was van VW en Audi en diverse auto’s daarvan heb gehad. Maar sinds hun TSI problematiek durf ik ze niet meer te kopen (Ja ik weet dat na 2015 de meeste TSI ellende opgelost zou zijn, heb ik toch enige twijfels). O.a. De nieuw leasebak van de buurman; een A3 TSI die ook vanaf het begin liters olie zuipt!! Dat wijst toch haast weer in de richting van die slechte zuigerveren! Zou het dan toch kunnen in 2021??
Dus on-topic: Ik hoop dat je er achter komt en je kan dus ook gerust eens je probleem voorleggen bij een Peugeot garage of PSA specialist (= is goedkoper) om dit te kunnen fixen. Hopelijk heb je iets aan die tip
En kies voor kortere beurten! Ik wissel zelf de olie (+ filters) na 10.000 tot max 15.000 km!! En ik heb daarmee mijn S60 probleemloos naar 350.000 km gereden! Uiteraard moet je dan wat geluk hebben dat het motorblok mee wil werken, ik hoop dat mijn huidige V70 dat ook doet.
Als je een auto zoekt met de minste storingen is het vrij algemeen bekend in autoland dat je dan Japans of Koreaans moet gaan rijden/kopen. En van het Japanse deel staat Toyota eenzaam bovenaan.. ja ook met die auto’s zijn storingen bekend, maar volgens de harde cijfers toch echt de minste storingen…
Een PSA specialist is ook een goede optie als dit niet lukt. De garage is al een week stil en ik rijd ondertussen in een 1.2 TSI VW Polo leenauto. Als volgende auto overweeg ik:
- Volvo V70 2.5 1997-1999
- Mazda 6 2005
- Toyota Avensis 2004-2005
Heb niet veel eisen, maar wil wel via de Youngtimer regeling zakelijk gaan rijden (min. 15 jaar oud), moet station zijn, betrouwbaar en benzine en of lpg, liever geen diesel.
Wat denken jullie van bovenstaande opties? Ik denk dat de v70 wat duurder is qua onderhoud maar die auto’s vind ik veel meer charme hebben dan de Toyota of Mazda.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Ik zou de Mazda of Toyota met verstand kiezen. Die V70 met emotie. Qua achterstallig onderhoud gaan ze je ondertussen namelijk een hoop kosten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 20.11.2021 - 14:17
Zo zie ik dat ook: obv gevoel de v70 en obv ratio de Mazda of Toyota.
Maar moet toch een knappe v70 te vinden zijn, eventueel met een aankoopkeuring vooraf?
Zoals deze:
https://link.marktplaats.nl/m1737888006
Maar moet toch een knappe v70 te vinden zijn, eventueel met een aankoopkeuring vooraf?
Zoals deze:
https://link.marktplaats.nl/m1737888006
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Prijs is veel te hoog voor een (oud) model '97Jesse_Volvo schreef: ↑18.12.2021 - 11:24 Zo zie ik dat ook: obv gevoel de v70 en obv ratio de Mazda of Toyota.
Maar moet toch een knappe v70 te vinden zijn, eventueel met een aankoopkeuring vooraf?
Zoals deze:
https://link.marktplaats.nl/m1737888006
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 20.11.2021 - 14:17
Wat vind jij realistische prijzen voor een v70 1997-1999?Urbexpeditie schreef: ↑18.12.2021 - 12:51Prijs is veel te hoog voor een (oud) model '97Jesse_Volvo schreef: ↑18.12.2021 - 11:24 Zo zie ik dat ook: obv gevoel de v70 en obv ratio de Mazda of Toyota.
Maar moet toch een knappe v70 te vinden zijn, eventueel met een aankoopkeuring vooraf?
Zoals deze:
https://link.marktplaats.nl/m1737888006
-
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Ik zou niet meer dan 2000 euro neerleggen voor zo'n auto en dan zeker nog eens zoiets achter de hand houden. Uit een aankoopkeuring gaat geheid toch wel een lijstje komen bij een auto van +20 jaar.
Die uit je link vind ik ook veel te duur idd. Wel een lage stand, maar zie toch wat cosmetische puntjes en de onderhoudshistorie vind ik nogal wat grote gaten tonen in het serviceboekje. Tuurlijk, wat verwacht je van een auto van 24 jaar.. Maar bij zo'n prijs verwacht ik toch wel wat. Ken de verkoper toevallig wel. Best een goeie gast.
Die uit je link vind ik ook veel te duur idd. Wel een lage stand, maar zie toch wat cosmetische puntjes en de onderhoudshistorie vind ik nogal wat grote gaten tonen in het serviceboekje. Tuurlijk, wat verwacht je van een auto van 24 jaar.. Maar bij zo'n prijs verwacht ik toch wel wat. Ken de verkoper toevallig wel. Best een goeie gast.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Wat mijn voorganger ook al schreef: de max zit echt rond de €2000.
Voor een bedrag van die €4000 + kan je ook een knappe V70 bj 2003 of jonger vinden. Vooral als je een diesel zou zoeken.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Als ik 4000.- neer tel voor iets wat al ruim 20 jaar geleden zijn nieuwigheid verloren heeft dan vind ik dat er intern en extern wel wat aandacht aan besteed mag worden.
Schade op beide bumpers
Rare roestplek op wielkast links-achter
Bestuurderstoel mist bekleding
Knoppen in deur vertonen slijtage
Wat is die gele gloed op de hendel voor de ruitenwissers?
Interieur mag goed schoongemaakt worden, ik zie stof en broodkruimels in de hoekjes
Schade op beide bumpers
Rare roestplek op wielkast links-achter
Bestuurderstoel mist bekleding
Knoppen in deur vertonen slijtage
Wat is die gele gloed op de hendel voor de ruitenwissers?
Interieur mag goed schoongemaakt worden, ik zie stof en broodkruimels in de hoekjes
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Er staat "youngtimer" in de advertentie en dan wordt de prijs x2.......
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Vragen mag natuurlijk altijd. Maar dit type/model V70 is totaal niet interessant.
Prijs ligt mijn inziens dikke €3000 boven de daadwerkelijke waarde.
Zal ook wel te maken hebben met het feit dat ineens benzine uitvoeringen interessanter zouden zijn ipv diesels.
Maar laat je niet foppen...
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04