Origineel carkit stuurmodule gaar?

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Muteset... (=connectieset)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Moet ik eens gaan zoeken. Die hebben ze volgens mij in de kofferbak gestopt ergens.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Nee, dat is je AEM.
(kofferbak).
Deze aansluitset zit bij de electronica unit van de carkit.
(ik GOK rechts boven/achter/naast je handschoenenkastje)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Maakt ie onderdeel uit van de set zoals in de pdf? want ik kwam namelijk in de kofferbak een gele mute kabel tegen die niet vanaf de voorkant komt.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

zeker, zijn A/B/C onderdelen zoals bovenin het document...
Gele draad is idd mute draad waarschijnlijk die naar de AEM gaat...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Dan is het nog vreemder. Ik heb een externe versterker dus ik heb B en C. Er zit echter een extra stekker in de kabelboom met alleen een gele kabel die naar de rechterzijde van de kofferbak gaat. Als die er niet tussen zit, springt de radio niet op mute bij een telefoongesprek. Iets wat ik wel zou verwachten als ik die kabelset ertussen zet. Ik heb het relais ook al gewisseld. Maakt niks uit. Dus waar is die gele draad voor en waarom werkt de boel niet als die er niet tussen zit? Is een AEM vereist als je deze carkit gebruikt? Of is de AEM voor andere zaken?
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

En, ben je er na telefoontje naar ons al uit?
't was even heel druk hier, maar nu ist ineens stilllll....
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

VolvoTech schreef:En, ben je er na telefoontje naar ons al uit?
't was even heel druk hier, maar nu ist ineens stilllll....
Het heeft even wat tijd gekost om alles nog een keer open en dicht te maken en het forum gaat nog dagelijks de mist in met ongelezen berichten, maar het werkt!!!!

Toen ik de auto kocht kwam het geluid alleen van rechts. Irritant, maar wel mee te leven. Vandaag de boel nog eens uit elkaar gehaald in de kofferbak, kabelboom nog eens nagekeken en me toch wel zitten verbazen over een verloopkabel in de kabelboom met partnummer 30775918. Die schijnt onderdeel uit te maken van de mute kit. Er zitten ook maar 4 draadjes aangesloten en de rest wordt doorgelust. Alle verbindingen gecontroleerd, probleem niet opgelost. Het blijft dan toch knagen hoe het kan dat er in een aantal maanden tijd zo'n vreemde storing kan optreden die soms ook weer weg is. Ik bel wel eens met iemand die een vrij harde carkit heeft met veel achtergrondgeluid en heel soms heb ik dan wel goed geluid. Ennieweej, ik dwaal af.

Verloopkabel er maar eens tussenuit geklikt en tadaaaaaaaa! Goed geluid over BEIDE voorspeakers! Nu blijk ik wel een nieuwe carkit voor de kat z'n viool te hebben gekocht, maar goed. Alles beter dan een boete van 220 euro.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Die nieuwe kun je binnen twee weken terugbrengen. Wettelijke bedenktijd.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Omdat ik in eerste instantie dacht dat die de boosdoener was, heb ik die al gemonteerd. Vond ook die zwarte knoppen wat mooier dan die zilveren, dus de andere set gaat in de verkoop!
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Nomad schreef:
VolvoTech schreef:En, ben je er na telefoontje naar ons al uit?
't was even heel druk hier, maar nu ist ineens stilllll....
Het heeft even wat tijd gekost om alles nog een keer open en dicht te maken en het forum gaat nog dagelijks de mist in met ongelezen berichten, maar het werkt!!!!

Toen ik de auto kocht kwam het geluid alleen van rechts. Irritant, maar wel mee te leven. Vandaag de boel nog eens uit elkaar gehaald in de kofferbak, kabelboom nog eens nagekeken en me toch wel zitten verbazen over een verloopkabel in de kabelboom met partnummer 30775918. Die schijnt onderdeel uit te maken van de mute kit. Er zitten ook maar 4 draadjes aangesloten en de rest wordt doorgelust. Alle verbindingen gecontroleerd, probleem niet opgelost. Het blijft dan toch knagen hoe het kan dat er in een aantal maanden tijd zo'n vreemde storing kan optreden die soms ook weer weg is. Ik bel wel eens met iemand die een vrij harde carkit heeft met veel achtergrondgeluid en heel soms heb ik dan wel goed geluid. Ennieweej, ik dwaal af.

Verloopkabel er maar eens tussenuit geklikt en tadaaaaaaaa! Goed geluid over BEIDE voorspeakers! Nu blijk ik wel een nieuwe carkit voor de kat z'n viool te hebben gekocht, maar goed. Alles beter dan een boete van 220 euro.
Precies zoals dus ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
bobc30
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 25.10.2013 - 10:32

Zelf maak ik al jaren gebruik van de Parrot CK3100. Meest gangbare variant van Parrot. Zelf werk ik bij een telecom bedrijf en de parrots zijn ten alle tijden up te daten met software... je hoeft dus nooit bang te zijn dat de Parrot niet meer functioneert met je nieuwe telefoon.
Groeten, BobC30
Volvo C30 1.8 R-design (2008)
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ck3100 meest gangbaar?
Geheel oneens.
Dat is dan zeker al de 9000 of 9100 of 9200...
(zie ook de verkoopaantallen van Parrot zelf).

Daarnaast is de 3100 alleen te updaten met een seriele verbinding naar de PC met een speciale kabel. Die heeft de gemiddelde particulier niet.

De 9000 series van zowel Parrot als Bury laten zich netjes via USB updaten, da's toch even stuk "gangbaarder" anno 2013.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
bobc30
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 25.10.2013 - 10:32

@VolvoTech, je hebt een punt! Mijn reactie was meer gespitst op eigen ervaringen met de CK3100
Groeten, BobC30
Volvo C30 1.8 R-design (2008)
Gebruikersavatar
Jungle
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 13.07.2012 - 16:32

VolvoTech schreef: Daarnaast is de 3100 alleen te updaten met een seriele verbinding naar de PC met een speciale kabel. Die heeft de gemiddelde particulier niet.
Uuuhm: ik geloof het meteen dat de 9000-serie het meest gangbaar is, maar updaten van de 3100 kan toch ook met bluetooth (en een laptop)?
Volvo V70 2.5T Summum 2008 [VolvoTune]
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Zeker dat kan.
ALS;
- je een Toshiba, Broadcom of Microsoft BT stack hebt die virtuele poorten ondersteunt
- je BT verbinding stabiel is (vaak juist niet, waarvoor de update nodig is)

mislukt ie dan is't klaar met je 3100 ...
Wij wagen het er niet meer op, te vaak mis gegaan...

De 9000 serie werkt iets anders, die is in staat in een apart geheugen eerst de nieuwe firmware geheel te ontvangen en bij een mislukte poging ga je gewoon opnieuw...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Jungle
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 13.07.2012 - 16:32

Ah, dat wist ik niet: heb ik geluk gehad bij het updaten... 8)
Volvo V70 2.5T Summum 2008 [VolvoTune]
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

of geen pech...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Symtom
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 08.01.2020 - 10:33

@Nomad ik heb je een PM gestuurd.
Als je tijd hebt …. 😊🙏
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40455
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Symtom schreef: 02.08.2022 - 09:13 @Nomad ik heb je een PM gestuurd.
Als je tijd hebt …. 😊🙏
Het startbericht is meer dan 8 jaar geleden geplaatst.
Ik mag toch aannemen dat het probleem inmiddels is opgelost.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”