Goedemorgen,
Helaas hebben wij 2 weken geleden, terwijl we onderweg waren naar Kroatië, afscheid moeten nemen van onze geliefde V70 2.3 T5.
Nu dus opzoek naar een nieuwe auto. Waarschijnlijk gaan we voor een V60. Maar welke motor is nu het beste?
De T2, T3 en T4 zijn Ford motoren toch? Maar zijn deze dan echt slecht?
We willen ook eigenlijk wel wat zuiniger rijden.. (al gebeurt dat al snel in vergelijking met onze vorige auto )
Wie kan mij wat meer informatie geven
Welke motor beste V60?
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6930
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Wordt diesel niet overwogen?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44
Wat is niet heel veel: vorig jaar rond deze tijd heb ik een diesel gekocht met het idee er ongeveer 15k mee te gaan rijden per jaar (is iets meer geworden, namelijk 22k) maar vanaf 15k zat al het omslagpunt (toen) voor een vergelijkbare auto uit 2015/2016. Er even vanuit gaande dat de afschrijving en onderhoud gelijkwaardig zijn, immers de diesel heeft al een grote klapper naar beneden gemaakt en de benzine is nu al iets duurder bij vergelijkbare standen. Onderhoud is altijd lastig in te schatten maar normaal gaat een motor wel ff mee was mijn gedachte en bandjes en overige shizzle heb je aan beide auto's.
V60 d3 gt r-design (facelift)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6930
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
zou het ook zeker niet ‘links laten liggen’ in de afwegingen. Onder de diesel blokken zitten zeer betrouwbare exemplaren.
Op termijn gaan we toch rekeningrijden dus het aantal kms is dan niet echt interessant meer.
Voor relatief ‘weinig’ heb je een zeer betrouwbare en rijk uitgeruste diesel.
Op termijn gaan we toch rekeningrijden dus het aantal kms is dan niet echt interessant meer.
Voor relatief ‘weinig’ heb je een zeer betrouwbare en rijk uitgeruste diesel.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Het model van 2018 en later heeft allemaal dezelfde motor, al dan niet aangevuld met een stukje op batterij.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
1.6 T3 150pk en 1.6 T4 180pk 2.0T 203pk zijn fordjes bouwjaar 2010-2014.
na 2015 zijn het allen dezelfde 2.0 blokken van volvo zelf met ander ( puur softwarematig ) vermogen .
Verbruik zal 1 op 11 tot 1 op 14 zijn afhangend van gebruik .
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47
Ik denk dat een van de beste motoren van Volvo de 5 cylinder diesel is geweest. En die in combinatie met een accu (de D5 en D6 in de V60PIH) is voor mij nu de beste combi. Maar op termijn is een dieselmotor als krachtbron door de media (en de autoindustrie zelf met de soemelsoftware) om zeep geholpen.
Dus het hangt er van af hoe lang je met je auto wilt doen. Op korte termijn is diesel nog te gebruiken. Maar over 5 jaar + weet ik dat nog niet zo.
Dus het hangt er van af hoe lang je met je auto wilt doen. Op korte termijn is diesel nog te gebruiken. Maar over 5 jaar + weet ik dat nog niet zo.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
Wat is er met de v70 t5 gebeurd?
Ik heb namelijk beetje hetzelfde verhaal, ik had een c70 2.3 t5 nadat de motor begon te tikken bij 330.000 km ongeveer heb ik een s60 uit 2014 met een d3 5 cilinder blok gekocht (diesel)
Is meteen mijn beste auto ooit. Zeer zuinig en erg betrouwbaar. Gekocht op 150.000 inmiddels staat de teller op 375.000km en ik rij nog vrolijk door zonder pijn
Ik heb namelijk beetje hetzelfde verhaal, ik had een c70 2.3 t5 nadat de motor begon te tikken bij 330.000 km ongeveer heb ik een s60 uit 2014 met een d3 5 cilinder blok gekocht (diesel)
Is meteen mijn beste auto ooit. Zeer zuinig en erg betrouwbaar. Gekocht op 150.000 inmiddels staat de teller op 375.000km en ik rij nog vrolijk door zonder pijn
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 09.08.2022 - 13:20
Waterpomp stuk. Bij 340.000..c70_ibo schreef: ↑19.08.2022 - 09:46 Wat is er met de v70 t5 gebeurd?
