Update kaarten.

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
VOLVO FE
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01.11.2019 - 20:13

Het updaten van bepaalde kaarten( D,Fr,...) lukt niet. Ondanks internet verbinding lukt het niet wegens bestand te groot.
Moet oplossing zoeken via site van volvo. Moet dus bestand via pc op usb zetten en dan overzetten op sensus. Maar eenmaal usb ingestoken zit auto usb stick niet. Dus updaten lukt niet van sommige kaarten
V90 R-design
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 665
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Ik weet niet, uit welk (bouw)jaar jouw V90 komt, maar ik weet wel, dat veel Volvo navigatie apparatuur wat kieskeurig is, in het type usb-stick.
Om het zeker te laten werken, zul je een USB-2 (en dus GEEN USB-3 stick) moeten gebruiken en zal deze op FAT32 geformateerd moeten zijn.
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Bij mij werken de USB3-sticks ook allemaal. Geen probleem.
Ik zou overigens gewoon heel Europa installeren i.p.v. de losse landen. Dat duurt eenmalig een dik uur. Updates worden daarna in ongeveer 40 minuten bijgewerkt. Dat gaat sneller dan afzonderlijke landen installeren.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Het gaat verkeerd omdat je de bestanden eerst op de pc zet dan op de usb-stick. Dat zou wel moeten kunnen , maar die procedure luistert zeer nauw en mij is het nog nooit gelukt.
Beter is het om de bestanden door het installatieprogramma direct op de usb-stick te zetten.
En inderdaad, zet gewoon heel Europa op de stick. Doe je een paar landen, dan moet je eerst land 1 op de stick zetten en installeren. Daarna kun je pas land 2 op deze wijze doen, daarna land 3, etc
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”