Onverklaarbaar afslaan op LPG

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Plaats reactie
woutvanschaik
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 12.07.2021 - 11:10
Locatie: Schalkwijk

beste allemaal,

ik heb sinds kort een volvo v40 bifuel uit 2011 met 335000 op de teller. in het begin reed hij prima op LPG. De tankmeter klopt van geen kant, maar ik rijd op de dagteller. op een gegeven ogenblik reed hij niet meer op lpg. ik heb toen wat met zekeringen lopen rommelen, omdat ik in eerste instantie dacht dat het daarin zat. dat is niet het geval, maar wonderbaarlijk genoeg begon hij wel weer op gas te rijden. het probleem doet zich wel steeds vaker voor. ik kan de distrubutor eens schoonmaken, maar onder het stappenmotortje was het brandschoon. Verder lijkt de fout helemaal willekeurig voor te komen, maar als hij het eenmaal doet, komt het die rit niet meer voor. zelf ben ik vrij onervaren met lpg, maar ik las dat hier veel meer ervaring zit. ik heb al iets gevonden over de temperatuursensor in de distributor, en dat die waarde tussen de 1k ohm en 3 kohm moet liggen. dat is hij bij mij niet, maar volgens de berichten moet hij dan overschakelen naar benzine, en dat doet hij niet, hij valt gewoon uit. Er komt wel gas voor in het systeem want na een tijdje prutsen kan ik bij het doorstarten zo veel gas de cilinders inspuiten dat het door de olievuldop naar buiten komt. hopelijk weet een van jullie waar ik het moet zoeken. alvast bedankt!
woutvanschaik
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 12.07.2021 - 11:10
Locatie: Schalkwijk

inmiddels is het probleem veel erger geworden. ik werd ziek (lees: arm) van het rijden op benzine naar mijn werk (elke dag totaal 130 km). op marktplaats kwam ik een setje van twee necam verdeelhuizen met stappenmotoren en een verdamper tegen. deze direct opgehaald en begonnen met het uitwisselen van stappenmotoren. het leek echter wel erger te worden, en ik had het idee dat de lengte van de pin van de stappenmotor niet gelijk was. na een paar keer wisselen was ik het zat. ik heb het hele verdeelhuis gewisseld met een van de nieuwe. nu rijdt hij goed, maar het is nog even afwachten hoe lang dit zo blijft. vooralsnog dus opgelost, en zolang hier geen update komt zal het goed blijven. de onderdelen die ik nu over heb ga ik reviseren, zodat ik nog eens wat te wisselen heb. mocht het nog niet opgelost zijn, dan zal ik eens naar Kees Verhulst gaan.
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Ook onderdelen van een LPG installatie slijten :sleep:
Meestal houdt de verdamper er mee op, maar ook andere onderdelen kunnen stuk zeker na 335000 km.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”