Ik heb namelijk beetje hetzelfde verhaal, ik had een c70 2.3 t5 nadat de motor begon te tikken bij 330.000 km ongeveer heb ik een s60 uit 2014 met een d3 5 cilinder blok gekocht (diesel)
Is meteen mijn beste auto ooit. Zeer zuinig en erg betrouwbaar. Gekocht op 150.000 inmiddels staat de teller op 375.000km en ik rij nog vrolijk door zonder pijn
We waren op dat moment in Zuid Duitsland. Veel gedoe met ANWB en ADAC. Uiteindelijk hebben we de auto total loss moeten laten verklaren anders kregen we geen leenauto oid.
Nou waren we eigenlijk al wat om ons heen aan het zien, want de auto kreeg steeds meer kuren..
Gister langs wat autozaken geweest. Daar werd ons ook gevraagd of we niet diesel willen.. Wij rijden zo'n 10/15k per jaar.. Dus moeten ff een rekensommetje maken.. Maar dan nog vraag ik me af of t verstandig is.. ivm die mensen uit Den Haag
Volvo V70 2.0T R edition
Volvo V70 2.3 T5
Volvo S60 2.3 T5
Volvo V70 2.3 T5
Volvo S60 2.3 T5
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27649
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Met zo'n kilometrage zou ik voor benzine gaan.
Is op of net onder het omslagpunt.
Hier rijd de dame wat meer dan dat en zelfs daarvoor zijn we voor een benzine gegaan.
Zuinige uitvoering die ongeveer hetzelfde verbruikt als een diesel en inclusief tanken over de grens onderaan de streep hetzelfde kost.
Stel dat ie minder wordt gebruikt dan zijn de vaste lasten in ieder geval ook wat lager.
Is op of net onder het omslagpunt.
Hier rijd de dame wat meer dan dat en zelfs daarvoor zijn we voor een benzine gegaan.
Zuinige uitvoering die ongeveer hetzelfde verbruikt als een diesel en inclusief tanken over de grens onderaan de streep hetzelfde kost.
Stel dat ie minder wordt gebruikt dan zijn de vaste lasten in ieder geval ook wat lager.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Dat dieselen kan bij onze grote zware auto's al snel uit inderdaad los van de veel lagere aanschafprijs . In bijv. het C segment rijden de benzine blokken ook al 1op18 1op20 en dan is het omslagpunt veel hoger.
Die autozaken willen er blijkbaar vanaf en je zou dan kunnen checken of er al wat grote tyische diesel kostenposten ( egr , dpf , dmv/koppeling , injectoren ) geweest zijn anders is je voordeel snel verdwenen.
Die autozaken willen er blijkbaar vanaf en je zou dan kunnen checken of er al wat grote tyische diesel kostenposten ( egr , dpf , dmv/koppeling , injectoren ) geweest zijn anders is je voordeel snel verdwenen.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27649
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Eens, kijk maar in mijn eigen onderschrift.
Neemt niet weg dat een zware station in dit geval ook het nodige aan MRB kost en diesel is ook al lang niet meer zo goedkoop als het is geweest.
Neemt niet weg dat een zware station in dit geval ook het nodige aan MRB kost en diesel is ook al lang niet meer zo goedkoop als het is geweest.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 09.08.2022 - 13:20
We zijn er indd wel over uit dat we gewoon benzine blijven rijden.
We hebben nu 3 v60's gezien.
Een 2.0 t5
Een 2.0t
En dan nog een 1.6 t4.. En dat is dan ook gelijk de goedkoopste.. Iemand ervaring met een 1.6 t4? Is natuurlijk een Ford motor.. en vd Volvo rijders om ons heen is dat echt not done
We hebben nu 3 v60's gezien.
