Dat was het dan…..
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Electric Silver Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Flame Metallic Red | Volvo S90 T5 Inscription Electric Silver Metallic | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 | Volvo EX30 Ultra ER |
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Nog genoeg tijd om een paar dikke diesels aan te schaffen
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40659
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
De tijd zal het leren
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27637
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Inderdaad, al was het plan de huidige ook nog een flinke tijd aan te houden.
Ik moet de haalbaarheid van 2025 eerst nog zien. Lukt dat wel dan hebben we rond 2030 een hoop keuze uit 2e hands elektrische auto's.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Sowieso lukt het niet om in Nederland de infrastructuur voor elkaar te krijgen. En dan hebben we het niet eens over de capaciteit (energie) wat geleverd zou moeten worden. Ze kunnen nu al geen industriële energie leveren in het zuiden van Nederland.
Zou het wel kunnen, dan is er geen personeel te vinden.
En ik zie hier in noord Zweden geen elektrische auto's rijden. Die houden het geen dag vol
Met is bij Volvo niet voor niets bezig met de ontwikkeling van waterstofvoertuigen.
Zou het wel kunnen, dan is er geen personeel te vinden.
En ik zie hier in noord Zweden geen elektrische auto's rijden. Die houden het geen dag vol
Met is bij Volvo niet voor niets bezig met de ontwikkeling van waterstofvoertuigen.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
- Martijn85s60
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 05.10.2021 - 19:42
Daar heb je weer klimaat ministers eerst de boeren nu de auto (koekoek) straks mag je geen scheet meer laten
Golf 2 89'
Peugeot 306 98'
Volkswagen polo 99'
Opel astra 2001'
Opel astra 2010'
Huidig s60 t5 r design 2019 Polestar Engineered puur op benzine gelukkig nog
Peugeot 306 98'
Volkswagen polo 99'
Opel astra 2001'
Opel astra 2010'
Huidig s60 t5 r design 2019 Polestar Engineered puur op benzine gelukkig nog
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40659
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Misschien is dat wel een uitstekende energiebron !?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20684
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Jazeker Ben. Methaangas dat koeien "uitstoten" wordt zo hier en daar al gebruikt om te verwarmen.
Zie de bijlage.
Zie de bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Het Duitse grondstoffenagentschap voorspelt een lithium-tekort tegen 2030 voor de batterijproductie. Net gelezen op Auto, Motor und Sport.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Zelfde geldt ook voor kobalt. In Gongo en China wordt veel gewonnen. Zweden kent een aantal mijnen, maar dat is onvoldoende.
De oude mijn in Los is recent nog onderzocht of het voldoende kobalt bevat. Maar deze is nagenoeg leeg.
De accu fabriek in Skellefteå gaat binnenkort in bedrijf, maar kampt al met tekorten.
De oude mijn in Los is recent nog onderzocht of het voldoende kobalt bevat. Maar deze is nagenoeg leeg.
De accu fabriek in Skellefteå gaat binnenkort in bedrijf, maar kampt al met tekorten.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
Ik denk dat ik inderdaad nog maar eens naar een dikke D5 AWD op zoek zal gaan…... Echt de laatste diesel….
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Electric Silver Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Flame Metallic Red | Volvo S90 T5 Inscription Electric Silver Metallic | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 | Volvo EX30 Ultra ER |
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6930
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Gaat zo’n vaart allemaal niet lopen. Voor de Bühne zijn dit soort ‘planningen’ natuurlijk heel aardig en vooral politiek correct.
Maar in 12,5 jaar kan er op technisch gebied ongelofelijk veel veranderen (en dat zal ook imho). Waterstof….. gaat het om termijn winnen van elektriek, mark my words we gaan het zien. Onze overheid lijkt het weinig te boeien; de stimulans om (zakelijk) af te stappen van fossiel wordt mbv bijtelling als maar minder voor zover die er al ooit was.’Potjes’ zijn in no time leeg dus het grote publiek heeft er weinig/niets aan. Voorlopig blijf ik ‘gewoon’ peut rijden. Een half bakken hybride met een acciradius die nergens over gaat of een FE welke (zo rekende de ANWB onlangs nog ns uit) op 1000 km (obv onderweg laden) net zo duur is als een benzine en zelfs duurder dan een diesel, zie ik het nut niet van. De footprint qua productie is van de meeste FE allesbehalve groen te noemen.
Wellicht wat kort door de bocht maar andere meningen mogen er uiteraard ook zijn, ik zie het echter zo.
Maar in 12,5 jaar kan er op technisch gebied ongelofelijk veel veranderen (en dat zal ook imho). Waterstof….. gaat het om termijn winnen van elektriek, mark my words we gaan het zien. Onze overheid lijkt het weinig te boeien; de stimulans om (zakelijk) af te stappen van fossiel wordt mbv bijtelling als maar minder voor zover die er al ooit was.’Potjes’ zijn in no time leeg dus het grote publiek heeft er weinig/niets aan. Voorlopig blijf ik ‘gewoon’ peut rijden. Een half bakken hybride met een acciradius die nergens over gaat of een FE welke (zo rekende de ANWB onlangs nog ns uit) op 1000 km (obv onderweg laden) net zo duur is als een benzine en zelfs duurder dan een diesel, zie ik het nut niet van. De footprint qua productie is van de meeste FE allesbehalve groen te noemen.
