
Ervaring XC40 Twin engine PIH
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 07:48
Hallo forum, ik ben Jeroen en ben fonkelnieuw hier. Ik weet nog niet hoe het voorstellen hier verloopt. Dat wil ik best nog wel doen. Maar ik heb voor nu een korte vraag over het geluid bij opladen van de XC40 T5 pih. Is dat echt opgelost? Of minimaal sterk verbeterd? Ik ben zeer benieuwd. Mijn zoontje slaap boven de mogelijk opladende XC40. En de buren hebben ook een klein kindje aan die kant slapen. We weten allemaal dat nachtrust het allerbelangrijkste is op de wereld
Ik heb geloof ik alleen van Dennis gezien dat het verbeterd was. Hoe is het bij de rest? Alvast bedankt.

Volvo V70 2.4 2001
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Ik heb in een ander draadje al eens gemeld dat het bij mijn XC40 nauwelijks storend is. Bij warm weer wil hij de laatste paar minuten wel eens koelen, maar dan hoor je de fan beperkt. Hij gaat soms ook koelen als je na een rit direct gaat laden. Welkom hier!
- dennisdoomen
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 31.12.2019 - 11:58
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Sinds die software update is het probleem echt volledig geholpen. Ik was ook sceptisch, maar dat harde blazen heeft hij alleen nog maar gedaan na een lange rit, maar dan ook niet langer dan een minuutje of zo.Afghanza schreef: ↑23.08.2021 - 10:40 Hallo forum, ik ben Jeroen en ben fonkelnieuw hier. Ik weet nog niet hoe het voorstellen hier verloopt. Dat wil ik best nog wel doen. Maar ik heb voor nu een korte vraag over het geluid bij opladen van de XC40 T5 pih. Is dat echt opgelost? Of minimaal sterk verbeterd? Ik ben zeer benieuwd. Mijn zoontje slaap boven de mogelijk opladende XC40. En de buren hebben ook een klein kindje aan die kant slapen. We weten allemaal dat nachtrust het allerbelangrijkste is op de wereldIk heb geloof ik alleen van Dennis gezien dat het verbeterd was. Hoe is het bij de rest? Alvast bedankt.
(2020) Volvo XC40 T5 TE R-Design, Glacier Silver, 20"
(2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17"
(2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18"
(2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18"
(2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16"
(2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18"
(2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14"
(2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
(2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17"
(2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18"
(2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18"
(2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16"
(2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18"
(2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14"
(2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
- JohnXC
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 25.08.2021 - 22:28
Goed om te lezen dat het probleem opgelost is.dennisdoomen schreef: ↑27.08.2021 - 07:18Sinds die software update is het probleem echt volledig geholpen. Ik was ook sceptisch, maar dat harde blazen heeft hij alleen nog maar gedaan na een lange rit, maar dan ook niet langer dan een minuutje of zo.Afghanza schreef: ↑23.08.2021 - 10:40 Hallo forum, ik ben Jeroen en ben fonkelnieuw hier. Ik weet nog niet hoe het voorstellen hier verloopt. Dat wil ik best nog wel doen. Maar ik heb voor nu een korte vraag over het geluid bij opladen van de XC40 T5 pih. Is dat echt opgelost? Of minimaal sterk verbeterd? Ik ben zeer benieuwd. Mijn zoontje slaap boven de mogelijk opladende XC40. En de buren hebben ook een klein kindje aan die kant slapen. We weten allemaal dat nachtrust het allerbelangrijkste is op de wereldIk heb geloof ik alleen van Dennis gezien dat het verbeterd was. Hoe is het bij de rest? Alvast bedankt.
Kan ik straks, als mijn nieuwe XC40 geleverd is, rustig slapen.
Volvo XC40 Recharge T5 plug-in hybrid 2021
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Dan ben ik ook wel benieuwd naar je bevindingen. Ik vermoed dat als je de P8 gereden hebt, de T4 hybride en T5 hybride tegen gaan vallen. Er zit natuurlijk wel een flink prijsverschil tussen de hybrides en de full elektrische XC40's, maar ik kan niet in je portemonnee kijken.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 07:48
Net wezen rijden. Wat een feestje. Het plan is om nu te beginnen met de T4. We gaan voor Care by Volvo. Ja een P8 is waanzinnig. En ja ik vind het iets teveel geld om aan een auto uit te geven
En terwijl we genieten van de T4 en hem laden met onze zonnepanelen die in november komen, kijken we uit naar de P6 en wat sowieso prijzen gaan doen. Wel ff balen dat de levertijd opeens is opgelopen naar 7-8 maanden…

Volvo V70 2.4 2001
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Jemig, die levertijden! Die T4 is een goede keuze en Care by Volvo bevalt mij ook prima. Kun je altijd nog upgraden naar een P6 of P8.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Gefeliciteerd met je aankoop. Alleen je geduld word wél op de proef gesteld. Eerst 1-2 maanden wachten, wat nu uitgelopen is naar 7-8 maanden....

