wasbeer2006 schreef: ↑17.02.2022 - 14:30
Een update na 1000KM.
.......
De spiegelverwarming is maar heel matig, nu vind ik de stoelen ook niet erg warm worden tov VW en bv BMW, hebben andere die ervaring ook?
Stand drie stoelverwarming is 2 van VW. -> Ik heb voor het eerst stoelverwarming dus ik heb geen referentie. Vind standje 3 iig warm zat.
De positieve
-Stoelen en bekleding: super stoelen, perfect af te stellen, niet teveel en niet te weinig kuip. Wat zachtere comfortabelere bekleding dan ik had in de passat;
-Exterieur design, mooi strak sportief! Echt mooi en niet te!
-Stilte en comfort aan boord;
-Twee echte uitlaten!
-De trekkracht en vermogen van de motor, hij voelt echt wel vlot aan een beetje tussen een T4 en T5 schat ik in. Vooral de versnelling van 95 naar bv 130 a 140 is echt rap! -> kijk eens op zeperfs.com, kan je mooie vergelijken maken....
-Wegligging, subliem, nu ben ik van de sportiviteit, maar ik heb nog niet de neiging gehad het esp op "sport" te zetten. Wat een mooie balans met een sportief randje!
Het sportonderstel zal niet ieder zijn smaak zijn.
-Bouwkwaliteit van binnen is echt wel op een hoog niveau, met 1 kanttekening de vakken in de deuren zijn niet echt handig en maar eenzijdig bekleed.
-Het lijkt of ik een gekoeld armsteunvak heb. -> Hoe kom je daar achter? Heb je al een gekoeld dashboardkastje...?
-Verbruik, bij normale ritten zo rond de 6.5, in de stad wel wat doorstiger. -> Netjes, maar wat is normaal verbruik bij jou? In een T5 moet je echt wel een tijdje op de snelweg rijden wil je gemiddeld 6.5 l/100km kunnen halen.
-Rijsystemen, (ondanks dat ik er een paar mis) wat verfijnder als van de VW. Standaard aangeven van camaera's (naast de flistmeister) heel fijn.
-Geluid standarad audio behoorlijk zuiver. Valt me niet tegen.
-7 dct voor mij een hele verbetering tov de 8 bak. -> Hoeveel km heb je uiteindelijk met de 8-bak gereden?
Ik lees in je review over het Heico kastje dat er standaard nog een boel te wensen valt?
-Bepaalde handige opties: geheugen per sleutel of profiel. Stoel memory, stoel en stuur verwarmings memory.
-Kinderen automatisch op hun hoofd kunnen slaan
-> Ja, dat is tegenwoordig standaard, was in 2019 nog een optie...
Meest onzinnige optie ooit maar ik heb het ook gelukkig....
De mindere zaken
-Doordat de auto zo goed stuurt mis ik echt de flippers!!!! -> Dat beschouw ik als een teken dat de automaat/aandrijflijn niet doet wat je zou willen (SIDIS?). Als een automaat echt goed heb je flippers alleen bij uitzondering nodig (sterk stijgen en dalen). Oké, voor de lol, dat kan ook...
-Het niet uit kunnen zetten van de start/stop. -> Valt de motor ook snel uit? Oftewel is er bij jou de behoefte om start/stop uit te zetten? Of wil je het gewoon uit hebben kijeknd naar de techniek?
-Te veel vermogen in de eerste slag van het pedaal. Wordt sterker de de Heico tune, maar ook daarvoor was dat gelijk, alleen reageerde het wat later.
-Moeilijk doseren hoeveel trappen de bak terugschakeld. -> Denk dat dat ook een dingetje is door de combi generator en ICE. Zal wellicht nog wel wat meer verfijning in komen dmv updates.
-Weinig opties voor het bestuurders display, dat was bij de passat echt wel beter! -> wees blij dat je je geen AAOS hebt...
Ik vind het voldoende, af en toe een ander thema en een kleine navigatiekaart tussen de tellers. Autorijden is toch een kwestie van op de weg kijken...
-Als android auto aanstaat kan je de telefoon niet bedienen via het display, behalve voice! -> Is toch altijd zo?
- Ik krijg de TA L/100km niet op mijn display, heel vaag! -> Dat is vreemd idd...
-Maar 1 te configuren rijmodi. -> Goede tip van Rolandk!
-Comfort rijd prima met de B4 met Heico, maar ik wil stuur dan op medium en rem op sport
-Eco rijd ook prima, maar daar wil ik dan rem op sport bij en wil de cruise afstelling ook hier bepalen. Dan rijd ik nl graag in eco met cruise op dymanic. Jammer!
-Dymanic zo een extra stand moeten zijn een soort sport plus. die is echt voor op een kronkelend bergweggetje, maar niet voor in NL. Ik wil niet weer over BMW beginnen......... dus doe het ook maar niet..........
-Sommige instellingen lijken helemaal niets te doen. Display op stand rijmodi bv. Eco doet oe wel, comfort ook, maar bij dynamic gaat ie niet naar rood.
-Kantelstand spiegels niet instelbaar, ze kantelen zo erg dat ik alleen de voordeur zie, slaat echt nergens op. -> Heb je de spiegels in de normale stand dan wel goed staan? Ik gebruik het (tot nu toe) niet maar het spiegelglas kantelt natuurlijk met een vaste verandering tov de normale stand. Aanpassingen hierin doen?
Het lijkt een hele lijst nadelen, wat ik hier zo zonde aan vind is dat als je een dag met een software ontwikkelaar zit je 80% kan verhelpen en de auto nog beter wordt ervaren.
Ondertussen het Ali middenconsole dek ook ontvangen, wat een verbetering! -> Mooi!
Jammer dat ik niet wat ruimte over had in de lease voor het complete lounge pakket, achterbankverwarming en parkeer camera met 360 view.
20" ipv 19" al denk ik dat de auto met 19" misschien wel de beter balans heeft....... -> Denk dat de wielen dan weer zwaarder worden, heeft een nadelig effect op het weggedrag. Ook het comfort wordt minder natuurlijk.
Maargoed, zo kan je door blijven gaan. Had ik dan die optie genomen of weer een B5......... of T6 etc.
De leeroptie met ventilatie had ik fijn gevonden, dat is op een R design een redelijk dure optie waar je niet heel veel meer voor krijgt.
Alleen ventilatie is voor mij prima! -> Maar je hebt nu de fijne sportstoelen!
Al met al wordt ik steeds blijer van de auto. Ik rijd niet veel meer voor mijn werk, nu zou ik bijna zeggen helaas!
Deze zomer naar Moraira, dat zijn wel wat kilometers
-> Dan ga je de auto nog beter leren kennen.
Bij beter weer gaat de auto in de polish en wax, er valt wel wat meer glans uit de lak te halen.
Twijfel over een glascoating, maar dat is in ons klimaat een risico om op je oprit te doen ivm de droogtijd van 24 uur.