Wellicht wat kort door de bocht maar andere meningen mogen er uiteraard ook zijn, ik zie het echter zo.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44
https://www.ad.nl/auto/rekeningrijden-d ... ~a634889a/
Wellicht dat het toch nog even slim is om je diesel te blijven rijden: de wegenbelasting wordt afgeschaft, en de kilometerprijs lijkt gelijk te worden voor alle 'brandstoffen'......
Wellicht dat het toch nog even slim is om je diesel te blijven rijden: de wegenbelasting wordt afgeschaft, en de kilometerprijs lijkt gelijk te worden voor alle 'brandstoffen'......
V60 d3 gt r-design (facelift)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20684
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
En nu gaat iedereen rekenen:
Mijn MRB is 1368 euro per jaar. Op basis van die 4 ct per km kan ik dan 34.200 km rijden terwijl wij nu nauwelijks 10 a 12.000 km wegrijden per jaar! Is het dan de bedoeling dat de gemiddelde Nederlander er beter van wordt? Betalen naar gebruik wordt voor ons dan juist lekker goedkoop.
Tijd dus voor weer een V8 in de garage ...
Mijn MRB is 1368 euro per jaar. Op basis van die 4 ct per km kan ik dan 34.200 km rijden terwijl wij nu nauwelijks 10 a 12.000 km wegrijden per jaar! Is het dan de bedoeling dat de gemiddelde Nederlander er beter van wordt? Betalen naar gebruik wordt voor ons dan juist lekker goedkoop.
Tijd dus voor weer een V8 in de garage ...
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Voor personenwagens zal BEV blijven en zal H2 zeker niet "winnen" bij H2 maak je eerste van electriciteit H2 en vervolgens van H2 electriciteit nogal wiedes dat direct electrisch veel meer efficient is. Ik voorspel zelfs dat met de komst van meer energie dichte solid state batterijen ook vormen van vrachtvervoer naar full EV gaan en geen H2teebee schreef: ↑30.06.2022 - 14:14 Gaat zo’n vaart allemaal niet lopen. Voor de Bühne zijn dit soort ‘planningen’ natuurlijk heel aardig en vooral politiek correct.
Maar in 12,5 jaar kan er op technisch gebied ongelofelijk veel veranderen (en dat zal ook imho). Waterstof….. gaat het om termijn winnen van elektriek, mark my words we gaan het zien.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6930
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Wat ik zeg… we gaan het zien; ik hou het op waterstof.NielsPHEV schreef: ↑05.07.2022 - 18:19Voor personenwagens zal BEV blijven en zal H2 zeker niet "winnen" bij H2 maak je eerste van electriciteit H2 en vervolgens van H2 electriciteit nogal wiedes dat direct electrisch veel meer efficient is. Ik voorspel zelfs dat met de komst van meer energie dichte solid state batterijen ook vormen van vrachtvervoer naar full EV gaan en geen H2teebee schreef: ↑30.06.2022 - 14:14 Gaat zo’n vaart allemaal niet lopen. Voor de Bühne zijn dit soort ‘planningen’ natuurlijk heel aardig en vooral politiek correct.
Maar in 12,5 jaar kan er op technisch gebied ongelofelijk veel veranderen (en dat zal ook imho). Waterstof….. gaat het om termijn winnen van elektriek, mark my words we gaan het zien.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27637
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Inderdaad aan het rekenen geslagen en het zou mij met 25.000 kilometer per jaar de helft per maand aan wegenbelasting schelenMsuidgeest schreef: ↑05.07.2022 - 18:08 En nu gaat iedereen rekenen:
Mijn MRB is 1368 euro per jaar. Op basis van die 4 ct per km kan ik dan 34.200 km rijden terwijl wij nu nauwelijks 10 a 12.000 km wegrijden per jaar! Is het dan de bedoeling dat de gemiddelde Nederlander er beter van wordt? Betalen naar gebruik wordt voor ons dan juist lekker goedkoop.
Tijd dus voor weer een V8 in de garage ...
Mijn verwachting was duurder uit te zijn, maar kennelijk niet of ik mis een addertje onder het gras.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Ja, je mist de toeslagcomponent voor vuile/oude voertuigen die voorspeld wordt:
‘Uitstootcomponent bij rekeningrijden’
Ingewijden zijn ervan overtuigd dat er op een gegeven moment een uitstootcomponent komt. In dat geval zijn eigenaren van oudere auto’s met brandstofmotoren straks aanmerkelijk duurder uit dan die van een emissievrije auto."
https://www.ad.nl/auto/rekeningrijden-d ... ~a634889a/
‘Uitstootcomponent bij rekeningrijden’
Ingewijden zijn ervan overtuigd dat er op een gegeven moment een uitstootcomponent komt. In dat geval zijn eigenaren van oudere auto’s met brandstofmotoren straks aanmerkelijk duurder uit dan die van een emissievrije auto."
https://www.ad.nl/auto/rekeningrijden-d ... ~a634889a/