GARO wallbox wifi tip

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
gijsvancuijk
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.06.2021 - 02:32

best all,

eigenlijk raar dat ik op dit forum nog weinig lees over de GARO wallbox die je bij de XC40 recharge krijgt. Laden doet ie perfect maar je kunt m ook verbinden met wifi of met je router zodat je remote allerlei gegevens kunt zien over het laden, bv of ie klaar is met laden of statistiek wat je laatste maanden hebt geladen enz enz.

Om de wifi verbinding perfect te krijgen zodat je ook software uploads enz kunt laden moet je de letters weglaten bij het invullen van je SSID (staat op sticker binnenkant wallbox) dus is je SSID: XYZ1234567 dan ga je naar "chargebox.garo.se" en vult 1234567 in. Daarna werkt alles goed incl uploaden nieuwe software.

Zie attached.

goeten gijs
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

Het verbaasd mij ook dat er zo weinig geschreven wordt over de Garo wallbox in samenwerking met Joulz. Het lijkt in eerste instantie een mooie aanbieding vanuit Volvo maar na wat speurwerk op het internet begin ik nu toch te twijfelen. Geen enkele onafhankelijke aanbieder van wallboxen/laadpalen heeft het merk Garo in zijn assortiment.

Als je op Joulz gaat zoeken....nou ja, daar staat wel iets over geschreven....

Mochten er mensen zijn die ervaring hebben met Joulz en de Garo wallbox dan hoor ik dat graag.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
gijsvancuijk
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.06.2021 - 02:32

Hi Wolfs,

Joulz doet in praktijk ook niks met Garo wallboxen. Aansluiten is niet moeilijk, mocht je niet technisch zijn kun je plaatselijke electricien inschakelen. Dipswitch settings en wifi verbinding zul je wss zelf moeten doen met hulp van manual. Nu ruim 1 jaar de wallbox en geen problemen. Mocht je nog vragen hebben over installatie/settings/wifi dan kan ik je altijd helpen.

gr gijs
Gebruikersavatar
C40
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 26.04.2022 - 23:00

Wij krijgen een Easee box vanuit de actie. Daar heb ik prima info van ontvangen en is allemaal erg duidelijk.
C40 Twin Ultimate 20"
NOUD81
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01.05.2023 - 09:53

Wolfs XC schreef: 20.01.2022 - 12:41 Het verbaasd mij ook dat er zo weinig geschreven wordt over de Garo wallbox in samenwerking met Joulz. Het lijkt in eerste instantie een mooie aanbieding vanuit Volvo maar na wat speurwerk op het internet begin ik nu toch te twijfelen. Geen enkele onafhankelijke aanbieder van wallboxen/laadpalen heeft het merk Garo in zijn assortiment.

Als je op Joulz gaat zoeken....nou ja, daar staat wel iets over geschreven....

Mochten er mensen zijn die ervaring hebben met Joulz en de Garo wallbox dan hoor ik dat graag.
Beste Wolfs,

eens ik loop tegen het probleem aan dat ik de Garo laadpaal heb laten installeren door ''mijn'' elektricien ipv Joulz ivm de wacht tijden. Nu is deze goed aangesloten maar hij laad maar niet. ik ben technisch niet goed onderlegd en heb ontdenkt via het boekje dat : motorvergrendelingsstopcontact niet in de vergrendelde stand staat. Geen idee wat ik nu moet doen. Ik kan dus ook niemand bellen om dit probleem op te laten lossen. Joulz is geen optie iidg. Heb je tips voor mij? bedankt alvast!

MVG

Noud
Daneel67
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 12.02.2023 - 11:23
Locatie: Zaandam

Heb je de auto wel afgesloten?
Mijn auto laadt niet als die niet is afgesloten.
V60 - T8 awd Plus Bright Onyx Black 2023 in de Care-by-Volvo uitvoering. Dus met panoramadak, intellisafe surround, leer, full-led, trekhaak etc.
V70 - D5 Edition Sport M6 (BJ2006)met Polestar van 2006 tot 2010
V70 - D5 AWD Edition Sport GT6 (BJ2007) met Polestar van 2010 tot 2015
NOUD81
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01.05.2023 - 09:53

Ja daar zat ik ook aan te denken maar dat is het niet. Het display geeft ook de melding ''fout'' aan in de auto.
NOUD81
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01.05.2023 - 09:53

het is opgelost er was wat niet juist aangesloten. wel duurt het laden erg lang voor mijn gevoel. in het display staa tlaadsnelheid 18 KM/h en 6/32A 3- wat houd dat in? iemand een idee? is dit juist?
Jeffreyvande
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21.03.2024 - 14:57

Heeft er iemand toevallig de garo wallbox gbl?
Ik kom er niet uit om deze in de app aan te melden en zou hier heel graag hulp bij krijgen.
Alvast bedankt
Jeffreyvande
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21.03.2024 - 14:57

gijsvancuijk schreef: 29.06.2022 - 05:59 Hi Wolfs,

Joulz doet in praktijk ook niks met Garo wallboxen. Aansluiten is niet moeilijk, mocht je niet technisch zijn kun je plaatselijke electricien inschakelen. Dipswitch settings en wifi verbinding zul je wss zelf moeten doen met hulp van manual. Nu ruim 1 jaar de wallbox en geen problemen. Mocht je nog vragen hebben over installatie/settings/wifi dan kan ik je altijd helpen.

gr gijs
Zou je mij kunnen helpen misschien met het aanmelden van de paal in de app, deze vind hij niet en ook de qr code is niet juist geeft de app aan.
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”