Sloop of revisie was wel ik wel naar op zoek, maar daar liggen er niet veel van op de plank en het moet me ook niet te lang gaan duren.evert bakker schreef: ↑17.07.2020 - 11:23 Die filmpjes van het vastlassen van de bus aan de as van de tussenbak staan al jaren op youtube, maar ik heb nog nooit een terugkoppeling gezien van iemand die er een ton probleemloos mee gereden heeft. Ik ken ook geen Nederlands bedrijf dat zoiets maakt. Maar het lijkt prachtig!
Ik denk dat een goeie tussenbak (sloop, revisie, of ruil) en een nieuwe bus de oplossing is dan zou het weer voor 2 ton goed moeten zijn.
Tussen de 100.000 en 200.000 km in Nederlandse omstandigheden als bedrijfszekerheid vind ik ergens wat te kort om de moeite tijd en kosten voor een revisie te nemen. Rijd ook meer dan 40.000 per jaar al zal dat maar voor een klein deel in deze auto zijn. Rijden ook in een LPG V70 en dit is/word onze boodschappen en vakantie auto.
LPG is vreselijk rijden op vakantie.
Belasting technisch rijden we in Youngtimers maar wil ze dan wel perfect en ook hufterproof onderhouden hebben.
Op dit forum staan wel meerdere gebruikerservaringen van meer dan 10 jaar geleden
https://forums.swedespeed.com/showthread.php?164579
Velen van hun wonen in de sneeuw, onverharde wegen en spreken daarom dagelijks de 4wd aan en mogen bijna elk jaar de mof vervangen.
Ik bestel waarschijnlijk morgen bij de dealer een nieuwe revisie set met een nieuwe bus en laat dat verhaal vastlassen aan de jong gebruikte tussenbak die ik hier heb liggen.
Er zit nog wel iets wat van halve tanden aan die as en dan in combinatie met het zeer goed vastlassen zou het best nog wel eens goed kunnen houden verwacht ik.
IIg. Bedankt allemaal voor het mee denken. En als ik ooit nog eens een ton verder mee kom of hij is wel weer 2wd dan kom ik er weer eens op terug.