Maximum snelheid terug aanpassen? Zo ja, zichtbaar voor Volvo dealer?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27008
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Helemaal mee eens, alles is wel gezegd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1198
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

OGA244 schreef: 03.09.2022 - 08:29 Stupide onderbuikgewauwel van kevin, met typegoedkeurings eisen klooien heeft gewoon konsekwenties, voor iedereen..
Volvo AB tilt daar tamelijk zwaar aan richting dealers.

Software updates vanuit volvo zijn de laatste tijd tamelijk gebrekkig en vragen soms ook echt het uiterste van n dealer, noem je dat klooien? .
Upgrades die waardeloos blijken zijn niet meer terug te zetten.
En veel wordt bij problemen gemonitord door volvo

Denk dat obbe tuning ook geen factuur meegeeft waarop staat "snelheidsbegrenzing opheffen" ..
Dat kan hem duur komen te staan.

Geen onderbuikgevoel… en nee, ik ga hier geen feiten geven om dealers express in het nauw te zetten.

Er zijn genoeg dealers die klooien met de configuratie van auto’s. Puur omdat Volvo ze niet de mogelijkheid geeft.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Klinkt nog altijd als ‘hear say’ en vage vermoedens.
Indien je dit niet kunt/wilt onderbouwen blijft het niet aannemelijk en dus kan je dit soort uitspraken imho maar beter buiten het forum laten…
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

@teebee

Je valt Kevin een beetje aan, terwijl deze toch echt weet waar Abraham de mosterd haalt.
En verwachten dat hier dealers die de wensen van hun klanten proberen te vervullen met naam en toenaam genoemd gaan worden, daarvan snap jij ook wel dat dit niet gaat gebeuren.

Dit hele draadje gaat over vermoedens van wat er wel en niet zou kunnen gebeuren van wok van de politie tot geen garantie tot geen verzekering tot wat dan ook.
Met Vdash zijn al een heel aantal Volvo's in Europa en daarbuiten zo aangepast, er is nog GEEN informatie van deze klanten over problemen met garantie of wat dan ook.
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

volvotune schreef: 06.09.2022 - 21:43 @teebee

Je valt Kevin een beetje aan, terwijl deze toch echt weet waar Abraham de mosterd haalt.
En verwachten dat hier dealers die de wensen van hun klanten proberen te vervullen met naam en toenaam genoemd gaan worden, daarvan snap jij ook wel dat dit niet gaat gebeuren.

Dit hele draadje gaat over vermoedens van wat er wel en niet zou kunnen gebeuren van wok van de politie tot geen garantie tot geen verzekering tot wat dan ook.
Met Vdash zijn al een heel aantal Volvo's in Europa en daarbuiten zo aangepast, er is nog GEEN informatie van deze klanten over problemen met garantie of wat dan ook.
Ik ‘val’ niemand aan, althans dat is niet mijn bedoeling.
Dit soort ‘uitspraken’ vind ik nimmer kunnen zonder onderbouwing, simpel.
En ‘vermoedens’… er zijn diverse zaken aangehaald door leden welke weten waar ze het over hebben (oa vanuit de dealer-wereld), dus die zou ik zeker geen ‘vermoedens’ noemen.
Maar gezien het feit dat je zelf in die hoek (tuning) een boterham verdient, tja… dan begrijp ik je standpunt.
We kunnen natuurlijk allerhande casus’ langs gaan halen van bv (ernstige) ongevallen waarbij elke op zn eigen manier weer uniek zal zijn, en waarbij zaken als ‘aanpassingen aan de motor’ (in welke vorm dan ook) onderwerp kan / zal zijn van onderzoek door betrokken diensten. En dat kan maar zo mee worden genomen in eventuele conclusies en gevolgen. Dat men daar vervolgens niet mee te koop zal lopen (de betrokken klant zal dat niet gauw aan je terugmelden verwacht ik) lijkt me te verwachten.
Maar dit kan een ellenlang welles/nietes worden; moeten we maar niet doen.
Er zijn in diverse posts zeer ware dingen geroepen door mensen welke echt weten waar ze het (uit ervaring en/of inside kennis) over hebben en welke anderen dan weer in twijfel trekken…. Tja…. Meningen…..
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

teebee schreef: 29.08.2022 - 11:25
Ben schreef: 29.08.2022 - 11:23 De vraag is natuurlijk of je niet de verkeerde auto gekozen hebt als je een topsnelheid van 180 km/h te langzaam vindt.
En in het verkeerde land woont… :lol:
Ik woon op een schappelijke afstand van het "land van onbegrensde snelheden".... dus wat dat betreft geen enkel probleem.

Sta er wel van te kijken dat vrijwel iedereen direct denkt te weten dat ik de snelheid omhoog wil gooien omdat ik (tussen de regels door lezend) roekeloos hard wil (kunnen) rijden.
Met name de suggestie dat je dan niet weet wat je doet, blijkbaar dan alleen maar kan planken als je de maximale snelheid omhoog zou zetten en zonder twijfel een of meer ongelukken gaat veroorzaken, dat stuit me wel flink tegen de borst. Ik ben een automobilst die zich normaal gesproken heel netjes aan alle verkeersregeltjes houdt, netjes met het verkeer mee rijdt en overal keurig maximaal 100 km/h rijdt (zélfs na 19.00u, want waarom juist dan ineens toch harder rijden.... het scheelt je hooguit wat minuten reistijd), waar verder nagenoeg iedere andere automobilist tegenwoordig schijt heeft aan de maximale 100km/h en weer gewoon met 120, 130 of nog harder langs komt razen op de linker baan.

Alleen heel af en toe, als ik inderdaad in Duitsland rijd, dan wil ik de auto ook wel eens "even uitlaten" en het gaspedaal wat dieper intrappen dan gebruikelijk.... en dan is 180km/h op zich wel snel, maar geef maar gewoon toe: niet écht lekker....

Heb ik dan de verkeerde auto gekozen? Nee hoor, want er zijn tig andere redenen waarom ik deze auto wilde kopen....

Woon ik dan in het verkeerde land? Zou zeggen van niet, want Nederland is een goed land om in te wonen (alhoewel de steeds hogere energieprijzen en de vele belastingen je tegenwoordig misschien wel doen nadenken om te verhuizen naar een ander land) en voel me daar dus ook prima bij...

Maar het feit dat een autofabrikant je een betuttelende beperking oplegt, terwijl de auto het prima aan kan (ze hebben ze namelijk zélf ook geleverd zonder begrenzing op 180km/h), dát staat me dan weer een stuk minder aan.

Dus aan iedereen die net zo betuttelend heeft gereageerd op mijn simpele vraag als dat Volvo de maximum snelheid betuttelend naar beneden heeft ingesteld, zou ik willen zeggen: Reageer op een normale manier en pas op met aannames, zéker als je de persoon in kwestie of de achterliggende reden van een vraag helemaal niet weet.

Maar goed, zoals eerder al door twee personen gezegd: Plaats maar een slotje op dit topic, dan hoeven we niet langer door te welles-niettessen. ik heb mijn antwoord inmiddels gekregen. ;-).
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”