Volvo V40 2.0T uit 2003 - lekkage in interieur

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Daafit81
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09.01.2022 - 14:01

Hello,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraagje over mijn Volvo uit 2003. Wellicht dat iemand iets slims kan roepen over wat er aan de hand kan zijn.

Een aantal weken geleden geconstateerd dat mijn ramen beslaan en er een behoorlijk smerige lucht in de auto hangt. Na zelf op onderzoek uitgegaan blijkt dat de mat bij de passagiers stoel drijfnat was ( wat uiteraard ook een verklaring is voor het vochtprobleem in de auto). Ik heb de mat eruit gehaald en de bekleding weggetrokken en dit voelt vettig aan ( lijkt op het eerste oog niet op een verstopping.) ik heb met een tuinslang geprobeerd om veel water door alle opvang te laten stromen en dit komt netjes onder de auto er weer uit en binnen blijft het droog.

Misschien toch iets als lekkage van kachel radiateur…. Ik heb een aantal foto’s bijgevoegd. Ik zie lekkage sporen onder uit de cool-unit linksonder bij de dashboard. Interieurfilter ondertussen ook maar eens vervangen ;)


Gr Dave
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Koelvloeistof heeft een smerig (soms zoetig) geurtje ja. Is ook wat vettig. Ben dus bang dat het idd je kachelradiateur is..
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5387
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

volvo440special schreef: 10.01.2022 - 15:04 Koelvloeistof heeft een smerig (soms zoetig) geurtje ja. Is ook wat vettig. Ben dus bang dat het idd je kachelradiateur is..
Dan zou het koelvloeistof niveau ook omlaag moeten gaan. En bij te laag niveau een melding geven
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Zit geen niveausensor op een V40 en als het lek minimaal is zie je het niveau niet direct zakken.
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5387
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Als de mat al drijfnat is en je ramen beslaan, durf ik wel te beweren dat je dit aan het niveau moet kunnen zien
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Kan het niet ook een afwaterslangetje van de verdamper zijn? (waar zit die eigenlijk in een V40?)
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

kofferbak wel droog ?
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
jpdevre
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 08.05.2006 - 18:25
Locatie: Maastricht

Hi Daafit, Heb dit ook moeten ervaren. Naar alle waarschijnlijkheid is dit de vloeistof uit je kachel radiator. Bij mij ging/gaat condens op de ramen moeilijk of helemaal niet weg zonder zelf te wissen en geregeld de ramen binnen te ontvettten. Dit was/is storend maar kan ook gevaarlijk worden. Ook zijn in mijn auto vooral de gerubberde knoppen van radio en dashboard aangetast (plakkerig). Als de auto jong genoeg is, zit er weinig anders op als door de zure appel heen te bijten en te (laten) repareren... (zie ook andere plaatsen op dit forum). Bij mijn auto met meer dan 600.000km heb ik het niet meer laten repareren. Groeten+wijsheid, Jeroen
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”