Volvo V90 T4 2018 sinds medio dec geen VOC (stand-by lock)

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Bart van Eunen
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 13.01.2022 - 20:20

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum, maar heb sinds medio december een probleem met de Volvo Cars app / Volvo On Call VOC.

Volvo V90 T4 2018 (import occasion uit Zweden) heeft sinds eind december problemen tussen de app en auto.
De app geeft aan dat de auto in stand-by staat (dit is permanent)
Voor 19 december nooit een probleem gehad met de app, was altijd live

Auto rijdt normaal en geen enkel probleem/issue.
Probleem is enkel en alleen de VOLVO CARS app. > app zegt dat de auto in stand-by modus staat ... > dit is permanent en niet af en toe
Standkachel is niet te bedienen.
Timers zijn niet in te stellen.
Lokatie van de auto is niet actueel en autogegegevens niet bijgewerkt.
Laatste ritregistratie 19 dec ….

- apple iPhone 12 pro iOS 15.2.1 (15.2.0 release datum 13 december > heeft dit er mee te maken?)
- app vele malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd > geen resultaat
- Volvo on Call abonnement loopt tot 17 aug 2024
- Auto is naar Volvo Service dealer geweest om probleem op te lossen > niet gelukt
- Auto heeft bij de Volvo Service dealer alle software updates gehad, is gereset > geen resultaat
- De dealer is in gesprek met Zweden, maar nog geen oplossing ….

Wellicht zijn er meer gebruikers die een vergelijkbaar probleem hebben (gehad) en wellicht de oplossing weten….???

Hoor graag!
Volvo V90 T4 Polestar Automaat Inscription - Savile Grey [bj 2018 > import Zweden 2020]
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Krijg je via de knop in de auto nog wel verbinding met Volvo Assistance. Zo ja, kunnen zij dan je live locatie zien? Zo kun je uitsluiten of het aan de hardware ligt.
Bart van Eunen
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 13.01.2022 - 20:20

Via de knop in de Auto krijg ik normaal verbinding met Alarm Centrale.
Zij zien de correcte live lokatie van de auto en ook het juiste brandstof nivo....
In de app staat de auto echter permanent voor mijn huis (ook als de auto daar niet is) en de app geeft een oud (niet correct) brandstof nivo aan ....
Ligt dus niet aan de auto ....
Volvo V90 T4 Polestar Automaat Inscription - Savile Grey [bj 2018 > import Zweden 2020]
Bart53
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 24.05.2021 - 16:11
Locatie: Noord Brabant

zie bericht volvo on call, hier loopt al een draadje over.
is bekend problem vanaf half december.
wachten op update 5.9
Volvo XC 90 T5 inscription 2019
Bart van Eunen
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 13.01.2022 - 20:20

ik had het inmiddels gezien, zie tevens PB
Volvo V90 T4 Polestar Automaat Inscription - Savile Grey [bj 2018 > import Zweden 2020]
Bart van Eunen
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 13.01.2022 - 20:20

Hier werkt het weer. Heeft niets te maken met de app-versie. Bij mij nog steeds app versie 5.8.2. Door op dit forum en op facebook de vraag te stellen heb ik 5 kentekens kunnen achterhalen met dezelfde problematiek. Overeenkomstig was dat het allen import auto's betrof. Heeft waarschijnlijk te maken gehad met een gewijzigde cloudinstelling / software mbt de daadwerkelijk thuismarkt van de auto. Die is waarschijnlijk abusievelijk verkeerd teruggezet, bij mij hersteld, en alles weer functioneel met app. 5.8.2. Ik krijg vanmiddag een uitgebreide terugkoppeling van de dealer. Die zal ik tevens later hier bij vermelden....
Volvo V90 T4 Polestar Automaat Inscription - Savile Grey [bj 2018 > import Zweden 2020]
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Hier doet -ie het ook weer, VOC versie 5.8.1 nog steeds trouwens.
Dank voor je inspanningen, Bart!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Bart van Eunen
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 13.01.2022 - 20:20

Mooi om te horen Raspaardje, dan hebben we ze waarschijnlijk een fout bij alle import auto's gemaakt en weer hersteld, dank voor vertrouwen om de kentekens door te mogen geven!
Volvo V90 T4 Polestar Automaat Inscription - Savile Grey [bj 2018 > import Zweden 2020]
Bart53
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 24.05.2021 - 16:11
Locatie: Noord Brabant

Net de app verwijderd en weer terug gezet en bij mij werkt het ook weer.
Bedankt voor terugkoppeling Bart.
Volvo XC 90 T5 inscription 2019
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”