Een 2.0 t5
Een 2.0t
En dan nog een 1.6 t4.. En dat is dan ook gelijk de goedkoopste.. Iemand ervaring met een 1.6 t4? Is natuurlijk een Ford motor.. en vd Volvo rijders om ons heen is dat echt not done
Volvo V70 2.0T R edition
Volvo V70 2.3 T5
Volvo S60 2.3 T5
Volvo V70 2.3 T5
Volvo S60 2.3 T5
-
- 4th Gear member
- Berichten: 660
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Niets mis mee.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
prima blokken , ja tuurlijk heeft de 2.0 meer puf etc. de souplesse van power over draag ook bij aan het comfort/rust .
Mooiste is dan de 2.0T met handbak dan heb je die ford powershift automaat ook niet maar zijn schaarser dan de 1.6 natuurlijk .
Zelfde geld voor de diesel 1.6 D2 die motor is helemaal ruk ,traag en van papier gemaakt bla bla als je de verjaardags en borrelpraat moet geloven . Ondertussen is het de meest verkochte en rijd heel NL er prima in rond . De auto die eromheen zit blijft gewoon een Volvo .
Die 1.6 T3 T4 tjes en dus ecoboost hebben wel last van vervuilde injectoren geloof ik en dan krijg je gaten in je zuigers stond hier laatst een verhaal . Dan nog het feit dat alleen de slechte dingen en problemen worden gemeld .
Mooiste is dan de 2.0T met handbak dan heb je die ford powershift automaat ook niet maar zijn schaarser dan de 1.6 natuurlijk .
Zelfde geld voor de diesel 1.6 D2 die motor is helemaal ruk ,traag en van papier gemaakt bla bla als je de verjaardags en borrelpraat moet geloven . Ondertussen is het de meest verkochte en rijd heel NL er prima in rond . De auto die eromheen zit blijft gewoon een Volvo .
Die 1.6 T3 T4 tjes en dus ecoboost hebben wel last van vervuilde injectoren geloof ik en dan krijg je gaten in je zuigers stond hier laatst een verhaal . Dan nog het feit dat alleen de slechte dingen en problemen worden gemeld .
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27649
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat laatste is het belangrijkste om in je oren te knopen, problemen weten we allemaal te melden maar als iets goed gaat nemen we het voor normaal aan.
Zo'n 1.6 Ecoboost is bij Ford al jaren in gebruik, veel verkocht en ja er gaat sporadisch wel eens iets mis met zo'n blok. Maar zet dat eens weg tegen de enorme aantallen waarin ze zijn verkocht en dan valt het allemaal wel mee.
Mooiste combi lijkt mij wellicht de 2.0T, ik denk dat de 1.6 na een T5 tegen valt. Maar ga er gewoon eens mee rijden.
Zo'n 1.6 Ecoboost is bij Ford al jaren in gebruik, veel verkocht en ja er gaat sporadisch wel eens iets mis met zo'n blok. Maar zet dat eens weg tegen de enorme aantallen waarin ze zijn verkocht en dan valt het allemaal wel mee.
Mooiste combi lijkt mij wellicht de 2.0T, ik denk dat de 1.6 na een T5 tegen valt. Maar ga er gewoon eens mee rijden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 09.08.2022 - 13:20
Haha die laatste zin, indd. Maar denk dat het in alles wel wat tegen valt, in vergelijking met onze vorige auto. Comfort van de V70 is natuurlijk ook super.fredhead schreef: ↑19.08.2022 - 13:00 Dat laatste is het belangrijkste om in je oren te knopen, problemen weten we allemaal te melden maar als iets goed gaat nemen we het voor normaal aan.
Zo'n 1.6 Ecoboost is bij Ford al jaren in gebruik, veel verkocht en ja er gaat sporadisch wel eens iets mis met zo'n blok. Maar zet dat eens weg tegen de enorme aantallen waarin ze zijn verkocht en dan valt het allemaal wel mee.
Mooiste combi lijkt mij wellicht de 2.0T, ik denk dat de 1.6 na een T5 tegen valt. Maar ga er gewoon eens mee rijden.
Volvo V70 2.0T R edition
Volvo V70 2.3 T5
Volvo S60 2.3 T5
Volvo V70 2.3 T5
Volvo S60 2.3 T5
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6930
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Tja…. Ook een V70 is als occasion te koop…..
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208