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07.02.2019 - 17:41
Heb ik ook, ik denk dat de belijning op de snelweg verwarrend is voor het systeem. Het gebeurt niet op alle invoeg stroken.koenie62 schreef: ↑01.07.2020 - 19:23 Ook mijn xc40 lijkt wel op te stijgen als de ventilator aan slaat. Ik heb daar niet zoveel last van...de buren wellicht wel.
Andere vraag. Ik rij voornamelijk in de "Pure" stand (nadat ik die had gevonden (Sjoef, tnx)) Als ik thuis wegrijd ik moet ongeveer 4 kilometer rijden naar de snelweg en als ik dan de snelweg opga en vaart maak, houd de "motor" ALTIJD een seconde in bij de 94/95 km/u. Het is net of je even lift van je gas. Hebben meer rijders hier last van.
- dennisdoomen
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 31.12.2019 - 11:58
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Nee, dit wordt veroorzaakt door de overbrengen in de versnellingsbak. Ik heb dit zelfs bij Volvo Nederland aangekaart, en die hebben dat zo uitgelegd.Volkip schreef: ↑29.04.2022 - 18:03Heb ik ook, ik denk dat de belijning op de snelweg verwarrend is voor het systeem. Het gebeurt niet op alle invoeg stroken.koenie62 schreef: ↑01.07.2020 - 19:23 Ook mijn xc40 lijkt wel op te stijgen als de ventilator aan slaat. Ik heb daar niet zoveel last van...de buren wellicht wel.
Andere vraag. Ik rij voornamelijk in de "Pure" stand (nadat ik die had gevonden (Sjoef, tnx)) Als ik thuis wegrijd ik moet ongeveer 4 kilometer rijden naar de snelweg en als ik dan de snelweg opga en vaart maak, houd de "motor" ALTIJD een seconde in bij de 94/95 km/u. Het is net of je even lift van je gas. Hebben meer rijders hier last van.
(2020) Volvo XC40 T5 TE R-Design, Glacier Silver, 20"
(2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17"
(2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18"
(2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18"
(2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16"
(2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18"
(2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14"
(2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
(2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17"
(2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18"
(2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18"
(2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16"
(2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18"
(2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14"
(2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18.07.2022 - 22:11
- Locatie: Tilburg
Heb nu sinds maart 22 mijn XC40 T4 Recharge en er al 11500 mee op de teller gezet. Nog geen klachten gehad tot nu toe. Wel heb ik iets vreemds opgemerkt bij de actieradius van de accu. In het begin laadde hij op tot 45km en toen ik een pas had en aan de laadpaal oplade bleek hij er daar maar 40km in te kunnen laden. Nu is het zover dat het niet meer uitmaakt en hij bij beide oplaadopties nog maar tot 40km komt. De eerste verklaring van de dealer was temperatuur en rijgedrag, maar dat heb ik al uitgesloten. In de zomer hetzelfde en bij mijn laagste verbruik, 2 weken vakantie met alleen lokaal verkeer electrisch , nog steeds hetzelfde resultaat. Heeft nog iemand dit meegemaakt?
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18.07.2022 - 22:11
- Locatie: Tilburg
Nop rij eigenlijk nooit in Pure stand. Bijna altijd in Hybrid, soms met charge aan als ik weinig tot geen batterij meer over heb en op B wegen of de snelweg zit. Gewoon de stand waarop ie staat als ik er net de stekker uit trek.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18.07.2022 - 22:11
- Locatie: Tilburg
Moin JohnXC, vanmorgen eens geprobeerd en in Pure mode geschakeld en toen sprong de batterij ineens van 40 naar 44 km. Dat was me nog nooit opgevallen. Doet natuurlijk niks af aan het feit dat ie de eerste maanden gewoon 45 km aangaf als ik aan het stopkontact laadde en maar 40 bij een Laadpaal en dat dat nu beide 40 is geworden. Of zou dat het inregelen van het verbruik zijn? Wel vreemd dan dat toen ik in mei 2 weken thuis was en bijna alleen maar hybride electrisch gereden heb met mijn laagste verbruik ooit, dat niet veranderde.