EGR V60 D3

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Bij 192.000km ging het motorstoringslampje branden bij men Volvo V60 (2014) D3 100KW 136pk. Echter was er tijdens het rijden totaal niks te merken. Dus de wagen uitgelezen en toen kreeg ik de code P1407 (EGR temp sensor signal too low) te zien. Dus ik heb de klep gans gereinigd. Nu 12.000km verder ging het motorstoringslampje weer aan en krijg ik dezelfde code te zien. Ik heb hem vorige week gewoon gereset maar vandaag is die weer terug gekomen. Zou het gewoon een kwestie zijn om de EGR-klep te vervangen?

Afbeelding

Afbeelding
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
Gebruikersavatar
eta76
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
Locatie: Zuid-Holland

Kan je niet enkel de sensor vervangen? Bij mij is tijdens onderhoud deze (onderstaande) sensor laatst vervangen.
https://www.winparts.nl/uitlaatsysteem/ ... k=31439823

Na dat de motor weer in elkaar zat, kwam er een storing naar boven. Ik heb dus niet de fout code gezien. Maar de hele EGR vervangen klinkt als overkill.
Maar misschien kan je ook ergens terug vinden, welke sensor jou precies moet hebben.
Volvo XC70 MY'08 D5 (185pk ++) Summun AWD Geartronic Electric Silver Afbeelding Foto's
Volvo V90 '18 D3 R-Design RICA Stage 2 / EGR / StartStop / Gearbox / iSoftloaderOnyx black Afbeelding Foto's
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Ja daar mee dat ik even de vraag stel. De eerste keer is de pechverhelpinhsdienst langst geweest en die zei dat er een nieuwe EGR in moest. Maar aangezien ik geen problemen ondervind tijdens het rijden denk ik dat de klep zelf het nog perfect doet. En ook omdat er inderdaad temperatuursensor staat als fout code. Waar kan ik deze sensor juist vinden? Dan kan ik hem eens schoonmaken en desnoods vervangen.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Hmmm iemand nog een idee waar ik verder moet zoeken? Paar weken geleden kwam de melding steeds terug. Ik krijg ze als ik een lange constante snelheid rijd op cruise control. Dan gaat het motorlampje branden maar voel ik niks tijdens het rijden. De melding kwam steeds terug als ik de fout wiste. Dus ik heb de temperatuursensor ik de inlaat vervangen en de melding is 3 weken weg gebleven. Echter ging het motorlampje gisteren weer branden met dezelfde fout. Waar moet ik verder gaan zoeken? Ik lees dat de sensor die in de intercooler zit deze melding ook zou kunnen veroorzaken. Zou dat kunnen kloppen? Anders ga ik zie een vervangen.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Maak je veel kortere ritten? Het zou gewoon een fikse vervuiling kunnen zijn. Tank eens een goede kwaliteit diesel, V-Power of Excellum o.i.d. en laat de motor ook eens een kwartier (tijdens het rijden) op hogere toeren lopen, bv 2500.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Nee net niet. Minstens 140km per dag. 70km per rit. De EGR is brandschoon. Die heb ik gereinigd. Zou ook denken dat je hel zou voelen bokken ofzo, of slechter starten. Maar je voelt absoluut niks. Het zit eerder in een sensor denk ik. Vandaag bleef het lampje weer weg.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Vervang de T-map sensor in de intercooler maar eens.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”