Hallo Waal70,waal70 schreef: ↑11.03.2022 - 16:19 Ik heb een “willekeurige” ELM327 obd dongel gekocht. Met WiFi ondersteuning, voor de verbinding met je telefoon. Op marktplaats voor 10-15 euro. Zoeken op “OBD WiFi” is vaak al genoeg. Via China voor wsl veel minder. Zijn die karakteristiek zwart/oranje doosjes.
De app die ik erbij gebruik is “Car Scanner”, die is gratis op de App Store. Deze app omdat deze het connectieprofiel “Volvo 2014+ VEA (not SPA)” heeft, waarmee de oliepeilsensor voor onze motoren is uit te lezen.
EDIT: het motornummer kun je vinden door de afdekplaat aan de bovenkant van de motor te schroeven met de plastic Torx-dingen, je ziet dan een zwart plaatje met witte letters met daarop je motortype (bij mij B4204T11) en daarachter het “serienummer”
Ja, prima. Gelukkig is mijn motornummer 156XXX. Dus gemodificeerd, hoop ik.
Wat kun je nog meer zien/uitlezen met dongel en car scanner? Ik ben op dit moment met VDash bezig maar voor de meeste uitlees- of aanpasmogelijkheden moet je toch (bij)betalen, of zie ik dat verkeerd? Ik mis eigenlijk ook wel een gedegen handleiding.